Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deurvergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
michieltje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mar 06, 2019 19:43

Deurvergrendeling

Bericht door michieltje »

Beste bus vrienden,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een lekstroom in mijn bus. Nu heb ik van het weekend gevonden dat mijn deurvergrendeling veel meer stroom trekt dan normaal is. Dit stille verbruik loopt op naar iets meer dan 1 ampère als de deuren vergrendeld zijn. Nu wil ik uitzoeken welke deur de veroorzaker van dit hoge stroomverbruik is. De bijrijderskant heb ik al los gekregen, maar die was het niet. Wat nog overblijft zijn de bestuurderskant en de schuifdeur. Nu is mijn vraag hoe ik gemakkelijk de deurvergrendeling van de schuifdeur kan ontkoppelen?

Alvast bedankt!

:jumpklap
Michiel

Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2116
Lid geworden op: ma aug 10, 2009 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Deurvergrendeling

Bericht door odorf »

Heb je hier iets aan?

https://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralverriegelung

Er staat ook beschreven hoe je een defect motortje kunt vervangen.
:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 29090
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deurvergrendeling

Bericht door Multivan Generation »

Haal het contact plaatje op de B-stijl eens los, dat waar de pinnetjes in de schuifdeur de B-stijl raken.
Dan krijgt alles wat in de schuifdeur zit geen spanning meer.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10059
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Deurvergrendeling

Bericht door Pascal-141 »

michieltje schreef:
ma apr 20, 2020 21:32
Beste bus vrienden,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een lekstroom in mijn bus. Nu heb ik van het weekend gevonden dat mijn deurvergrendeling veel meer stroom trekt dan normaal is. Dit stille verbruik loopt op naar iets meer dan 1 ampère als de deuren vergrendeld zijn. Nu wil ik uitzoeken welke deur de veroorzaker van dit hoge stroomverbruik is. De bijrijderskant heb ik al los gekregen, maar die was het niet. Wat nog overblijft zijn de bestuurderskant en de schuifdeur. Nu is mijn vraag hoe ik gemakkelijk de deurvergrendeling van de schuifdeur kan ontkoppelen?

Alvast bedankt!

:jumpklap
Michiel
Bekijk ook eens de kabel in de doorvoer aan je bestuurdersdeur . Die gaan wel vaker beschadigen door het openen/sluiten van de deur . De kabetjes worden broos door ouderdom , en misschien zit er een kabeltje bij dat contact maakt .
Ik heb bij mijn T4 een paar maand geleden ook de bekabeling in de doorvoer aan bestuurdersdeur vervangen , de oude was al vrij krokant ...
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper

michieltje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mar 06, 2019 19:43

Re: Deurvergrendeling

Bericht door michieltje »

Bedankt Bus vrienden,

We gaan dit van het weekend weer eens verder onderzoeken met jullie informatie.

Groet,
Michiel

Plaats reactie