Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ruimte zoeken in T4 California.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door kroonhome »

Hoi allemaal,

@ Hanz
Zoals gezegd zit het blad op de zelfde wijze vast in de rail van het keukenblok als de tafel, hiervoor zit er inderdaad een profieltje aan het blad met twee stukjes staf aluminium. Op bijgaande foto is dit in de maak, de stukjes staf aluminium moesten nog rond geveild worden zoals bij de originele tafel verbinding:
20160820_135611small.jpg
@ J vd Pal
Misschien maken de bijgaande foto's e.e.a. duidelijk. De steunwieltjes bij het deurtje van de gasfles kan ook los genomen worden.
Deze foto's zijn van 2011, inmiddels zijn er andere rails met vergrendelingen gemonteerd.
CIMG0186 small.jpg
CIMG0188 small.jpg
Groetjes,
Arjan
:toppie
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Hanz »

kroonhome schreef: 31 mar 2017, 23:50 @Hanz
Zoals gezegd zit het blad op de zelfde wijze vast in de rail van het keukenblok als de tafel, hiervoor zit er inderdaad een profieltje aan het blad met twee stukjes staf aluminium. Op bijgaande foto is dit in de maak, de stukjes staf aluminium moesten nog rond geveild worden zoals bij de originele tafel verbinding:Groetjes,
Arjan
:toppie
Dank voor de duidelijke uitleg en de inspiratie.

Hans
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
De Konjel
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jan 2015, 10:00

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door De Konjel »

Heb de hoge kast achter uit m'n T4 Wesfalia 1996 gehaald.
Kan nu overal goed bij om zuiver te maken etc. maar ook om eventuele aanpassingen te doen.
Zit te denken aan extra legplanken of zo in de hangkast.
Iemand ideeën? foto's of tekeningen?

Thanxs.........
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door heartbeat »

wij hebben gewone grote campingstoelen achter de rechter stoel staan vast dmv een ( spin bandje) elastiek aan de kopsteun en onder aan de rugleuning gaat perfect ik zelf heb zelfs een extra grote stoel

de oprij blokken heb ik onder de auto rechts ook vast met een elastiek van een bagage spin

ik zeg kom naar een camper meeting dit jaar daar kan je alles eens bespreken of bekijken hoe anderen het doen en is mega gezellig dus hou forum in de gaten bij meetings
Rob & Lize
Dinges
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 dec 2013, 16:15

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Dinges »

Soms zit het mee.
De goede kleur.
De juiste maat.
De beste prijs:
€ 2,59 bij de Hornbach.
Bijlagen
IMG_3737.JPG
loesstift
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2018, 01:42

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door loesstift »

WP_20180729_17_50_35_Pro_resize.jpg
Hallo allemaal ,
ik ben een recente T4 camperaarster en lees met veel plezier alle ruimtetips op dit forum. Geinspireerd door het extra legblad]van kroonhome heb ik een eenvoudige versie gemaakt van 2 plankjes 9 mm multiplex 30 x 36 (omdat deze maat precies past naast mijn porta potti, zie foto's....), deze 4 keer gelakt aan beide kanten en aan alle lange zijden zowel voor als achter beplakt met 2 cm breed plakvilt. Door dit vilt erop te plakken kunnen ze precies zodanig in de rail geduwd worden dat ze goed stroef blijven zitten en als extra blad gebruikt kunnen worden bij het koken/eten etc. Ik heb ze dit jaar gemaakt en ben net terug van 4 weken frankrijk en ze hebben hun nut meermaals bewezen. Behalve extra legblad ook handig als "benentafeltje" als je even makkelijk in de bus wil eten.
Verder heb ik nog een extra box gemaakt onder het dashbord bij passagierszijde om extra lectuur, atlassen, leesvoer, camping/fietsgidsen kwijt te kunnen. Ik heb het eerst zodanig uitgemeten dat ik er met mijn benen nog makkelijk naast en onder kan zitten. Ik heb wel een uitschuifbare onderkant gemaakt zodat ik het eerst kon boren /vastschroeven en daarna als laatste het onderblad erin kon schuiven.
Verder nog simpel maar doeltreffend een bakje bij de gootsteen gekocht bij Xenos voor de afwasborstel/sponsje etc.
Het bovenbed gebruiken wij ook niet en het voorste deel ook verwijderd. Hier ligt standaard onze hangmat, rugzakken, regenjassen en fleecejassen. Om te voorkomen dat alles eruit komt rollen heb ik een ijzerdraadwaslijntje gespannen en hieraan een stuk doek gemaakt en de onderzijde met klittenband aan de onderzijde van de plank vastgemaakt. Als het dak omhoog gaat klittenbank losmaken en vice versa.
Zie foto's voor verduidelijking.
Groeten, Loes.
Bijlagen
WP_20180729_17_48_18_Pro_resize.jpg
WP_20180729_17_51_13_Pro_resize.jpg
WP_20180729_17_49_52_Pro_resize.jpg
WP_20180729_17_47_55_Pro_resize.jpg
WP_20180729_17_45_25_Pro (3)_resize.jpg
loesstift
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2018, 01:42

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door loesstift »

alsnog het xenosbakje
Bijlagen
WP_20180729_17_48_55_Pro_resize.jpg
Jant4
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:22

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Jant4 »

Hallo
Dit opbergbakje(home made). Is ook handig om fles water hapje voor onderweg of losse spullen in kwijt te kunnen
15934223450141117812283049589209.jpg
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Franz »

Ik de de inbouw zelf gedaan. Vind de fabriek inbouw nou niet echt logisch. Bv deurtjes die niet meer open kunnen als het bed uitgeklapt is en bv achter in de hoek kast een plasticschuifdeurtje. Die gaat bij mij stuk als ik mij snachts omdraai 😂. Ik heb de stoelen op de fietsdrager gezet. Ik heb daar extra beugels voor gemaakt.
Bijlagen
IMG_20190714_204146.jpg
IMG_20200524_175039.jpg
IMG_20200524_175435.jpg
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Punker73 »

Ik heb een California van 1992 2e hands gekocht en daar was al e.e.a. aan geklust door de vorige eigenaar om ruimte te besparen:

- Gasfles staat in de hangkast op de bodem (netjes ontluchting gemaakt en de fles met 2 riemen vastgemaakt).

- Op de plaats van de gasfles (onder het fornuis) in het kastje heb ik daarom nu 2 extra lades.

- Slaapzakken en alle spullen prop ik gewoon in de hangkast bij de gasfles. Daar passen makkelijk 4 slaapzakken en kussen in. Voor de rest vind ik dit zowiezo een super onhandig kastje dus ideaal voor dit soort spullen.

- Ik heb zelf gekozen om de watertank te verwijderen omdat ik die toch nooit gebruikte. Op de plek van de watertank kan nu mijn hele bustent makkelijk achter de klep liggen wat ook al heel veel ruimte scheelt.

Een tijd terug was er iemand op Marktplaats die een nieuwe indeling maakte voor dehangkast waarbij het plastic gedeelte achter de achterbank verdween. Zoekend op MP zie ik deze niet meer maar ik kan wel deze link nog vinden

https://sites.google.com/site/christiaa ... -t4-camper

Hopelijk heb je hier iets aan.
Plaats reactie