Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Multivan Generation »

Wat wil je precies,
hoeveel slaapplaatsen wil je,
en welke vorm van luxe zoek je?

Als je die vragen voor jezelf kunt beantwoorden dan kun je eventueel al behoorlijk wat hefdaken wegstrepen en naar slaapdaken(bijvoorbeeld) gaan kijken.
Hefdaken kunnen gezien worden om op een goedkopere manier aan de stahoogte eis van de belastingdienst v.w.b. kwart tarief te voldoen.
Een volwaardig slaapdak, met 2 wat krappere slaapplaatsen, geeft meer mogelijkheden. En die zijn over het algemeen kwalitatief ook een stuk beter. Als je zo iets zoekt, kijk dan naar een dak van Westfalia, SCA of Reimo.

Ik weet niet hoeveel haast je er mee hebt, maar in het najaar/winter kan de prijs wel 2000 euro lager liggen als in het kampeer seizoen.

Groeten Peter

EDIT: let op: als je een bus uit het buitenland invoert naar Nederland, moet je nog wel rest-BPM bij de aankoopprijs optellen :knipoog
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 22 mei 2016, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Pascal-141 »

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Dank je Pascal; ik zal de links eens bekijken

Ik zoek idd een slaapdak , daar kunnen dan de 2 kinderen slapen als we een weekend weg zijn. In de vakantie willen we er een tent bij zetten
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Beckontheroad »

femkeb schreef:Ok, ga ik daar ook eens kijken. We zijn gelukkig bevriend met iemand die ook vloeiend duits spreekt, dat is wel handiger wat betreft alle technische uitdrukkingen...
Laat je niet ontmoedigen voor eventuele import en bpm berekening en keuring.is allemaal niet zo ingewikkeld.
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 335
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Martens-Tvier »

Voor wat t waard is: onze California Event 2003 (205kkm, 2,5 TDI, origineel Westafalia) heeft momenteel een aankoopwaarde van ongeveer 23000-25000 Euro. Dat is blijkbaar nu de markt....vraag en aanbod.

Als je wat onderhandelt kun je deze misschien voor 15k meenemen: http://www.joshschippers.nl/index.php?o ... l=3&id=234
1999, lage kilometerstand, geen TDI
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
De Konjel
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jan 2015, 10:00

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door De Konjel »

Misschien een overbodige opmerking maar ben je al een keer met een T4 camper op vakantie geweest?
Ik had het er al meer dan 10 jaar over om een camper te kopen. Toen mijn vrouw zij dat ze niet wist of ze het leuk zou vinden hebben we er een gehuurd voor een reis naar Frankrijk. Zij was na twee dagen om en ik wist aan het einde van de vakantie waar ik op moest letten. Wat ik wel wilde en wat ik zeker niet wilde!!!!
Wordt de zoektocht misschien wat makkelijker.......
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2028
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door chv »

Ik heb het precies zo gedaan.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Noorfalia »

Ja, ik ook. En dan ga je voor de bijl :bonk

Ons budget was nog wat lager (max. 10K), dus het is een 2.4 dieseltje geworden.
Na wat gewenning rijdt het eigenlijk boven verwachting goed, als je geen haast hebt (boven de 110 is niet echt leuk meer). Wat scheelt is dat we er voor het dagelijkse vervoer een 'gewone' auto bij hebben. De California gebruiken we dus ook alleen als we geen haast hebben. :toppie

En meer wilden wij sowieso niet uitgeven aan een 'vieze' diesel met het oog op alle (toekomstige) milieumaatregelen die onze overheidsvrienden waarschijnlijk nog in petto hebben. Een jongere T4 (na 2000, of?) mag je nu nog wel de milieuzones mee in, maar ik ben benieuwd hoe lang dat nog duurt :politie

We hebben die van ons in december gekocht, de prijzen in het najaar zijn volgens mij inderdaad lager dan nu.

Dus ik zou inderdaad niets overhaasten en i.d.d. evt. gewoon eerst een keer eentje huren en lekker mee op 'oefenvakantie' gaan. Bevalt het, dan kijk je in het najaar verder. Bij sommige bedrijven kun je zowel kopen als huren en (soms) ook de bus die je zou willen kopen eerst een weekje huren. Als je hem dan koopt gaat de huurprijs van de koopprijs af.

Overigens moet je met dat huren wel vlot zijn, want iedereen is nu aan het boeken, of heeft dat al gedaan.

Wij hadden ons busje hier gehuurd: http://link.marktplaats.nl/m653216036, is een uit de hand gelopen hobbyist. Hij verkoopt en verbouwt ze ook trouwens (ik heb er verder geen belang bij).
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door bvddobb »

Eerst huren is echt een goede tip. Wij hebben dat ook zo gedaan: zowel een vakantie een 'witte reus' gehuurd, als een vakantie een busje. Toen wisten we écht zeker dat we een busje wilden, en nooit meer een 'reus'...! :ikrij
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Fijn dat meedenken. ..huren is ms ook n optie. ..maar we zijn nu ook echt aan t kijken om te kopen. ...wordt bijna dwangmatig op gebookmarkte sites kijken of iets nieuws wordt aangeboden. ..

Nu het volgende. ...we hadden n goede camper gezien. ..mooi aantal km,goed bouwjaar, goede extra's etc.
Maar na wat googlen zijn er 2 dingen die opvallen. ...camper heeft n vermogen van 85 pk ondanks 2.5 tdi motor. Volgens mij is 102 pk standaard. Waar kan dit aan liggen?

En. ..vrij vreemd. ..na wat googlen zien we dat 2 bedrijven deze camper aanbieden. Alleen de prijs verschilt. ..ik snap niet hoe dit zit en vraag me af of dit wel zuiver is. Hieronder de links. .ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Overigens zien we dit nu net pas en hebben we vanmorgen t bedrijf in wezep gebeld en daar konden we komen kijken (wat we morgen willen doen)


http://www.campercentrumwezep.nl/onze-campers.html

http://www.camperconsult.nl/aanbod/vw-t ... -pk-72001/

Ik hoor heel graag wat jullie hiervan vinden (en baal ondertussen al stiekem heel erg. ..)
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door femkeb »

Update...net tweede bedrijf gebeld. Die namen onverwachts op. ..die zei dat de camper idd in wezep staat omdat het een inruil is. ..
Maakt t voor mij nog niet duidelijker eigenlijk. .haha
Wordt steeds spannender :-)
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Noorfalia »

femkeb schreef:Update...net tweede bedrijf gebeld. Die namen onverwachts op. ..die zei dat de camper idd in wezep staat omdat het een inruil is. ..
Maakt t voor mij nog niet duidelijker eigenlijk. .haha
Wordt steeds spannender :-)
Die staat al een jaar (of langer) te koop in elk geval, want toen wij vorig jaar rond deze tijd aan het rondkijken waren hadden ze hem ook al staan. Verder is het volgens mij geen originele Westfalia, want die hebben ruiten links- en rechtsachter (sommige bouwjaren geen ruit linksachter, maar die zijn ouder). Ook de 88 PK motor werd volgens mij niet als California geleverd. De echte :wjw deskundigen zullen me wel corrigeren als ik er naast zit. Ik vind hem nogal prijzig, zeker als het een omgebouwde is (maar ik wou ook niet meer dan de helft uitgeven :bonk ).
Laatst gewijzigd door Noorfalia op 23 mei 2016, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 335
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Martens-Tvier »

De breedte van het bed beneden klopt iig. niet (is 110 ipv 150 cm)
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Beckontheroad »

Noorfalia schreef:
femkeb schreef:Update...net tweede bedrijf gebeld. Die namen onverwachts op. ..die zei dat de camper idd in wezep staat omdat het een inruil is. ..
Maakt t voor mij nog niet duidelijker eigenlijk. .haha
Wordt steeds spannender :-)
Die staat al een jaar (of langer) te koop in elk geval, want toen wij vorig jaar rond deze tijd aan het rondkijken waren hadden ze hem ook al staan. Verder is het volgens mij geen originele Westfalia, want die hadden ruiten links- en rechtsachter. Ook de 87 PK motor werd volgens mij niet als California geleverd. De echte :wjw deskundigen zullen me wel corrigeren als ik er naast zit. Ik vind hem nogal prijzig, zeker als het een omgebouwde is (maar ik wou ook niet meer dan de helft uitgeven :bonk ).
De bus is op 23 mei 2015 ingevoerd in NL. (hoeft nix mis mee te zijn overigens)
NAP geeft aan logisch te zijn...maar als die niet van zn plek is geweest..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zoektocht Volkswagen Camper T4 met hefdak...

Bericht door Multivan Generation »

Die 85 pk is een tikfout. Dat zal een 88pk zijn.
Ook wij hebben een omgebouwde bus met een bed over de volle breedte. Is een 3 zits multivan bank.

En een 102 pk tdi is niet standaard. Ook was een california met 88 pk tdi te krijgen. De meeste california's die op de markt zijn, zijn Duitse import, en die vinden 88pk wat weinig.
Plaats reactie