Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ff voorstellen
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 06:29
ff voorstellen
hallo,
ik ben Henri, 35 jaar getrouwd kids en sinds deze week trots eigenaar van een dikke t4.
ik heb diverse oude landrovers, kevertje, mercedes w124 300 diesel. ik hou van no nonsens, degelijke auto's.
ik denk dat de t4 hier goed past.
de bus is van 1998, acv motor. 561xxxkm. motortje snort heel tevreden, lust volgens mijn niet eens olie en met diesel is ie behoorlijk zuinig, tenminste, ik had 1:10 verwacht, maar hij neemt genoegen met minder
het valt me wel op dat het blokje onder de 1800rpm niet heel erg fanatiek is... hoop daar nog iets aan te veranderen dit jaar.
ik had 5 riante zitplekken, maar ben er 6 nodig. omdat het vakantie is en we graag een dagje weg willen heb ik gistermiddag ff rap een bankje voorin gegooid. helaas moest de deurbak wijken... dus nu zit de speaker zonder behuizing aan het deurpaneel.
maar eigenlijk staat me het t4 bankje niet erg aan.
ik ben benieuwd of het iets luxere alternatieven zijn voor het t4 voorbankje...
heeft iemand een idee???
ik wil het bankje later laten bekleden zodat alles weer spik en span is.
ik ben Henri, 35 jaar getrouwd kids en sinds deze week trots eigenaar van een dikke t4.
ik heb diverse oude landrovers, kevertje, mercedes w124 300 diesel. ik hou van no nonsens, degelijke auto's.
ik denk dat de t4 hier goed past.
de bus is van 1998, acv motor. 561xxxkm. motortje snort heel tevreden, lust volgens mijn niet eens olie en met diesel is ie behoorlijk zuinig, tenminste, ik had 1:10 verwacht, maar hij neemt genoegen met minder
het valt me wel op dat het blokje onder de 1800rpm niet heel erg fanatiek is... hoop daar nog iets aan te veranderen dit jaar.
ik had 5 riante zitplekken, maar ben er 6 nodig. omdat het vakantie is en we graag een dagje weg willen heb ik gistermiddag ff rap een bankje voorin gegooid. helaas moest de deurbak wijken... dus nu zit de speaker zonder behuizing aan het deurpaneel.
maar eigenlijk staat me het t4 bankje niet erg aan.
ik ben benieuwd of het iets luxere alternatieven zijn voor het t4 voorbankje...
heeft iemand een idee???
ik wil het bankje later laten bekleden zodat alles weer spik en span is.
Re: ff voorstellen
Hoi en welkom. Leuke bus zo te zien. Veel plezier ermee.
1800 toeren is zo een beetje wanneer de turbo gaat meedoe.
Tunen kan tot zon 130 pk zonder een mileu delict kwa rook te worden. Dat rijd best.
Wat bevalt je niet aan de 2 zitter? Te hard, de stof?
1800 toeren is zo een beetje wanneer de turbo gaat meedoe.
Tunen kan tot zon 130 pk zonder een mileu delict kwa rook te worden. Dat rijd best.
Wat bevalt je niet aan de 2 zitter? Te hard, de stof?
- Multivan Generation
- Berichten: 33768
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ff voorstellen
Ik denk de te rechte hoek van de rugleuning.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 06:29
Re: ff voorstellen
de hoek vd 2zitter is niet echt comfortabel. zou leuk zijn als de rugleuning verstelbaar is.
ik had al gelezen dat de ecu te tunen is... maar geeft dat ook meer respons onder de 1800rpm??
Re: ff voorstellen
Kwa toeren: mij niet op gevallen en ik heb verschillende tuners gehad.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 06:29
Re: ff voorstellen
net nog ff zitten kijken/meten... maar volgens mij moeten 2 voorbankjes ook naast elkaar achterin passen... bankje is 80cm breed. de auto is achterin 164cm breed.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 06:29
Re: ff voorstellen
Ik zie dat je een lwb hebt. Mogelijk kan de de dc wand wat naar achter zodat het wellicht mogelijk is een back to back stoel te plaatsen . Dit houd wel in dat je aan de bestuurders stoel dan wel passagiers stoel wat zal moeten doen. En ook langs de rdw moet voor het ken teken. Daarom moet je heel goed meten en goed kijken dat je binnen de wettelijke marges van een dc blijft. Anders heb/kan je een probleem krijgen.
- Multivan Generation
- Berichten: 33768
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ff voorstellen
Gaat niet passen in de regelgeving en waar laat je dan überhaupt je benen?
Gewoon doen, vergeet je dan niet om ook even de schuifdeur dicht te doen..tijdrovers schreef: ↑16 aug 2020, 16:38 net nog ff zitten kijken/meten... maar volgens mij moeten 2 voorbankjes ook naast elkaar achterin passen... bankje is 80cm breed. de auto is achterin 164cm breed.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 06:29
Re: ff voorstellen
Gewoon doen, vergeet je dan niet om ook even de schuifdeur dicht te doen..
[/quote]
haha, ik had de schuifdeur dicht!
[/quote]
haha, ik had de schuifdeur dicht!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 06:29
Re: ff voorstellen
Snautzer schreef: ↑16 aug 2020, 18:26 Ik zie dat je een lwb hebt. Mogelijk kan de de dc wand wat naar achter zodat het wellicht mogelijk is een back to back stoel te plaatsen . Dit houd wel in dat je aan de bestuurders stoel dan wel passagiers stoel wat zal moeten doen. En ook langs de rdw moet voor het ken teken. Daarom moet je heel goed meten en goed kijken dat je binnen de wettelijke marges van een dc blijft. Anders heb/kan je een probleem krijgen.
MVC-009S.jpeg
back to back gaat niet lukken...wel leuk bedacht!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 06:29
Re: ff voorstellen
ken jij de man, johannes de jong, die op Facebook adventeerd op de t4 onderdelen groep met gechipte ecu's voor de t4?
- Multivan Generation
- Berichten: 33768
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ff voorstellen
En dan? Wat krijg je dan qua software mappings? Dat weet je niet, en dus weet je ook niet of het bij jouw wensen past..
Voor hetzelfde geld is het veel te agressief en niet in overeenstemming met het karakter van een bus.. En rij je er alles kapot aan.
De versnellingsbak van een 88 pk bijvoorbeeld wordt van gezegd dat hij maximaal zo rond de 250 Nm aan kan..Ga je daar boven zitten dan verkort dat de levensduur aanzienlijk.
Onder de 1800 rpm doet een T4 TDI niet veel en daar is een technische redenen en oorzaken voor.
Koppeltoename wordt meestal vanaf 2000 - 3000 rpm er bij gezet.. om 2massavliegwiel en koppeling wat te ontzien.
T4 TDI bussen kun je het best boven de 2000 rpm houden en niet het nieuwe rijden toepassen.
Wil je toch onderin wat meer leven, kijk dan naar een EGR-vervangende buis, en eventueel de roetkat leeg maken.
Zie ook artikelen op mijn site hierover: www.eldiape.com
Groetjes Peter
Voor hetzelfde geld is het veel te agressief en niet in overeenstemming met het karakter van een bus.. En rij je er alles kapot aan.
De versnellingsbak van een 88 pk bijvoorbeeld wordt van gezegd dat hij maximaal zo rond de 250 Nm aan kan..Ga je daar boven zitten dan verkort dat de levensduur aanzienlijk.
Onder de 1800 rpm doet een T4 TDI niet veel en daar is een technische redenen en oorzaken voor.
Koppeltoename wordt meestal vanaf 2000 - 3000 rpm er bij gezet.. om 2massavliegwiel en koppeling wat te ontzien.
T4 TDI bussen kun je het best boven de 2000 rpm houden en niet het nieuwe rijden toepassen.
Wil je toch onderin wat meer leven, kijk dan naar een EGR-vervangende buis, en eventueel de roetkat leeg maken.
Zie ook artikelen op mijn site hierover: www.eldiape.com
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: ff voorstellen
@tijdrovers. Nee deze meneer ken ik niet.
Wat mg zegt over wensen. Ik ben bij jd engineering geweest maar ik geloof niet echt dat ze naar mijn wensen hebben geluisterd en dit is een bekende specialist. Niet dat ik ontevreden ben zoals je hebt kunnen lezen.
Er zwerven bestaande pakketten op internet rond. Ik heb de indruk dat dat de in de ecu geprakt wordt en dan tot ziens. Kan goed gaan natuurlijk.
Mijn acv multivan is ook getuned. Zoals bij mijn ex caravelle en axl syncro komt dat het best tot zijn recht m.i. als de roetkat weg is en de egr afgesloten is en een egr vervangbuis is gemonteerd.
Mocht je in de buurt van Leiden zijn kan je een langs komen om het verschil te ervaren.
Wat mg zegt over wensen. Ik ben bij jd engineering geweest maar ik geloof niet echt dat ze naar mijn wensen hebben geluisterd en dit is een bekende specialist. Niet dat ik ontevreden ben zoals je hebt kunnen lezen.
Er zwerven bestaande pakketten op internet rond. Ik heb de indruk dat dat de in de ecu geprakt wordt en dan tot ziens. Kan goed gaan natuurlijk.
Mijn acv multivan is ook getuned. Zoals bij mijn ex caravelle en axl syncro komt dat het best tot zijn recht m.i. als de roetkat weg is en de egr afgesloten is en een egr vervangbuis is gemonteerd.
Mocht je in de buurt van Leiden zijn kan je een langs komen om het verschil te ervaren.