Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

storing gloeisysteem ??

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

storing gloeisysteem ??

Bericht door bas caravelle »

Wie kan mij helpen, Mijn 2.5 Tdi 102 acv 1997 rookt 'smorgens nogal blauw/grijs. Nu brand het gloeilampje maar 1 sec, en gaat dan uit. Ik hoor ook geen klik oid onderuit het dashboard. Als ik meerdere keren voorgloei of een 10 tellen wacht nadat het lampje is uitgegaan gaat het al stukken beter. Kan dit een relais zijn ( zo ja, waar zit deze dan? welk nummer ) De gloeikaarzen zijn vorig jaar vervangen ( alle 5 ), dus ik verwacht niet dat deze het zijn. Ook de zekeringen (50A in zwarte blokjes(2x ) ) zijn heel.


Ik heb er eigenlijk nooit opgelet, maar nu het wellicht belangrijk is, weet ik niet mee hoe het normaal hoort te zijn. Wie kan mij duidelijkheid geven.

Alvast zeer veel dank,

Bas Caravelle
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Hey Bas,

Heb zoals je weet ook een tdi 102 pk.
Bij mij brand het lampje ook maar even. Het gloeien duurt echter langer dan dat het lampje brandt. Zet auto op contact lampje brandt effe (1 of 2 sec.) en wacht dan, na een sec. of 10 hoor je een relais klikken en pas dan houdt de auto op met gloeien. Dan start mijn bus ook super zonder enige rookvorming.

Gr.

Theo.



:T44EVER
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Dat is een kapot relais.....ik had hetzelfde probleem.Is no 102 in de zekeringkast.
Plaats reactie