Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Boete voor rijden tijdens schorsing

vragen over de T4
Plaats reactie
isabelvanbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2019, 14:40

Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door isabelvanbeek »

Goedenavond!

Afgelopen herfst hadden wij ons busje geschorst, omdat we hem aan het ombouwen waren naar camper. Tijdens de schorsing liep de APK af. Op 14 december zijn wij richting de garage gereden. Hier bleek al snel dat er veel aan moest gebeuren, dus hebben wij de bus daar gelaten. Op 20 december hebben wij de bus weer opgehaald, nadat hij weer APK gekeurd was. Op deze dag hebben wij de bus dan ook uit de schoring gehaald.

Nu hebben wij een brief ontvangen van de belastingdienst dat we een boete krijgen, omdat we met een geschorst busje hebben gereden. Dit klopt, maar we waren op weg naar een apk keuringsstation. De boete is ruim 800 euro, dus hiervan zijn we geschrokken. We hebben geen bewijs van de afspraak op 14 december, dus ik denk dat we helaas de boete moeten betalen :bonk

Iemand nog een advies hoe we dit kunnen bewijzen of een eerdere ervaring met zo'n zelfde boete?

Groetjes,
Don en Isabel
Laatst gewijzigd door isabelvanbeek op 17 jun 2021, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door Angelo-anneveld »

Wie zegt dat je de bus daadwerkelijk hebt gereden?
Je kan hem ook op groene platen of aanhanger naar het keuringstation hebben gereden?

Of ben je geflitst ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33693
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door Multivan Generation »

Afspraak van garage en herinnering voor APK bijvoegen bij bezwaarschrift.
Keuringsrapport en afkeurpunten er bij.
Reparatie rekening er bij.
En motiveren.

Met een beetje compassie van de andere zijde, zou je boete wellicht halveert kunnen worden.
Goed onderbouwen en met bewijzen staven.

Succes

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
isabelvanbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2019, 14:40

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door isabelvanbeek »

Dank voor de reacties.

Ze hebben ons gepakt met die anpr camera's helaas.

Ik heb helaas geen apk afkeur rapport, omdat we al wisten dat er het een en ander aan moest gebeuren. We hebben de offerte, factuur en apk goedkeur rapport al opgestuurd, maar dit is niet voldoende als bewijs.

We hebben ons lesje op de harde manier geleerd. Volgende keer vooraf melden en apk rapport vragen.

Ik vrees dat er niks anders op zit dan de boete te betalen, want de inspecteur heeft geen compassie

De boete staat nu op 880 euro, dus wees gewaarschuwd
Laatst gewijzigd door isabelvanbeek op 17 jun 2021, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door Jonathan L »

Geen kans. Je hebt de procedure niet gevolgd en dat is dat je vooraf de belastingdienst moet informeren dat je naar de garage gaat voor apk.
Jammer en helaas.
Gebruikersavatar
8ze
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2017, 21:24
Locatie: Veluwe

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door 8ze »

Jonathan L schreef: 05 mei 2021, 12:41 Geen kans. Je hebt de procedure niet gevolgd en dat is dat je vooraf de belastingdienst moet informeren dat je naar de garage gaat voor apk.
Jammer en helaas.
Dat is niet meer zo. Hoeft niet meer gemeld te worden, zie
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _schorsing
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door Jonathan L »

Ok, mijn info is een jaar oud. En in een jaar kan veel veranderen. Succes gewenst, geld is beter besteed als je mag kiezen waar het heen gaat.
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door Angelo-anneveld »

Je kan altijd nog in hoger beroep gaan. De recht heeft vaak meer sympathie dan een inspecteur.. ik heb in iedere geval goede ervaring ermee

Succes!
peetjeadhdtje
Berichten: 993
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door peetjeadhdtje »

Jup, ga maar in beroep op kosten van de gemeenschap voor een zaak die zo klaar is als een klontje.

Als onwetendheid genoeg was om dingen niet te laten bestaan, zou de wereld meer zijn zoals veel mensen denken dat het is. En dat is het niet.

William Gibson.
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door Angelo-anneveld »

peetjeadhdtje schreef: 06 mei 2021, 11:06 Jup, ga maar in beroep op kosten van de gemeenschap voor een zaak die zo klaar is als een klontje.

Als onwetendheid genoeg was om dingen niet te laten bestaan, zou de wereld meer zijn zoals veel mensen denken dat het is. En dat is het niet.

William Gibson.

Betaal je ook belasting voor toch. Kunnen we het beter vergallen aan hoger beroep. Dan aan al die andere onzin wat de staat er mee doet :bonk :proost
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door DE KNEU »

Kan dit topic niet dicht? Of verplaatst worden? :politie
isabelvanbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2019, 14:40

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door isabelvanbeek »

Nog even een update.

Inmiddels heb ik een aantal keer met de inspecteur gebeld. Ze geloofde mijn verhaal en snapte dat we ons lesje geleerd hadden. We hebben het financieel niet ruim, dus na het telefoongesprek heeft ze overleg gehad met collega. Vanmiddag belde ze me met het nieuws dat we de boete we moeten betalen, maar dat hij gehalveerd wordt.

De conclusie, apk rapportje vragen op de dag van rijden tijdens schorsing en
als je eerlijk bent en volhoudt, dan willen ze nog weleens met je meedenken bij de belastingdienst 😉
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3187
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door J vd Pal »

Wat een fijn einde! Bedankt voor het bericht.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33693
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door Multivan Generation »

isabelvanbeek schreef: 17 jun 2021, 15:23 Nog even een update.

Inmiddels heb ik een aantal keer met de inspecteur gebeld. Ze geloofde mijn verhaal en snapte dat we ons lesje geleerd hadden. We hebben het financieel niet ruim, dus na het telefoongesprek heeft ze overleg gehad met collega. Vanmiddag belde ze me met het nieuws dat we de boete we moeten betalen, maar dat hij gehalveerd wordt.

De conclusie, apk rapportje vragen op de dag van rijden tijdens schorsing en
als je eerlijk bent en volhoudt, dan willen ze nog weleens met je meedenken bij de belastingdienst 😉
Mooi zo,
dus eigenlijk precies zoals ik schreef.

Fijn dat het gelukt is! :yes

Ik heb eens iets vergelijkbaars mee gemaakt,
eindresultaat was uiteindelijk ook hetzelfde als bij jullie.
Auto was APK-plichtig en geschorst en ik kocht hem toen.
Naar huis gereden op handelaars platen en wilde hem op het dorp meteen weer schorsen.
Probleem: postkantoor al dicht(zaterdag).
Op maandag vanwege werk geen tijd en op dinsdag geschorst vroeg in de ochtend
Op donderdag een geautomatiseerde boete in de bus.
Meteen bezwaar gemaakt, aantoonbare feiten voorgelegd en uiteindelijk boete gehalveerd.

Eind van het liedje kun je niet alles weten, en hierdoor leren we allemaal weer net iets bij..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3561
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Boete voor rijden tijdens schorsing

Bericht door krekwakwol »

Moraal van het verhaal, altijd tijdens een schorsings periode door de garage een officieel keuringsrapport laten opmaken, of hij nu goed of afgekeurd is.

Gelukkig voor jullie is de boete gehalveerd, evengoed nog zonde, maar het is niet anders.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie