Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luidsprekers

vragen over de T4
Plaats reactie
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Luidsprekers

Bericht door VWZN »

Op termijn wil ik de weergave van het geluid verbeteren.
Al veel over gelezen op dit forum maar toch wat vragen.
Dashboard en deurspeakers zijn standaard, maar ik heb nog een extra speakertje op mijn deurbekleding.
20201027_224755.jpg
Dus ik kan hoog, mid en laag speakers plaatsen.

Heb ik dan een filter nodig voor het aansturen hiervan?
Of is daar een andere oplossing voor?

Kunnen in de caravelle deurbakken grotere woofers? Ik heb nu de normale transporter deurbakken.

Met welke speakers hebben jullie goede ervaringen? En dan vooral de kwaliteit van het geluid!
maxoudendijk1991
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 aug 2018, 11:06
Locatie: Corse du sud france

Re: Luidsprekers

Bericht door maxoudendijk1991 »

Hallo,

Wij hebben zelfs alles vervangen en geïsoleerd en daar bij hebben we gekozen om alles van blam audio te kiezen ,zowel voor als achter en daarbij een alpine apple radio en het geluid is super ! maar kost tijd en geld maar als hifi junky moet je wat:p ik vermoed dat het ook licht aan wat voor muziek je luisterd :T44EVER
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: Luidsprekers

Bericht door VWZN »

Mijn oren zijn te goed voor mijn budget :ikrij
In mijn vorige T4 had ik in ieder geval de deuren beplakt, en ik wilde nog meer doen maar dat is er nooit van gekomen! Dus ik heb nog wat geluiddempende matjes liggen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Luidsprekers

Bericht door Multivan Generation »

In caravelle deurbakken kun je 16.5 cm speakers kwijt. Wil je een mooie scheiding krijgen dan kun je dat old-skool met scheidingfilters doen, maar tegenwoordig met goede versterkers ook actief vanuit die versterkers.

De moeilijkheid kan wel eens liggen in de aanschaf van caravelle deurbakken..en wat ze daar voor vragen tegenwoordig.

Ik heb over boxen inbouw een artikel op mijn homepage staan.

www.eldiape.com.

Succes met componenten uit zoeken

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: Luidsprekers

Bericht door VWZN »

Bedankt Peter,
Jouw site staat al jaren in mijn favorieten:-)
En in de standaard deurbakken 13,5cm?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Luidsprekers

Bericht door Multivan Generation »

Standaard deurbakken hebben geen speakergaten.
Als je daar speakers in wilt maken, dan kun je zoeken naar speakers met geringe inbouwdiepte zoals bijvoorbeeld sinuslive.
Maakt een gat extra in je deurpaneel je niet uit, dan kun je een grotere inbouwdiepte overwegen.
Let wel op, die deurbakken van een transporter lopen ronder weg, als je dan met een grotere diameter speakers aankomt, dan past dat niet lekker en kun je een kier krijgen tussen speakerrand en deurbak.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pollux
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2019, 13:27
Locatie: Eindhoven

Re: Luidsprekers

Bericht door Pollux »

Ik heb JBL GX602 speakers in de deur (California) en een actieve Pioneer sub. Dashboard speakers zijn origineel VW. Geluidskwaliteit hangt ook erg van jouw mediaspeler af (kwaliteit mp3 of bluetooth bitrate).
1996 VW T4 2.5TDI California
Plaats reactie