Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

armleuning binnenwerk gerepareerd

vragen over de T4
Plaats reactie
Nelleke2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2020, 09:50

armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door Nelleke2 »

moer blijft op zijn plaats.jpeg
houten blokjes.jpeg
binnenwerk kapot.jpeg
Armleuning was lam. Eerst armsteun-reparatie-plaatje besteld https://www.poptopshop.nl/a-29041385/t4 ... escription en geplaatst want de nokjes waren afgebroken met tips van weetjewel: https://www.weetjewel.com/tips_en_trucs ... uning3.htm
Maar de arm bleef naar beneden zakken want het binnenwerk bleek afgebroken waardoor de moer naar voren schoof. Geinspireerd door Weetjewel: https://www.weetjewel.com/tips_en_trucs ... euning.htm
besloot ik zelf met houten blokjes de armleuning te repareren. Gelukt! Zie foto's! Dank aan alle goede tips van weetjewel.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3187
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door J vd Pal »

Mooi opgelost!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door freakyge »

goede middag, ik weet dat t er al weer eventjes op staat hier, maar weet u nog hoe je die arm leuning eraf gekregen hebt?
bij mij staat namelijk een leuning 180 grdn gedraaid... draait van recht op tot naar achter de stoel/rugleuning :vraagteken Afbeelding
volgens mij zit er (onder t afdek kapje) geen m10 of 8 moer in? en ook geen imbus of torkx? wat ik wel heb kunnen verwijderen is het borgringetje
maar dan nog zit de leuning muur vast aan de stoel
Bijlagen
arm.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door Multivan Generation »

Zit een inbusbout in.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door freakyge »

Multivan Generation schreef: 16 jun 2021, 19:08 Zit een inbusbout in.
yep... vandaag verse start gehad (met dezelfde hitte :winter ) armleuning is los, kan hem terug in positie zetten, dan werkt de (hoogte) afstelling ook weer, maar krijg de inbus niet vast gezet. zit de draad in t frame vd rugleuning/ of hoort er n moertje achter ¿:( stuk bekleding vd onderkant rug open gemaakt, voel wel de inbus maar verder niets en blijft draaien zonder enige grip... ff afkoelen mischien morgen nog maar eens pro beren en hopen ndat ik er zowiezo n moer op kan krijgen..
Nelleke2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2020, 09:50

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door Nelleke2 »

Ik zou de leuning helemaal uit elkaar halen om te
Kijken of er wat mis is met het binnenwerk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door Multivan Generation »

freakyge schreef: 17 jun 2021, 18:06
Multivan Generation schreef: 16 jun 2021, 19:08 Zit een inbusbout in.
yep... vandaag verse start gehad (met dezelfde hitte :winter ) armleuning is los, kan hem terug in positie zetten, dan werkt de (hoogte) afstelling ook weer, maar krijg de inbus niet vast gezet. zit de draad in t frame vd rugleuning/ of hoort er n moertje achter ¿:( stuk bekleding vd onderkant rug open gemaakt, voel wel de inbus maar verder niets en blijft draaien zonder enige grip... ff afkoelen mischien morgen nog maar eens pro beren en hopen ndat ik er zowiezo n moer op kan krijgen..
Er hoort draad te zitten in de rugleuning.
Probeer anders de bout eens direct in de rugleuning te draaien, als test.
Bij terugplaatsen, wel ervoor zorgen dat het uitstekende lipje in het daarvoor bestemde holletje in de rugleuning valt he..
Anders is het boutje te kort, en zal het niet echt pakken in het schroefdraad van de rugleuning.

Succes

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door freakyge »

waar ik al bang voor was (hier kan eigenluk nooit eens iets normaal gaan zoals t hoort) blokje dat inderdaad tussen de rugleuning delen geklemt en gepuntlast hoort te zitten zat los. na eindeloos gefriemel, met n tillefoontang t draadblokje/bout tegen houden, de imbus eruit kunnen krijgen. zowel blokje als imbus is de draad ver van versleten, dus zo maar ff naar karwei om nieuwe.. (zal je altijd zien, heb érgens n bak bouten moeren schroeven staan maar wáár? ben bang dat ik die ook mee gegeven heb met de HD onderdelen :'( )
Bijlagen
20210618_123629.jpg
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door freakyge »

nieuw inbus erin, vulring in de rugleuning en gewone zeskant met borgring aan de binnekant. en maar nieuw borgringetje aan de buiten kant vd armleuning :yes helemaal blij :wjw :proost
Bijlagen
20210618_170519.jpg
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3187
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: armleuning binnenwerk gerepareerd

Bericht door J vd Pal »

:jumpklap :jumpklap :jumpklap
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie