Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem met cruise control Waeco MS50

vragen over de T4
Plaats reactie
CNR
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2021, 12:04

Probleem met cruise control Waeco MS50

Bericht door CNR »

Hallo T4 vrienden,
Vandaag mijn T4 1.9 TD 1998 voorzien van een cruise control Waeco MS50. Probleem is hij werkt alleen bij zeer lage snelheden (10-20 km/u). Beetje rond gevraagd en gehoord dat dit zou worden veroorzaakt door de zwakke snelheidssignaal van de teller unit. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is natuurlijk geen probleem om de meegeleverde sensor te monteren maar mijn ervaring is hoe minder rommel aan de motor gehangen wordt hoe minder kans op trammelant! Bovendien vind ik het vreemd dat de speciale aansluiting op de regeleenheid niet werkt op originele voertuig signalen. Het zwarte draadje om het puls getal te verhogen heb ik nog niet doorgeknipt.
Ben benieuwd naar andere ervaringen,
Calvin Runia
CNR
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2021, 12:04

Re: Probleem met cruise control Waeco MS50

Bericht door CNR »

Helaas geen reacties maar ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost!
Het zwarte draadje (lus welk uit de regelunit steekt) doorknippen was de oplossing. Hiermee verander je het pulsbereik van de regelunit van 1250 naar 8000 puls/km. Een inbouwstation welke ik om advies vroeg zei dat dat geen zin had bij een T4 vandaar dat ik het nog niet geprobeerd had. Ik dacht dat mijn systeem helemaal niet werkte maar later kwam ik er pas achter dat het alleen werkte tot circa 50 km/u en de instructies adviseerden in dat geval het zwarte draadje door te knippen heb ik het nu toch geprobeerd en met succes!
Misschien help ik toekomstige inbouwers met mijn ervaring.
Groeten, Calvin Runia.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Probleem met cruise control Waeco MS50

Bericht door Snautzer »

Dank je :toppie
Plaats reactie