Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 achterbumper / bumperbalk verroest

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loekie
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 mei 2020, 05:42

T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door Loekie »

Dag allemaal,

Onze bus is naar de garage geweest en helaas, er zit zoveel roest aan de bumper dat hij de volgende apk afgekeurd zal worden. De garagehouder geeft aan dat de bumpersteun bijna niet meer te krijgen en moet uit Duitsland komen met levertijd 2-3 weken. Vervangen incl. materiaal en arbeid kost €550-€600. Nu denk ik erover eens te kijken wat ik zelf kan. Willen jullie eens meedenken?

1. Hoe kom ik erachter welke bumperbalk ik nodig heb? Waar zoek ik naar type nummers oid? Ik heb een T4 California Coach uit 2000 met trekhaak. Ik lees op het forum over gewoon naar de dealer gaan €35 en over bosal nummers en €75 euro. Ik heb toch nog geen idee waar te kijken voor een typenummer oid, iemand een tip?
2. Mijn gedacht is om zelf te gaan proberen o.a. met hulp van https://www.t4-wiki.de/wiki/Stoßstange. Nog andere tips, handige websites of instructies?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door Pascal-141 »

hangt er vanaf hoe erg en waar precies de bumperbalk is doorgeroest .

Heb je een trekhaakmodel dat in de bumperbalk verwerkt zit ? Of een trekhaak die apart /onder de bumperbalk zit ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door AchterKoeker »

Loekie schreef: 07 jul 2020, 13:58 Dag allemaal,

Onze bus is naar de garage geweest en helaas, er zit zoveel roest aan de bumper dat hij de volgende apk afgekeurd zal worden. De garagehouder geeft aan dat de bumpersteun bijna niet meer te krijgen en moet uit Duitsland komen met levertijd 2-3 weken. Vervangen incl. materiaal en arbeid kost €550-€600. Nu denk ik erover eens te kijken wat ik zelf kan. Willen jullie eens meedenken?

1. Hoe kom ik erachter welke bumperbalk ik nodig heb? Waar zoek ik naar type nummers oid? Ik heb een T4 California Coach uit 2000 met trekhaak. Ik lees op het forum over gewoon naar de dealer gaan €35 en over bosal nummers en €75 euro. Ik heb toch nog geen idee waar te kijken voor een typenummer oid, iemand een tip?
2. Mijn gedacht is om zelf te gaan proberen o.a. met hulp van https://www.t4-wiki.de/wiki/Stoßstange. Nog andere tips, handige websites of instructies?

Alvast bedankt!

Misschien dat dit helpt?
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/tran ... /2000-230/

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/tran ... 07-807050/
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door brugseb »

Neem eens contact op met forumlid Juke, die had een set liggen met een voor hem verkeerd bouwjaar...
viewtopic.php?f=2&t=64691&p=465810&hili ... un#p465810
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Loekie
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 mei 2020, 05:42

Re: T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door Loekie »

Pascal-141 schreef: 07 jul 2020, 15:35 hangt er vanaf hoe erg en waar precies de bumperbalk is doorgeroest .

Heb je een trekhaakmodel dat in de bumperbalk verwerkt zit ? Of een trekhaak die apart /onder de bumperbalk zit ?
Moest even kijken, het is een trekhaak die apart onder de bumperbalk zit, zie afbeelding.
60F57E64-FA44-4349-9418-73BA6C362746.jpeg
Gebruikersavatar
juke
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 jun 2020, 11:33

Re: T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door juke »

brugseb schreef: 08 jul 2020, 10:54 Neem eens contact op met forumlid Juke, die had een set liggen met een voor hem verkeerd bouwjaar...
viewtopic.php?f=2&t=64691&p=465810&hili ... un#p465810
De foute bumpers die ik heb is voor het type voor bouwjaar 96' denk dat hij ook het type wijsneus nodig heeft?
Gebruikersavatar
Bikeman
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 mei 2015, 20:59
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door Bikeman »

Ik heb een trekhaak gemonteerd onder mijn T4 2001, hierbij heb ik de standaard balk vervangen door trekhaak met aangepaste balk.
Heb dus nog een balk liggen, moet hem wel ff weer opzoeken.
Nummer is 701 807 303

Maar een trekhaak die onder de bumper is gemonteerd is geheel te zien en als ik kijk op de foto lijkt het dat de alleen de flenzen ziet waar de kogel tussen zit.

Probeer er door mss een betere foto achter te komen wat voor trekhaak het is.
Ik heb een standaard binnenbalk mocht je daar belang bij hebben laat maar horen.

Groet Ab
Gebruikersavatar
Loekie
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 mei 2020, 05:42

Re: T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door Loekie »

6C02FEF4-47B7-40CB-9617-117E5857CA2F.jpeg
Dag Ab,

Dank voor je bericht. Ik heb even iemand mee laten kijken. Volgens mij is de trekhaak incl montage NIET hetzelfde onderdeel als de bumperbalk. Ik heb ook een extra foto.

Ik kan op de bumperbalk echt geen code ontdekken. Kun jij op basis van mijn nieuwe foto zien of jouw standaard balk eronder past?
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: T4 achterbumper / bumperbalk verroest

Bericht door STEGMA »

Brinks Thowing Systems in Staphorst al eens gecontacteerd?Die had voor kort nog binnenbumpers op de plank liggen :toppie
Plaats reactie