Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Matige verstuiver?
Matige verstuiver?
Vanmorgen viel me op dat de bus op deze koude ochtend bij stationair draaien wat blauwige rook produceerde.
Bij wegrijden werd dat ietsje meer, en bij warme motor was het weg.
Alleen bij een toerental boven de grofweg 3000 rookt hij weer (iets, denk ik, achteruitkijkend in de spiegel)
Thuis maar even op de laptop aangesloten.
Pomptiming staat netjes.
Ook naar de verstuivers gekeken:
Ook een beetje matige foto ( )
cyl 1 0.09
cyl 2 -0.35
cyl 4 0.24
cyl 5 -0.94
Cylinder 5 heeft de grootste afwijking tov 3... volgens gerritspeek moeten deze waarden opgeteld 0 worden... maar daar komt dit sommetje niet op uit.
Bovenstaande symptomen lijken mij te kunnen passen bij een matige verstuiver, maar is dan de 3e of de 5e matig?
Is er een effect te verwachten van een diesel-additief, zoals wynns?
Bij wegrijden werd dat ietsje meer, en bij warme motor was het weg.
Alleen bij een toerental boven de grofweg 3000 rookt hij weer (iets, denk ik, achteruitkijkend in de spiegel)
Thuis maar even op de laptop aangesloten.
Pomptiming staat netjes.
Ook naar de verstuivers gekeken:
Ook een beetje matige foto ( )
cyl 1 0.09
cyl 2 -0.35
cyl 4 0.24
cyl 5 -0.94
Cylinder 5 heeft de grootste afwijking tov 3... volgens gerritspeek moeten deze waarden opgeteld 0 worden... maar daar komt dit sommetje niet op uit.
Bovenstaande symptomen lijken mij te kunnen passen bij een matige verstuiver, maar is dan de 3e of de 5e matig?
Is er een effect te verwachten van een diesel-additief, zoals wynns?
Re: Matige verstuiver?
ik krijg van mn VW dealer altijd zo'n flesje additief bij een APK. Kost een paar tientjes (geloof ik) en heb daar merkbaar effect van. Goedkoper dan een HD diesel revisie. Bij de eerst volgende volle tank gaat tie erin.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Matige verstuiver?
Wauw ik wist niet dat vw ook eigen additieven had
Dank voor je reactie, ga ik dat eerst proberen
Dank voor je reactie, ga ik dat eerst proberen
Re: Matige verstuiver?
ik heb me laten vertellen dat VW veel problemen had met het hogedruk diesel systeem van bepaalde modellen T5 en daarvoor dit produkt zijn gaan leveren.
Ik kreeg het eerste flesje gratis (2 jaar geleden) om het uit te proberen met m'n T4. Ik meen waar te nemen dat m'n motor nu beter loopt en minder rookt. Zou ook verbeelding kunnen zijn.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Matige verstuiver?
Hoe vaak moet er zon flesje in? Om de hoeveel km?
Re: Matige verstuiver?
Fijne mensen: LET OP
Dit additief is behoorlijk heftig spul en wordt alleen gebruikt bij klachten bij CR diesels. Sommige hebben pittig last van flink nagelen bij koude motor etc.
Mijn dringende advies is om dit NIET in je T4 te stoppen want het is echt veel te agressief. Beter kun je een mildere brandstofadditief pakken van Wepp of Forte.
Dit additief is behoorlijk heftig spul en wordt alleen gebruikt bij klachten bij CR diesels. Sommige hebben pittig last van flink nagelen bij koude motor etc.
Mijn dringende advies is om dit NIET in je T4 te stoppen want het is echt veel te agressief. Beter kun je een mildere brandstofadditief pakken van Wepp of Forte.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Matige verstuiver?
Is een ACV een common rail eigenlijk?Erdem50 schreef: ↑14 apr 2021, 12:37 Dit additief is behoorlijk heftig spul en wordt alleen gebruikt bij klachten bij CR diesels. Sommige hebben pittig last van flink nagelen bij koude motor etc.
Mijn dringende advies is om dit NIET in je T4 te stoppen want het is echt veel te agressief. Beter kun je een mildere brandstofadditief pakken van Wepp of Forte.
Ik heb nog niks besteld, zal de wepp en forte additieven eens bekijken.
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Matige verstuiver?
Nee,Chewbacca schreef: ↑14 apr 2021, 16:13Is een ACV een common rail eigenlijk?Erdem50 schreef: ↑14 apr 2021, 12:37 Dit additief is behoorlijk heftig spul en wordt alleen gebruikt bij klachten bij CR diesels. Sommige hebben pittig last van flink nagelen bij koude motor etc.
Mijn dringende advies is om dit NIET in je T4 te stoppen want het is echt veel te agressief. Beter kun je een mildere brandstofadditief pakken van Wepp of Forte.
Ik heb nog niks besteld, zal de wepp en forte additieven eens bekijken.
je hebt in de transporters T4-T6 verschillende verstuivers
- de oude 1.9 en 2.4 diesels, lage druk rond de 130 bar
- de T4 2.5 TDI, druk rond de 300 bar (1 traps stanadyne in 88 pk, 2 traps bosch verstuivers in 102 en 150 pk)
- de T5 met 1,9 TDI pompverstuiver en de T5 met 2,5 TDI met pompverstuivers (druk rond de 1600 bar (schatting heb nu even niet de exacte waardes)
- De T5-GP 2.0 TDI met common rail verstuivers druk rond de 2000 bar
- De T6 met 2.0 TDI met common rail verstuivers druk rond de 2200 bar (schatting)
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Matige verstuiver?
Weer wat geleerd
Wat een enorme stijging in gebruikte inspuitdrukken in de ontwikkeling van de motoren
Wat een enorme stijging in gebruikte inspuitdrukken in de ontwikkeling van de motoren
Re: Matige verstuiver?
ik heb het spul er al in zitten. ik zal je advies opvolgen en de volgende keer de mildere variant nemen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km