Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Prijzen 2e hands Transporters

vragen over de T4
Plaats reactie
B71
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2007, 09:16
Locatie: Zwolle

Prijzen 2e hands Transporters

Bericht door B71 »

Mijn T4 heb ik inmiddels ruim 5 jaar en ben er nog steeds zeer happy mee! Hij is nu inmiddels 12 jaar en ga tzt toch eens uitkijken naar een andere.

Ik hou de 2e hands prijzen niet zo bij. Wat ik me afvraag is of sinds de afschaffing van het grijze kenteken de 2e hands prijzen nog steeds veel lager zijn dan van voor het moment van deze afschaffing.

Grijs kenteken auto's werden toen door particulieren massaal verkocht wat de verkoopprijzen deed dalen.
Is dit weer bijgetrokken en zijn de prijzen weer op het zelfde niveau als voor de afschaffing of blijven de 2e prijzen lager dan voorheen?
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Af en toe kijk ik nog wel eens naar de prijzen van een t4.
Naar mijn mening is er niets tot heel weinig veranderd wat betrefd de waarde van een t4.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

Mijns inziens is er wel een dip geweest vlak na die invoering, maar dat is weer ruimschoots ingehaald,als ik mijn transporter op mp zet heb ik binnen de 20 min echt een redelijk tot goed bod te pakken.

Fred
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Op de T4 heeft dat niet zoveel invloed ondat die meestal al dubbele kabine
particulier wordt gereden.
en dan is de hoge wegenbelasting niet zo erg want het blijft een 5 a 6 persoonsauto
terwijl de caddy bijv een 2 persoonsauto is in het grijze gebeuren.
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Bericht door Portuvier »

Interessante materie.
Ik wil mijn oude T4 verkopen.
Die staat alweer vier jaar onder de Portugese zon, en is sinds die tijd ook niet in NL gekeurd geweest, maar staat nog wel op NL kenteken.
Overigens gaat hij hier wel elk jaar naar de keuring.
Ik heb dus zowel in NL als hier een probleem, in NL ivm de keuring (al twee boetes, nu ik een nieuwe T4 heb is hij geschorst) en hier in PT omdat je de auto MOET invoeren na 6 maanden. Maar bewijs maar eens dat hij hier langer als 6 maanden is, met die open grenzen.

Invoeren hier gaat me 2000 euro kosten, en dat is niet leuk meer.
Dus sta ik voor de volgende keuzes:
- In Nederland verkopen, kost me de reis, APK en wat krijg ik er dan nog voor?
- Legaliseren in PT, en verkopen voor circa 4500 euro
- Legaliseren in PT, en hem door een werknemer laten gebruiken.
- Hier in PT gewoon op NL kenteken verkopen, maar dan vang ik er niet veel voor.

Het is een witte T4 dubel cabie uit 1994 met 280.000km op de teller.
Motor is een 1,9D, lekker zuinig, betrouwbaar, maar niet zo pittig.
De auto verkeerd in goede staat, heeft een radio CD speler, stuurbekrachtiging, maar verder geen extra's

Zie foto hieronder.

Wat is jullie schatting wat ik er in NL voor zou vangen?.

Afbeelding

Mijn idee is dat als iemand uit NL er 2500 euro voor geeft, en hem komt ophalen, hij hem voor die prijs mag hebben.

Mvg,
Eric[/url]
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Plaats reactie