Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stroomkabel t4 multivan 1999

vragen over de T4
Plaats reactie
Fredt421054

Stroomkabel t4 multivan 1999

Bericht door Fredt421054 »

Hallo,
Inmiddels heb ik een schema gevonden via ....van mijn t4 verlichting achter.( zie bijlage...ook voor de liefhebbers te gebruiken ) Mijn treeplankverlichting werkt nog steeds niet. Wel al tips gehad van leden. Nu hebbik de vraag of iemand weet hoe die kabels lopen en specifiek of iemand weet waar 0147 zich bevind ,moet een stekkertje zijn dat het treeplanklampje ergens verbind met stekkertje !
Hoop dat de vraag duidelijk is zo !
Het lampje zit aan een stekkertje natuurlijk maar ergens verder op moeten de draden van dit stekkertje aan gekoppeld zijn.....maar waar ?
Bijlagen
C43EE1C3-4C53-45D2-8631-A845DEA9D5BA.jpeg
7DB09F2B-1C26-44E9-815C-4C62DC6ACB6D.jpeg
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Stroomkabel t4 multivan 1999

Bericht door Multivan Generation »

Kijk eens boven bij je B stijl tegen het dak aan.
Moet je wel even de lijsten weghalen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Fredt421054

Bericht door Fredt421054 »

Ok gaan we doen bedankt.
Hanz

Bericht door Hanz »

Als ik het schema bekijk is 0147 het lampje zelf en niet een stekkertje. Het stekkertje daarboven met 04 ernaast is de eerste stekker vanaf het lampje en volgens mij is dat de stekker die in het lampje zit. In het schema dat ik je eerder stuurde is het lampje W29 en de stekker T2j. Als je in dat schema de draad verder volgt dan zie je dat die bij R6 mee gaat lopen met de kabelboom van de binnenverlichting die uiteindelijk uitkomt achter de relaisplaat bij de zekeringkast naast je stuur (Plusverbindung -1-, im Leitungsstrang Innenleuchte).
Het is heel goed mogelijk dat deze kabelboom bij de B-stijl tegen het plafond aan loopt maar afgaand op het schema denk ik dat daar geen stekker zit. En een beschadiging van de kabelboom op die plek is ook niet waarschijnlijk. Ik denk dat het probleem eerder bij de aansluiting achter de zekeringkast zit of bij het lampje zelf.
Is het niet handiger om door te meten bij de zekeringkast en bij het stekkertje/lampje tot waar je spanning hebt op de plus-leiding?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie