Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Carbon motor cleaning

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Carbon motor cleaning

Bericht door Franz »

Goedendag wjw'ers,
Ik zou graag wat ervaringen willen horen van mensen die dit gedaan hebben bij hun 2.5 tdi . Ik zit er namelijk ook aan te denken om het te laten doen. Ik heb maar een paar reviews kunnen vinden. Hier bij deze club staat er maar een klein stukje over. Is het echt dat hij zo schoon gaat worden van binnen? Het is natuurlijk gewoon schoon stomen. Daar komt het op neer. Ik heb niets negatiefs gevonden hierover. Dus daarom mijn vraag , wie heeft ervaring ermee. Alvast bedankt. Mvgrt frans
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Carbon motor cleaning

Bericht door Ilja1974 »

Ik heb geen ervaring mee maar wat zijn jouw overwegingen om dit te willen doen?
Een toevoeging in de brandstof om de injectors reinigen of iets gebruiken het inlaat systeem te reinigen, daar begrijp ik de nut of noodzaak wel van.
Maar het motorblok of het uitlaat systeem brand zichzelf wel mooi schoon bij normaal gebruik
Is de boel dichtgekoolt of..?
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: Carbon motor cleaning

Bericht door StijnT4 »

Denk wel als je brandstof additieven gaat gebruik dat je geen standkachel hebt die op de brandstof tank zit. Deze zijn daar niet voor gemaakt.
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Carbon motor cleaning

Bericht door Franz »

Goedeavond ilja1974, mijn beweeg redenen om dit te doen is ,dat ik toen de egr eraf had gehaald , er veel vervuiling zichtbaar was. Ik kwam dit reinigen meerdere keren positief tegen. Ik dacht dat het bij de mijne geen kwaad kon om te laten doen. Ook dat hij rustiger zou lopen. Het verschil zou direct merkbaar zijn. En voor de kosten hoef ik het niet te laten. Vind dat meevallen. Dus ben eigenlijk ook zelf benieuwd hoe het afloopt. Ik had gehoopt dat hier leden waren die het al hadden gedaan bij hun t4.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Carbon motor cleaning

Bericht door Franz »

StijnT4 schreef: 27 mei 2021, 19:03 Denk wel als je brandstof additieven gaat gebruik dat je geen standkachel hebt die op de brandstof tank zit. Deze zijn daar niet voor gemaakt.
Goedenavond stijn t4, ik heb inderdaad een standkachel op de tank zitten. Goede tip van je. Bedankt :toppie
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Carbon motor cleaning

Bericht door Franz »

Het is afgelopen zaterdag gebeurt. Hij lijkt wat beter te reageren. En de stank die ik altijd ruik als ik hem in de garage zet is veel minder. Ik heb er nog niet veel mee gereden, dus misschien gaat mij straks wat meer opvallen eraan. Tot dusver tevreden. :yes
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Carbon motor cleaning

Bericht door Ilja1974 »

Goed om te horen dat het een positieve uitwerking heeft gehad.
Ik kwam dit filmpje tegen in mijn zoekresultaten op YouTube en moest meteen aan jouw topic denken.
Het deel met het water is een beetje de oldschool beun manier er van of wie weet is het daar wel van afgeleid...


Groet,
Ilja
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Carbon motor cleaning

Bericht door Franz »

Ilja1974 schreef: 01 jun 2021, 14:06 Goed om te horen dat het een positieve uitwerking heeft gehad.
Ik kwam dit filmpje tegen in mijn zoekresultaten op YouTube en moest meteen aan jouw topic denken.
Het deel met het water is een beetje de oldschool beun manier er van of wie weet is het daar wel van afgeleid...


Groet,
Ilja
Ja, hij vertelde mij dat hij een soort van chemische goedje verneveld wat weer de inlaat ingaat. Ik dacht eerst dat het anders ging inderdaad. Het heet carbon motor cleaning. Hij zit in alkmaar.
Groetjes frans.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Carbon motor cleaning

Bericht door Franz »

Vroegah deed ik remolie in de carburateur. Dat was dan bij een volkswagen kevertje. De hele straat stond dan vol rook. :lach Dat was eigenlijk een beetje hetzelfde. Ook zoals in het you tube filmpje te zien is.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Plaats reactie