Ik rijd 's zomers met 225/60/16 en 's winters met 215/65/16 en heb totaal geen last van onregelmatige slijtage. Dus aan de breedte van de band zal het waarschijnlijk niet liggen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vreemd geluid, moeilijk te traceren
Re: vreemd geluid, moeilijk te traceren
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 okt 2017, 12:30
Re: vreemd geluid, moeilijk te traceren
Negatief camber zo lijkt het wel. Kan geregeld worden met de fuseepen
'99 T4 2.5 TDI
Re: vreemd geluid, moeilijk te traceren
Ik vind dit ook wel lijken op een verkeerde bandenspanning. Buitenzijde van de band is versleten, midden is goed. Dit lijkt op een te lage bandenspanning.
(te) Lage bandenspanning = gewicht 'rust' op de wangen en buitenzijde van de band, die heeft het daar zwaar te verduren
(te) Hoge bandenspanning = bolle band zodat het middenvlak overmatig zal slijten.
(te) Lage bandenspanning = gewicht 'rust' op de wangen en buitenzijde van de band, die heeft het daar zwaar te verduren
(te) Hoge bandenspanning = bolle band zodat het middenvlak overmatig zal slijten.
Huidige auto:
VW T4 2.5 TDI AJT 1998
VW Golf 2 1.6 PN
Volvo V50 2.5 D5 2009
Vorige auto's:
Opel Vectra GTS 2004 1.8 benzine
BMW 3 E46 2004 1.9 benzine
Opel Astra 1.6 benzine
Seat Leon 1.6 benzine
VW T4 2.5 TDI AJT 1998
VW Golf 2 1.6 PN
Volvo V50 2.5 D5 2009
Vorige auto's:
Opel Vectra GTS 2004 1.8 benzine
BMW 3 E46 2004 1.9 benzine
Opel Astra 1.6 benzine
Seat Leon 1.6 benzine
Re: vreemd geluid, moeilijk te traceren
@ Teevier, daar heb je gedeeltelijk gelijk in, waarom gedeeltelijk; omdat dan de buitenkant van de band ook glad geweest zou zijn, en dat is met mijn band niet het geval.
En als ik ergens niet van houd, is het dat gezwalk van te slappe banden.
@ Ladanivabelgium, Maar, het is toch normaal dat als je een voertuig aanbied op een paralellisme controle, ze toch ook naar alles, Camber, Caster en toe in of toe out controleren?
't is er duur zat voor!
En als ik ergens niet van houd, is het dat gezwalk van te slappe banden.
@ Ladanivabelgium, Maar, het is toch normaal dat als je een voertuig aanbied op een paralellisme controle, ze toch ook naar alles, Camber, Caster en toe in of toe out controleren?
't is er duur zat voor!
Groet, Bart