Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tips voor verzekeraar

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Erikmorssink82
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 sep 2020, 18:40

Tips voor verzekeraar

Bericht door Erikmorssink82 »

Hoi,

Ik ben sinds het weekend eigenaar geworden van een T4 2,5 TDI zelfbouw camperbus.
Staat ook als camper kenteken geregistreerd.

Wat is een goede camperbus verzekering of hebben jullie tips?

alvast dank voor de reactie(s)
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door STEGMA »

Gebruik de zoekfunctie*vergrootglas symbool* eens ...toets "camper verzekering" in. :toppie
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door freek »

wij hebben beide buscampers bij NKC verzekerd (WA Casco). Waardetaxatie door CED (dat verlangt NKC).
Bevalt uitstekend. Premie voor de T4 volgens mij 50,- per maand. Taxatie is 5 jaar geldig (waarde staat 5 jaar vast).
Enige minpunt vind ik het eigen risico bij ruitbreuk van 150,-.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Erikmorssink82
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 sep 2020, 18:40

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door Erikmorssink82 »

Ik heb ook een taxatie rapport op fotos mogen ontvangen uit 2017.
Hopelijk kan die nog gehanteerd worden :)
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door MGA1600 »

Wij betalen bij NKC voor een All-Risk verzekerde T6 Multivan Camper (uit 2017) iets van 66 euro per maand. Ze hebben daarbij de schadevrijejaren korting netjes overgenomen van de verzekering van onze eerste auto.
Leuk tijdschrift en gebruik van app op de koop toe.....
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door MGA1600 »

Wij betalen bij NKC voor een All-Risk verzekerde T6 Multivan Camper (uit 2017) iets van 66 euro per maand. Ze hebben daarbij de schadevrijejaren korting netjes overgenomen van de verzekering van onze eerste auto.
Leuk tijdschrift en gebruik van app op de koop toe.....
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door Hanssyncro »

Erikmorssink82 schreef: 15 sep 2020, 10:52 Hoi,

Ik ben sinds het weekend eigenaar geworden van een T4 2,5 TDI zelfbouw camperbus.
Staat ook als camper kenteken geregistreerd.

Wat is een goede camperbus verzekering of hebben jullie tips?

alvast dank voor de reactie(s)
Persoonlijk zou ik de NKC niet aanraden. Ze willen een recent taxatie rapport en een technische keuren en dan nog, ben je niet zeker dat je geaccepteerd word met een zelfbouw T4 camper.
Wij kozen voor CamperVerzekerd. Daar verzekeren ze je OOK je zelfbouw camperbus all risk als hij volgens het taxatie rapport 15 d of meer waard is. De premie kan ik je niet vertellen, dat is afhankelijk van hoeveel no claim te opgebouwd hebt. Wij waren daar veel en veel goedkoper uit dat bij de NKC en hij werd all risk verzekerd (wat bij de NKC met onze zelfbouw niet mogelijk was).

Succes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Erikmorssink82
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 sep 2020, 18:40

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door Erikmorssink82 »

Dank voor de reacties :)

Een taxatie uit het verleden mag ook niet gebruikt worden. HEt moet een taxatie zijn op naam van de huidige eigenaar.
Bij centraal beheer doen ze simpel over het afsluiten van WA plus casco verzekering. Daar voor nu onder gebracht en dan is verschillende polissen met elkaar vergelijken.

De bus ga ik nog verder opknappen. Daarna is wellicht een taxatie rapport pas interessant.

Thanks voor de reacties
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door Franz »

Bij unigarant. Ff ruim 15 euro per maand .wa plus. Moest nieuw taxatie rapport ivm zelfbouw. Getaxeerd op 15k. Wijsneus bj 2002.. Als ik zo lees wat sommige getalen ,vind ik ruim 15 euro niet veel. Voor een Camperverzekering. Mijn tussenpersoon regelt alles voor mij.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door J vd Pal »

Houd er rekening mee dat niet alle verzekeraars Woon Werk verkeer toestaan!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door freek »

Hanssyncro schreef: 15 sep 2020, 17:31
Persoonlijk zou ik de NKC niet aanraden. Ze willen een recent taxatie rapport en een technische keuren en dan nog, ben je niet zeker dat je geaccepteerd word met een zelfbouw T4 camper.
Wij kozen voor CamperVerzekerd. Daar verzekeren ze je OOK je zelfbouw camperbus all risk als hij volgens het taxatie rapport 15 d of meer waard is. De premie kan ik je niet vertellen, dat is afhankelijk van hoeveel no claim te opgebouwd hebt. Wij waren daar veel en veel goedkoper uit dat bij de NKC en hij werd all risk verzekerd (wat bij de NKC met onze zelfbouw niet mogelijk was).

Succes, Petra
Ik vind een technische keuring terecht. Het gaat om je eigen veiligheid. En er wordt wat geknoeid met bv gasinstallaties. Onze t4 zelfbouw is gewoon geaccepteerd bij de casko verzekering. Er is inderdaad een miminum taxatiebedrag voor de casko verzekering. De grens ligt bij NKC op 5000,-.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door Hanz »

Snip schreef: 17 sep 2020, 09:52 Bij unigarant. Ff ruim 15 euro per maand .wa plus. Moest nieuw taxatie rapport ivm zelfbouw. Getaxeerd op 15k. Wijsneus bj 2002.. Als ik zo lees wat sommige getalen ,vind ik ruim 15 euro niet veel. Voor een Camperverzekering. Mijn tussenpersoon regelt alles voor mij.
De meesten hebben het hier over een all risk verzekering met meer dekking dan wa plus. Bij unigarant ben je ook alleen verzekerd voor vakantiereizen. Als je de camper daarbuiten gebruikt moet je een gewone autoverzekering afsluiten. 15 euro is niet veel maar het is ook een heel kale verzekering.
Info van de website van unigarant.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door Pieternel »

Camperverzekerd is de goedkoopste, bij de ANWB, ik heb personeelskorting en trede 15 procent moest ik bijna 900euro betalen all risk voor een oud campertje T4 van 7700 euro.Dan mogen er wel 5 mensen meeriiden. Dat hebben we niet gedaan.Nu alleen wa plus bij camperverzekerd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door Multivan Generation »

Pieternel schreef: 18 sep 2020, 17:42 Camperverzekerd is de goedkoopste...
Gaat het om de goedkoopste, of om het gemak en gezeur bij schadeafhandeling..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Tips voor verzekeraar

Bericht door Pieternel »

700 euro, is niet niks.
Plaats reactie