Afgelopen rit in Duitsland eindelijk weer een stuk kunnen doorrijden. Na een uitgebreide distributie wissel leek meteen in Nederland dat ik wat trekkracht en pit miste. Nu in Duitsland werdt dit bevestigt. Niet overdreven slecht maar net niet helemaal top.
Op de terugweg toch maar even onder de kap alle (vernieuwde) vacuümslangen gecontroleerd en toen de luchtmassa meter aansluiting opnieuw geplaatst. Dat was hem, meteen weer doorlopende acceleratie en een juiste topsnelheid.
Vragen die ik dan nu heb:
- kan de stekker half aangesloten worden zonder melding op dashboard
- wat doet, regelt de lmm bij de 2.5 diesel (is toch altijd 100 lucht?)
- bus doet het met geen of slechts aangesloten lmm stekker het best goed. Hoeveel zouden hier geen weet van hebben en rijden omdat het niet wordt opgemerkt
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
lmm stekker aansluiting, deels contact?[opgelost]
lmm stekker aansluiting, deels contact?[opgelost]
Laatst gewijzigd door VWT4 op 25 jul 2021, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: lmm stekker aansluiting, deels contact?
Je krijgt geen melding als de lmm niet is aangesloten. Soort van noodloop krijg je dan. De motor werkt maar niet optimaal zoals je hebt ondervonden.
Re: lmm stekker aansluiting, deels contact?
Iemand toevallig prijsgunstig nog een goedwerkende pierburg lmm liggen voor een 2.5 TDI uit 1999. Ben eigenlijk wel benieuwd of ik het verschil kan merken bij het uitwisselen.
Re: lmm stekker aansluiting, deels contact?
kijk eens op de app van AutoDoc. LMM's zijn niet zo duur. Onder de 90,- heb je dezelfde als je nu hebt vermoed ik.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: lmm stekker aansluiting, deels contact?[opgelost]
Het blijkt uiteindelijk een onjuiste plaatsing van de vacuumslang te zijn, wastegate en turbo aansluiting.
De reset (noodloop) na het herstarten van de motor zorgde voor een onjuiste interpretatie van de oorzaak
De reset (noodloop) na het herstarten van de motor zorgde voor een onjuiste interpretatie van de oorzaak