Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag t4 benzine

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Multivan Generation »

Killroy schreef: 12 apr 2021, 21:03 Suf suf had gekeken maar was donker sorry zag boven de relais 36 dus wel de 30 zitten gelukkig een besteld bij Winparts kosten 9 euro.Zit er nu in dus even aan kijken wat die vervolgens nu doe.

Maar nog 1 vraag ( verbruik ) weet ze zijn niet zuinig maar de lambasonde regelt dus ook het verbruik,oftwel die meet de uitlaat gassen en geeft dit weer door naar de ecu als ik het goed hebt.

Of zou er 1 injector teveel geven ? Als die loopt draait die netjes geen op en neer of onregelmatig.

Weer bedankt voor de uitleg.
Als de lambdasonde verkeerd meet, of foutief doorgeeft, dan krijgt de motorcomputer onjuiste informatie en kan er dus foutief te veel ingespoten worden.
Vandaar dat ik dat 8 dagen geleden al opperde om de lamda sensor niet uit het oog te verliezen. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Killroy
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2021, 18:05

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Killroy »

:proost bedankt voor je reactie.
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Jenson »

Haha het relais zat er gewoon wel... Maar je hebt m alsnog vervangen. Is het probleem van het afslaan daarmee opgelost?

Hoog brandstof verbruik kan aan veel dingen liggen. Idd lambda (las ergens dat je beter geen universele kan nemen), temp sens, koudestartventiel (die kan je makkelijk checken maar weet niet of die op een AAC na 95 zit), als je je injectoren verdenkt van lekkage zou je je benzinedruk een tijdje kunnen meten en kijken of die goed blijft.

Toen we onze bus net hadden reed ie 1 op 6!!! Nu 1 1/2 jaar verder rijden we 1 op 9 a 10, maar wel max 100 op de snelweg en alleen maar lange ritten. Bij mij leek het grootste verschil te komen van het schoonmaken van het massapunt van de ECU bij de brandstofrail/gasklep schoonmaken/gaskleppotentiometer vervangen en kalibreren.
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Killroy
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2021, 18:05

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Killroy »

Dank je.
Zit een ander relais in en nog steeds afslaan,dan weer wel en dan weer niet heel vreemd.
Vervangen bobine bougies gasklepsensor benzinefilter
Gasklephuis svhoongemaakt was niet echt vuil.

Ga nu de rail eruit halen meschien dat er 1 bijzit die teveel geeft en meschien daarom verzuipt bij een stoplicht ???
Killroy
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2021, 18:05

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Killroy »

Lamba er ook uitgehaald tijdje terug maar ook niet echt vuil,bus rijd goed stationer ook netjes ???
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Multivan Generation »

Er uit gehaald, schoongemaakt en dezelfde weer terug geplaatst?

Dat is in mijn ogen een mogelijk probleem weer terugplaatsen. Het ding meet, en als hij intern defect is, of niet de juiste waardes doorgeeft, dan los je dat niet op met schoonmaken, maar met vervangen door een nieuwe juiste.

Nu kun je deze nog niet uitsluiten als mogelijke oorzaak!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Killroy
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2021, 18:05

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Killroy »

Volgende stap dan de lambda vervangen,moet toch ergens zitten de hoge verbruik en afslaan.
Bedankt
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Snautzer »

Snautzer schreef: 29 mar 2021, 13:30 Tank ontluchting of tank ontluchting filter dicht?
Al nagezien?
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Jakob G »

Is rijden op LPG misschien een voordelige optie.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Killroy
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2021, 18:05

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Killroy »

Zijn we weer.
Lambdasonde vervangen dus nieuw nog steeds af en toe afslaan bij een rotonde ect ? Verbruik ook niet echt anders geworden.
Wordt het nu wel een beetje zat de t4.
Killroy
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2021, 18:05

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Killroy »

Filter voor de tank ontluchter ? Waar zit die snautser.

Beetje verbruik is nog niet zo.n probleem maar volgens mij loopt die nu 1 op 7 lijkt het wel.
Mijn dodge w200 4x4 5,7 blok loopt 1 op 3 dat is dan niet zo raar maar een 2.0 benzine 1 op 7 ???
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Bas_Caravelle »

Killroy,

Geduld is een schone zaak...

Het vergt nu eenmaal wat zoekwerk als je zelf aan de gang gaat. Wegbrengen naar een garage is sneller, duurder en daarmee niet altijd opgelost...( zeer afhankelijk van de garage die je uitzoekt )

Paar vraagjes:
1. Als de motor loopt( warm) stinkt hij dan naar benzine uit de uitlaat?
2. Slaat hij alleen warm slecht aan, of ook koud?
3. Jij zegt dat hij afslaat bij de rotonde? Dus als je een bocht maakt... of doet hij het ook als je op een kruizing af rijdt?

Het verbruik van een bus op benzine is hoog... met minn 2.5 op benzine en lpg ben ik blij met 1:7.
De 2.0 moet harder werken om de bus te verplaatsen, een hoog verbruik zou mij niet verbazen. Enige wat ik je zou adviseren is daadwerkelijk meten wat zijn verbruik is, in plaats van “het lijkt wel alsof... “ . Dus tank vol, dagtellen op nul, rijden, tanken en dan verbruik berekenen.

Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Snautzer »

Filter zit aan de bestuurders kant in de wielkast. Zwarte langwerpige doos.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Multivan Generation »

Dat afslaan, is dat iedere keer na ongeveer dezelfde tijd gereden te hebben?

Is de timing als eens gecontroleerd?

Hoelang zitten (distributie-) riemen er al op?

Heb je Bardi's Liste al eens nagelopen?
Blijft lastig dit soort storingen, zeker van afstand.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Killroy
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 mar 2021, 18:05

Re: Vraag t4 benzine

Bericht door Killroy »

Bedankt weer voor jullie reactie.
Ik sleutel zelf al jaren aan motoren auto.s ect en weet ook dat je af en toe denk ben ik nou de enigste dan die dat hebt.

Auto start perfect loopt ook niet raar of onregelmatig,slaat alleen af de ene keer wel en de andere keer niet en gebeurt altijd als ik afremt of terug schakelt bij een stoplicht dus vaart moet minderen.
Auto stinkt niet als die loopt anders zou je denken dat die verzuipt maar dat idee heb ik niet dat die dat doet.
Geen witte zwarte of blauwe rook.

Met een nieuwe lambda erin is dat idee van onregelmatig lopen ook een kans maar probleem blijft dus.
Distributie als daar het probleem zou zitten zou die denk ik meerdere klachten moeten krijgen maar de motor loopt netjes ook als die warm of koud is.

Slaat niet af in een bocht anders zou je denken aan oa een kabel wat ergens tegenaan schuurt of valse lucht ect .
Toen ik hem kocht reed die zuiniger dan daarna dus opeens is die meer gaan verbruiken viel mij op,dus bougies,bobine.gasklepsensor.relais brandstofpomp nr 30.lambdasonde.vacuum slangen na gelopen zit er allemaal goed op geen poreuze slangen.

Denk toch dan aan de ecu die dan rommelt ?
Maar ga het filter nakijken nu.
Plus de rotor en verdeelkap.
Ga er ook een flesje injector cleaner ingooien,als er 1 injector teveel benzine inspuit zou het dus kunnen dat als die met afremmen benzine minder moet geven die dan verzuipt.
Tenminste dat is mijn idee.

Eens moet het goed komen.
Plaats reactie