Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plaatwerk vervangen, hoe?

vragen over de T4
Plaats reactie
PaulineT4
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2017, 16:54

Plaatwerk vervangen, hoe?

Bericht door PaulineT4 »

Hai allemaal,
Ik heb een t4 uit 1992 en al jaren actief lid van de anwb. Technisch gezien is mijn bus inmiddels als nieuw, incl motor, volledoge vloer assen enz enz.
Maar hij roest als een malle, zoals bekend..

Nu wil ik het liefste de panelen vervangen, maar hoe? Weet iemand of daar een eenvoudige to do voor is? Of iemand die dat ook kan?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Plaatwerk vervangen, hoe?

Bericht door odorf »

PaulineT4 schreef: 14 mei 2020, 09:57 Weet iemand of daar een eenvoudige to do voor is?
Zoiets als; Klik het oude paneel er uit door hem iets naar links te buigen en zet daarna een nieuw stuk in tegengestelde beweging weer terug.
:yes

Nee die mogelijkheid bestaat helaas niet.

Er is van de belangrijkste delen wel imitatie plaatwerk te krijgen. Maar zeker niet van alles, daar komt vaak ook wel wat geknutsel met losse stukjes plaat (zogenaamde Zinkor plaat is het beste) bij kijken. Of goede donorstukken vaak leverbaar door diverse mensen hier op het forum zoals Pascal141.

Er is veel zelf te doen, dat kost inspanning, veel (willen) leren en flink wat tijd. (Zo ben ik zelf gegroeid, in 2009 kon ik qua plaatwerk helemaal niets) of langs bij een schadeherstelbedrijf.
Dan kost het geen inspanning, aardig wat geld tot veel geld, en veel kortere tijd. En daar zitten nog wat smaken tussen.
In mijn projectenpagina (zie onderschrift) kun je zien hoe ik het doe. Waarschuwing; dat is wel ongeveer de meest uitgebreide en omvangrijke manier van werken. Er bestaan wat tussenwegen. Mijn meest recente werk -voor bumperbalk en spatbord- begint op pagina 10.

Laat eens wat foto's zien van de ergste roestplekken, dan kan ik denk ik wel een kleine indicatie geven van wat daar bij komt kijken en of daar imitatie voor te vinden is of bijvoorbeeld nog origineel plaatwerk.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
PaulineT4
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2017, 16:54

Re: Plaatwerk vervangen, hoe?

Bericht door PaulineT4 »

Dank je wel! Ik zal zo eens foto’s maken van de huidige stand van zaken. Mijn deuren zijn iig verroest maar dat leek me nog wel te doen. Ik maak me vooral zorgen om de vaste zijpanelen zeg maar.
Goldkiwi
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2022, 03:38

Re: Plaatwerk vervangen, hoe?

Bericht door Goldkiwi »

Hoi,
Mag ik vragen hoe je het uiteindelijk hebt gedaan? Ik heb hetzelfde probleem.
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Plaatwerk vervangen, hoe?

Bericht door Erik450 »

Deuren zijn nog wel goed te krijgen, zonder roest.
Ik heb er nog een paar hier staan.

Succes in elk geval.
Plaats reactie