Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door who2018 »

Hallo allemaal,

Ivm plaatsen van een ruit antenne voor DAB+ ontvangst heb ik de raamstijl bekleding losgemaakt en daarbij ook de zonneklep losgemaakt, daar zat een kabeltje aan met een stekker maar deze was niet aangesloten.
Ik kon ook geen kabeltje met stekker vinden.
Moet ik die links (in het dak zeg maar) zoeken?

Mvg, Willem
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door hangover »

Stekker ligt bij mij aan de rechterkant van het gat waar de as van de zonneklep doorheen gaat. Er loopt daar een kabelboompje waar hij aan zit.
Suc6!
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door who2018 »

Dank je voor je reactie, we zijn nu een paar dagen weg met de bus.
Ik had, toen alles los was, al naar links en rechts gevoeld zover mijn (middel)vinger kon komen maar voelde niets.
Als we weer thuis zijn zal ik de boel nog eens open maken en gaan "vissen" met een stukje elektriciteitsdraad.
Ik meld me weer als het al dan niet gelukt is.
Het is niet persé nodig maar als het erin zit wil ik het ook graag werkend hebben.

Mvg, Willem
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door who2018 »

We zijn weer thuis na een mooi (lang) weekend in Zeeland.
Vandaag de zonneklep er weer afgehaald en met een elektriciteitsdraad met omgebogen haakje naar rechts en naar links zitten vissen.
Helaas geen losliggend draadje/stekker kunnen vinden. De boel maar weer dichtgemaakt.
Dan maar zonder spiegelverlichting :huilen

Mvg, Willem.
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door STEGMA »

Wellicht is je zonneklep vervangen ?Is niet een standaard optie.Wel bij de luxere uitvoeringen.Of de bedrading fabriek af in je rechter A stijl zit weet ik niet.Daarvoor zul je de kap tussen je dash naar plafond los moeten halen.Pas op met loshalen zeker als de bus op leeftijd is wordt alles wat broos en bij terugzetten krijg je m vaak niet meer lekker nauw aansluitend :toppie
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door who2018 »

Ik heb inderdaad de bekleding van de a-stijl vanmiddag verwijderd, geen stekker :-(
Zou ik de spiegel verlichting aan kunnen sluiten op de bedrading voor de binnenverlichting (boven de schuifdeur)? Die bedrading zit er wel.

Mvg, Willem
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door Multivan Generation »

who2018 schreef: 23 jun 2020, 20:37 Ik heb inderdaad de bekleding van de a-stijl vanmiddag verwijderd, geen stekker :-(
Zou ik de spiegel verlichting aan kunnen sluiten op de bedrading voor de binnenverlichting (boven de schuifdeur)? Die bedrading zit er wel.

Mvg, Willem
Is gemakkelijker om het bij de binnenverlichting net voor de binnenspiegel weg te halen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door who2018 »

Top idee niet aan gedacht.
Ik ga het morgen proberen
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door who2018 »

Het is (met enige moeite) gelukt!
Eerst de zonneklep er weer af en de stekker afgeknipt.
De draden verlengt (netjes gesoldeerd en afgewerkt met krimpkous.
De binnenverlichting bij de spiegel losgehaald en de verlengde draden van de make-up spiegel doorgetrokken.
Dat was nog wel een dingetje, moet door een smal kokertje in de dakstijl, uiteindelijk gelukt.
De bedrading aangesloten bij de binnenverlichting en ff getest: het werkt!
Make-up spiegel.jpg
Bedankt voor jullie tips :proost
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door Multivan Generation »

Graag gedaan hoor :knipoog

Je moet met dit weer toch goed kunnen controleren of je zonnebrand wel goed verdeeld is natuurlijk :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door Erdem50 »

Fijn dat het werkt.

Maar als ik het goed begrijp kan de zonneklep er nu niet meer af omdat er geen stekker meer tussenzit?
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door who2018 »

Dat klopt, de zonneklep kan er niet (makkelijk) meer af maar wanneer zou je dat willen?
Ik heb in elk geval nog nooit de neiging gehad.
Mocht het toch een keer nodig zijn dan zet ik er wel een stekker/contrastekker tussen (maar die had ik nu ff niet)
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Verlichting spiegel in rechter zonneklep.

Bericht door Erdem50 »

Je bent toch best aan het werk geweest ermee qua tijd, de originele stekkers van de zonnekleppen afknippen zou ik persoonlijk nooit doen. De stekker aan de ‘autokant’ kost een paar euro dus in mijn ogen zou het beter zijn kabels te maken met stekker erop.

‘Toevallig’ Had ik deze stekkers incl kabels wel liggen.

Wanneer het los zou moeten? Bijvoorbeeld bij het vervangen vh voorraam.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie