Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vermeer bus

vragen over de T4
Plaats reactie
tsooj
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2007, 11:12
Locatie: Bloemendaal

Vermeer bus

Bericht door tsooj »

Hallo,

Ik heb sinds enkele maanden een oude Vermeer T4 gekocht (pick-up). Het is een 2.4D uit `96. Het probleem is echter dat hij niet vooruit te branden is.
Maakt ook een brommend geluid als je vermogen vraagt. Nu heb ik gehoord dat grote bedrijven als Vermeer soms de motor begrenzen i.v.m. te hard rijden of het afraggen wat misschien de werknemers doen. Op het moment komt mijn bus echt niet boven de 110km/h. Weet iemand misschien of dit "begrenzen" na te kijken is?

Gr, Joost
bananaman119
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2007, 19:55
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door bananaman119 »

Hey Tsooj,

Ik denk dat je hem eens goed moet laten nakijken door iemand die er verstand van heeft (dus niet zomaar elke garage).
Ik zou zo snel niet weten wat het zou kunnen zijn want aan een 2.4D kan eigenlijk niet veel kapot. (qua motor-electronica e.d.)

Een schone luchtfilter doet trouwens ook al wonderen bij een 2.4D...

Succes!
Ik heb tegenwoordig Navigatie aan boord.... dus voortaan ben ik alleen nog "Figuurlijk" behoorlijk de weg kwijt...
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

Onder het gaspedaal zit een stelbout, waarmee de maximale uitslag wordt begrensd. Wellicht is daaraan gedraaid. Anders is ook op de brandstofpomp het e.e.a. te verstellen, maar daarvoor moet je naar een kenner.
Groet Eldert
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Bericht door ardesch 879 »

Is de trekkracht is wel normaal, volgens mij kan er bij pick-up's een andere overbrenging onder zitten. Dus meer trekkracht door kortere overbrenging en lagere topsnelheid.
Plaats reactie