Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Multivan Generation »

Dikkere torsiestaven en 27 mm stabilisatorstang voor en 28 mm achter..
Maar is allemaal, bijna 17 jaar na dato lastig te vinden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door raf_construct »

Beperkende factor is steeds de koppeling, zowel bij een syncro als een gewone t4. Vandaar dat Michiel destijds omgebouwd heeft naar de AXG bak.
De aandrijflijn kan verder wel wat hebben, als alles nog in prima staat is tenminste.
Je moet je wel afvragen waar je het voor doet. Wil je van het turbogat af dan kom je softwarematig met een standaard AXL al aan een heel goed rijdende setup, veel vlotter dan een ACV. Wil je door de psychologische 200pk grens dan ben je al snel veel €€€€€€€ kwijt en kom je later alsnog tot de ontdekking dat je in vergelijking met de standaard leaseauto van de buurman gewoon met een traag vierkant hok rondrijdt.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door powerpiep »

raf_construct schreef: 17 mei 2021, 21:02 Beperkende factor is steeds de koppeling, zowel bij een syncro als een gewone t4. Vandaar dat Michiel destijds omgebouwd heeft naar de AXG bak.
De aandrijflijn kan verder wel wat hebben, als alles nog in prima staat is tenminste.
Je moet je wel afvragen waar je het voor doet. Wil je van het turbogat af dan kom je softwarematig met een standaard AXL al aan een heel goed rijdende setup, veel vlotter dan een ACV. Wil je door de psychologische 200pk grens dan ben je al snel veel €€€€€€€ kwijt en kom je later alsnog tot de ontdekking dat je in vergelijking met de standaard leaseauto van de buurman gewoon met een traag vierkant hok rondrijdt.
Pp tuning maakt dikke koppelsets, kunnen
300 pk, 500nm aan.

Facebook, project power tdi
Hebben ook een site, maar facebook lijkt hun voornaamste communicatie.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Erdem50 »

Dan ga je hoe dan ook naar een enkel massa vliegwiel ipv dubbel. Je kan veel zeggen maar een enkel massa vliegwiel is zeker niet altijd prettig.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Multivan Generation »

powerpiep schreef: 18 mei 2021, 08:38
Pp tuning maakt dikke koppelsets, kunnen
300 pk, 500nm aan.
Zijn dat Engelse waarden?
(Is er eentje voor insiders)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef: 18 mei 2021, 09:26
powerpiep schreef: 18 mei 2021, 08:38
Pp tuning maakt dikke koppelsets, kunnen
300 pk, 500nm aan.
Zijn dat Engelse waarden?
(Is er eentje voor insiders)
Inderdaad , dat vroeg ik me ook al af . De Engelsen gooien vlot zogezegde PK's in het rond .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Doorbuts
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 apr 2017, 21:22

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Doorbuts »

powerpiep schreef: 18 mei 2021, 08:38
raf_construct schreef: 17 mei 2021, 21:02 Beperkende factor is steeds de koppeling, zowel bij een syncro als een gewone t4. Vandaar dat Michiel destijds omgebouwd heeft naar de AXG bak.
De aandrijflijn kan verder wel wat hebben, als alles nog in prima staat is tenminste.
Je moet je wel afvragen waar je het voor doet. Wil je van het turbogat af dan kom je softwarematig met een standaard AXL al aan een heel goed rijdende setup, veel vlotter dan een ACV. Wil je door de psychologische 200pk grens dan ben je al snel veel €€€€€€€ kwijt en kom je later alsnog tot de ontdekking dat je in vergelijking met de standaard leaseauto van de buurman gewoon met een traag vierkant hok rondrijdt.
Pp tuning maakt dikke koppelsets, kunnen
300 pk, 500nm aan.

Facebook, project power tdi
Hebben ook een site, maar facebook lijkt hun voornaamste communicatie.
Hebben bij mijn vorige syncro de discussie gehad over sportkoppeling of verzwaarde koppeling, hebben toen gekozen voor een sachs verzwaarde koppeling. Werkte prima, heb later bij mijn nieuwe syncro eens de sportkoppeling in laten bouwen door jb. Wel expres voor een dubbel massa vliegwiel laten gekozen zodat hij 'de klappen' krijgt ipv de krukas zelf.
Beide wel een goede upgrade voor tuning :ikrij
Volkswagen Transporter T4 Syncro AXL :driveT4
tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch
Gebruikersavatar
Doorbuts
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 apr 2017, 21:22

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Doorbuts »

Multivan Generation schreef: 17 mei 2021, 20:35 Dikkere torsiestaven en 27 mm stabilisatorstang voor en 28 mm achter..
Maar is allemaal, bijna 17 jaar na dato lastig te vinden.
Welk onderdeel bedoel je met torsiestaven? Denk hierbij aan meerdere onderdelen.
Vraag me wel af of de stabilisatorstang achter te combineren is met de syncro aandrijflijn met diffrentieel. Zou wel een goede upgrade zijn naast de powerflex bushes
Volkswagen Transporter T4 Syncro AXL :driveT4
tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Multivan Generation »

Kijk onder je bus en je weet wat ik bedoel met de torsiestaven..

En anders:
http://www.eldiape.com/verlagen/verlagen.htm#2

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Doorbuts
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 apr 2017, 21:22

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Doorbuts »

dan had ik het juiste onderdeel in gedachte.
Zijn deze van een 151pk dikker?
En heb je zelf toevallig die stabillisator stang achter op je draagarmen?
Want het volgende punt is namelijk de syncro en stabillisator stang of dit samen te combineren valt, hoop het wel namelijk, zou wel een goede upgrade zijn
Volkswagen Transporter T4 Syncro AXL :driveT4
tuned to 134PK/349Nm
upgraded with seikel lift kit and bf goodrich all terrains/mud terrains
and a sport clutch
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.5TDI AXL/ACV vs D5252T

Bericht door Multivan Generation »

Doorbuts schreef: 28 mei 2021, 18:32 dan had ik het juiste onderdeel in gedachte.
Zijn deze van een 151pk dikker?
En heb je zelf toevallig die stabillisator stang achter op je draagarmen?
Want het volgende punt is namelijk de syncro en stabillisator stang of dit samen te combineren valt, hoop het wel namelijk, zou wel een goede upgrade zijn
Zie hier:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/tran ... -411000/#1
De grijze of violet zijn de dikste

Net in de parts-catalogus gekeken en de achter stabilisatorstangen zijn combineerbaar met een syncro, want ze hebben dezelfde part nummers.
Zie hier:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/tran ... -511004/#9

En ja, ik had die 27 mm op de voorzijde en de 28 mm stabilisatorstang op de achteras, dus weet precies wat het toevoegt.
En oja, we hebben al 5 jaar geen T4 meer :zwaai
Zie hier

Groetjes Peter
PS deze link opslaan voor jezelf: https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/transporter/tr/ dan kun je in het vervolg zelf de onderdelen bij elkaar zoeken

EDIT: aanvulling, zie bijlage
Bijlagen
stabi.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie