Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bereikbaarheid achternaaf

vragen over de T4
Plaats reactie
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Bereikbaarheid achternaaf

Bericht door WelkomBuiten »

Hoi sleutelaars! De draad voor een wielbout in mijn linker achternaaf is aan het begin van de draad beschadigd geraakt. Bout wil er nu direct scheef in. Ik vermoed dat ik door er achterlangs een bout door te draaien de draad voldoende kan herstellen. Als de remschijf eraf is, kan ik er dan achter voldoende bij door de opening in de spatplaat, of moet ik de naaf er helemaal af halen?

Ik ben uitgebreid aan het zoeken in handboeken, filmpjes, foto's, maar krijg nergens voldoende zicht op de naaf vanaf de 'binnenkant'.

Bij voorbaat dank voor jullie inzicht!
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Bereikbaarheid achternaaf

Bericht door Olaf »

Denk dat dat niet gaat passen. Kan je er niet met een tap door?
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: Bereikbaarheid achternaaf

Bericht door WelkomBuiten »

Omdat de beschadiging van de draad in het begin lijkt te zitten, vrees ik er een beetje voor de rest van de draad stuk te draaien als ik er met een tap in ga. Vandaar het idee om achterlangs een bout erdoorheen te dwingen om het eerste stukje draad in het gareel te krijgen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid achternaaf

Bericht door Multivan Generation »

Vanaf de achterzijde kan het,
maar let op dat je de boutjes van de spatplaat heel goed van te voren inspuit met kruipolie,
en dat het borgboutje voor de remschijf, en de boutjes voor de spatplaat niet afbreken !
Dus gebruik al je tijd, als het afbreekt, dan gaat er heel veel extra tijd in zitten.

Succes.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie