Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onderhoud rondom Hilversum, hulp

vragen over de T4
Plaats reactie
jheisterkamp
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2007, 21:06

Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door jheisterkamp »

Wie o wie,

Ik zoek een bedrijf of iemand die kundig is in het onderhouden van een T4 uit 2002.

Liefst omgeving Hilversum. En het liefst met bon ik rijd de auto bedrijfsmatig dus kan alle kosten aftrekken.

Ik wil hem gewoon de komende 5 jaar rijdende houden en best bereid er wat in te investeren. Ik zoek iemand die mee denkt,
lange termijn maar ook adequaat is en verstand van heeft.

Alvast bedankt.

Jasper :ikrij
Altijd op zoek naar een andere bus
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door koensch »

ik ben ruim 25jr klant bij pon dealer in amersfoort en ze doen daar hun opperste best mn busje rijdend te houden. Tot nu toe gaat dat prima. Hebben nog een paar monteurs die destijds als leerling begonnen zijn op de T4 school.
Denken mee en hebben niet de ambitie om er een nieuwe auto van te maken.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
jheisterkamp
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2007, 21:06

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door jheisterkamp »

:bonk Nooit aan gedacht.

Ik dacht dat de dealers niets meer deden. Maar dit klinkt goed.

Ik ga van de week eens langs. Bedankt voor de tip :jumpklap
Altijd op zoek naar een andere bus
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door koensch »

jheisterkamp schreef: 19 jul 2021, 22:23 :bonk Nooit aan gedacht.

Ik dacht dat de dealers niets meer deden. Maar dit klinkt goed.

Ik ga van de week eens langs. Bedankt voor de tip :jumpklap

doe jeroen (of pascal) de groeten van ********.....
Laatst gewijzigd door koensch op 21 jul 2021, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door websurfer »

van de week mijn personenauto ook naar een dealer gebracht (vaste merkloos garage op vakantie )
maar schrok toch van de prijzen wat ze als uurloon rekenen
de merkloze garage (1 mans bedrijf) levert nog kwaliteit, denkt mee en rekent daar 65 euro /h voor
Garage ( ben je aan hun wil over geleverd is mijn bevinding) rekent gewoon even 110 euro / h en de storing is nog aanwezig

voor mij nooit meer merkdealer waar je standaard te veel betaald voor hun pronkpand

This maar een overweging :zwaai
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door koensch »

bij een dealer garage werken ze meestal met vaste prijzen voor onderhoud of vervanging. Je weet extact wat het je gaat kosten voordat ze beginnen.

En storingzoeken is niet goed vooraf te calculeren. Dan heb je meer aan een monteur die dat type auto door en door kent. Is dat de monteur in de dorpsgarage, prima dan heb je geluk. Mocht je dat geluk niet hebben, heb je meer aan iemand die de eerste 20 jaar van zn loopbaan aan T4's heeft lopen sleutelen, ook al kosttie 110euro per uur.

Als je je auto naar de garage brengt moet je heel specifiek zijn in wat er aan je auto gebeuren moet. Hoe duidelijker jij bent, des te kleiner is de kans dat er tijd wordt besteed aan onbelangrijke zaken.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door websurfer »

deels mee eens maar met een merkdealer bouw je meestal geen (vaste) relatie op en met een buurt garage vaker wel en dus is overleg en meedenken vaak makkelijker

Alleen denk ik dat ik het enorm getroffen heb met deze vakman waar ik nu met al mijn auto's al 20+ jaar kom
Hij denkt mee doet onderzoek en is hij op de verkeerde weg geweest rekent hij meestal die uren niet of met gereduceerd tarief

maar nogmaals ik denk het enorm getroffen te hebben met deze man welke ook niet te beroerd is na 1800 uur en op zaterdag- zondag als het noodzakelijk is door te gaan

nadeel; hij is te goed en dus komt het voor dat je afspraak (en je hebt de auto niet nodig) overloopt naar de dag erop omdat hij toch die andere die in nood zit even wil helpen.
en dan maakt het niet uit of dit uitloopt naar zaterdag of zondag.
dus een soort geven en nemen
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
JacoMeerveld
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2021, 09:45

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door JacoMeerveld »

Herkenbare reacties

Zelf ga ik vanuit Hilversum naar Petrogas in Baambrugge, mede omdat dat naast mij werk is, maar hier werken ze als kleine familie-garage en zijn ze verknocht aan de VW-bussen.

Verder heb ik het geluk dat ik veel onderhoud zelf kan en wil doen: zij helpen mij daar ook bij.
Helder
Jaco

soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
jheisterkamp
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2007, 21:06

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door jheisterkamp »

Bedankt allemaal.

Voor zo ver ik nu weet, 2 x opties. Petrogas en de dealer.

Zoals ik al zei, ik vind het niet erg om wat uit te geven. Op zich als er iets vervangen is aan de auto, dan gaat het wel weer een tijdje mee.

Ik rijd al bijna een jaar in mijn T4, ongeveer 20.000 km, waarvan hij ik denk 2 maanden bij de garage heeft gestaan, met hetzelfde probleem, Mede door problemen met de remmen, en nog wat dingetjes waar ze niet uitkwamen. Ik rijd hiernaast nog een Volvo 940 uit '98, dus als ik een garage vind die hart voor mijn auto`s heeft en mee denkt, wat ik nu gewoon mis ( ik moet alles aangeven, maar dan ook echt alles, ik ben hovenier en geen automonteur :bonk ).

Ik denk dat ik eerst maar eens naar Petrogas rijd. Klinkt mij wel goed eigenlijk.

Bedankt..
Altijd op zoek naar een andere bus
JacoMeerveld
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2021, 09:45

Re: Onderhoud rondom Hilversum, hulp

Bericht door JacoMeerveld »

Doe Rogier de groeten van mij, en rijd eens op maandagavond langs in mijn Klusklooster.nl
Helder
Jaco

soms moet je traagheid vliegensvlug inzetten en gewoon heel lang genieten.
VW T3, VW T4, VW1200Kever, VW412, Zastava750
Plaats reactie