Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ACV distributie laten vervangen

vragen over de T4
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

ACV distributie laten vervangen

Bericht door Sjoerds »

Zoals de titel al doet vermoeden, moet ik de distritieriem van mijn 2.5 TDI ACV laten vervangen. Mijn 'vaste mannetje' ziet het niet zitten, dus graag tips van jullie. Waar kan ik terecht om voor een acceptabele prijs door iemand met ervaring mijn distri compleet te laten vervangen. Mag ongeveer een uur rijden vanaf Utrecht zijn. En welke prijs moet ik een beetje aan denken, ronde 800/900 euro?
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door henkru »

Sjoerds schreef: 11 mar 2020, 13:53 Zoals de titel al doet vermoeden, moet ik de distritieriem van mijn 2.5 TDI ACV laten vervangen. Mijn 'vaste mannetje' ziet het niet zitten, dus graag tips van jullie. Waar kan ik terecht om voor een acceptabele prijs door iemand met ervaring mijn distri compleet te laten vervangen. Mag ongeveer een uur rijden vanaf Utrecht zijn. En welke prijs moet ik een beetje aan denken, ronde 800/900 euro?
ismet +31643744094 de Liede Haarlemmermeer.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door chv »

Ik heb sinds twee jaar mijn bus in onderhoud bij Garage Schaap in Beesd. Is weliswaar een Suzukidealer, maar monteur Oscar, forumlid, heeft jarenlang een T4 gehad en kent de bus van haver tot Gort. En gebruikt bijvoorbeeld alleen de originele waterpomp van VW, zodat ze garantie kunnen geven op de distributiewissel.
En, ook niet onbelangrijk, Garage Schaap is een heel fatsoenlijk familiebedrijf zonder stadse fratsen.

Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door Sjoerds »

Dat klinkt goed Charles. Wat was je daar kwijt voor de distri wissel als ik mag vragen?
En Ismet... ik weet het niet zo goed. Goede dingen over gelezen, maar ook dingen waar ik sterk mijn twijfels bij heb.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door chv »

Je hebt mail
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
LintmontageT4
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 jul 2019, 16:00

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door LintmontageT4 »

Beste Sjoerd

Mag ik vragen wat je voor de distributie moest
Afrekenen ?
Mijn T4 is ook aan de beurt

M v g ferdi
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door Sjoerds »

Hij gaat er morgen naar de VW garage in Oirschot, dus kan het je nog niet vertellen.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door sgsdebruijn »

Snap dat kosten belangrijk zijn maar de vraag welke materialen er worden gebruikt is net zo belangrijk anders kunnen de kosten op termijn tegenvallen (-;
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door Sjoerds »

Ja, en als je een monteur hebt die er geen ervaring mee heeft, kan het misschien op korte termijn al tegenvallen ;-)
Ik ben helemaal niet op zoek naar de laagste prijs, ik wilde voornamelijk weten met wat voor bedrag ik rekening moest houden. Ik weet dat er een aantal mensen hier op het forum weglopen met Ismet, maar ik heb daar intussen ook behoorlijk wat negatieve dingen over gehoord/gelezen. Dus ondanks dat hij echt minder geld rekent, ga ik daar zeker niet heen voor een dergelijke klus.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door sgsdebruijn »

Ik heb toch de beste ervaringen met originele VAG onderdelen, Gates mindere ervaringen maar dat is alweer wat jaartjes terug inmiddels.
Zoals je terug kan vinden op het forum, multiriem van Contitech!

Daarnaast vraag ik altijd om de spullen die eraf kwamen in een doos te gooien, ondanks dat ik de garage waar ik al jaren kom heel goed ken.
Zo weet ik in ieder geval wat er allemaal is vervangen tot aan de moertjes, boutjes en ringetjes aan toe
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door Sjoerds »

Origineel of Contitech is beste, als ik de ervaringen hier lees. Anderzijds heb ik jaren in een universele garage gewerkt waar we alleen maar Gates gebruikten en nooit iets geks meegemaakt daarmee.
Ga vanmiddag de bus wegbrengen, zal ook vragen of ze de onderdelen willen bewaren, vind ik wel leuk om te zien.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door Snautzer »

Sjoerds schreef: 25 mar 2020, 09:01 Ismet, maar ik heb daar intussen ook behoorlijk wat negatieve dingen over gehoord/gelezen. Dus ondanks dat hij echt minder geld rekent, ga ik daar zeker niet heen voor een dergelijke klus.
Weet niet hoor maar ik heb veel meer bussen (7) gehad dan de meeste hier. Ik tel de personen auto's even niet mee. En bij alle is in ieder geval de distributie door Ismet gedaan. En bij geen enkele is ook maar iets niet naar behoren gedaan of mis gegaan. Denk dat ik wel kan zeggen dat hij weet wat hij doet. Vaak heeft een negatieve post een wat andere achtergrond dan de poster schrijft.

Zelfde geld voor vw dealers. Als je uit moet gaan van wat er geschreven is zijn alle vw monteurs imbiciele met 2 linkerhanden geboren luie oplichters die uit zijn om, jouw in het bijzonder, tot de financiële afgrond te brengen. En gedurende de hele tijd daarbij vals grinniken met hun ongepoetste tanden.
Het ene horror verhaal is nog schrijnender dan het andere. Toch gek dat er dan nog vw dealers zijn vind je niet? en dat vw zeer hoog staat in verkoop etc.

Succes met het vinden van een garage zonder een enkele negatieve post op internet.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door koensch »

Snautzer schreef: 25 mar 2020, 11:13
Zelfde geld voor vw dealers. Als je uit moet gaan van wat er geschreven is zijn alle vw monteurs imbiciele met 2 linkerhanden geboren luie oplichters die uit zijn om, jouw in het bijzonder, tot de financiële afgrond te brengen. En gedurende de hele tijd daarbij vals grinniken met hun ongepoetste tanden.
Het ene horror verhaal is nog schrijnender dan het andere. Toch gek dat er dan nog vw dealers zijn vind je niet? en dat vw zeer hoog staat in verkoop etc.

Succes met het vinden van een garage zonder een enkele negatieve post op internet.
sinds de aanschaf van mijn busje (2005) is deze in onderhoud bij een grote VW dealer. Sinds 1993 een vaste klant. Klein onderhoud, groot onderhoud, bandenwissels, etc. Een auto van nu 20 jaar oud en nog steeds in de mobiliteitsgarantie (waar ik gelukkig geen gebruik van hoef te maken, afgezien van die paar keer dat ik m'n lampen heb laten branden).

ik ken intussen de meeste monteurs bij hun voornaam en weet dat het vakbekwame hardwerkende mensen zijn. Garage is ook goed georganiseerd en pragmatisch. Vakmensen waar ik respect voor heb. Er gaat weinig (tot niks) fout, en dan nog, mensen zijn we allemaal.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door Snautzer »

@koensch Dat zeg ik. Zijn genoeg vak garages met goede tot top monteurs in dienst. Maar je klimt niet ieder dag in de pen om dat op te schrijven.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: ACV distributie laten vervangen

Bericht door koensch »

Snautzer schreef: 25 mar 2020, 13:24 @koensch Dat zeg ik. Zijn genoeg vak garages met goede tot top monteurs in dienst. Maar je klimt niet ieder dag in de pen om dat op te schrijven.
wat vooral help met zo'n oude auto is dat je nooit gezeur over garantie-claims hebt..... want kan de professionele sfeer aardig verpesten.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Plaats reactie