Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 TDI versus Ford Nugget

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Truus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2016, 13:48

Re: T4 TDI versus Ford Nugget

Bericht door Truus »

Harleypeter schreef:O ja Truus sorry dak ik je topic heb misbruikt met mijn Chevy prikkelingen.
Maar je was er toch al uit dat het geen Nugget gaat worden.
De T4 2,5 tdi is toch het beste alternatief.
Nou, ik ben er nog steeds niet uit hoor! Een Chevy wordt het in elk geval niet :knipoog
Ik heb besloten maar es een tijd te wachten en wat proefritten te maken.
De nieuwe Ford Custom vind ik ook mooi (wat compacter en die mooie indeling), allen het prijskaartje niet...
Suc6 met je Chevy :ikrij
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: T4 TDI versus Ford Nugget

Bericht door otzie »

Ik heb het idee dat vw allemaal net wat degelijker gebouwd is , nu ben ik ook wel een duitse autorijder :jump
na diverse ford modellen te hebben gereden, zijn het leuke auto's om te zien, maar bepaalde dingen vallen me dan tegen;

met name de "degelijkheid" als een een ford ka van 3 jaar oud met 35.000km de motorkap open doe en ik zie roest wordt ik persoonlijk pissig
momenteel rijdt ik een een nieuwe ford-transit (klusbus) leuke auto rijd goed..
maar het plaatwerk het is allemaal blob-blob (naar mijn idee net wat te dun) als je de deur dichtgooid.. hoor je dus ook blob :knipoog
en als je bammm! gewend bent is dat even wennen :lach

ik hoor van een bekende van mij die enkele campers verhuurd, dat de grotere campers die hij verhuurd alleen ford met een 2.4 liter motor hij daar erg over te spreken is, alleen bepaalde onderdelen van een 2.4 zijn erg moeilijk te verkrijgen, de nugget zal dan ook de 2.2 liter hebben

Ben ook van mening dat je gewoon veel geluk moet hebben, en dat je kritisch moet zijn naar wat je zelf belangrijk vind,
en daar zit natuurlijk ook de aanschaf-prijs bij.. of je een opknap-campertje koopt (welk merk dan ook) van 3000.-
of je tikt 80.000 euri af voor een splinternieuwe, ieder doet het op zijn of haar manier.

Wel is het een flinke investering, dus persoonlijk vind ik het ook wel een prettig idee, dat je investering ook een beetje zijn geld waard blijft,
en dat je niet teveel afschrijft op een "busje" zodat je kunt "upgraden" na een aantal jaar, noem het.. lange termijn denken

Of je een ford, fiat, mercedes, volkswagen op het oog hebt.. bijna elk model heeft wel minpunten, belangrijkste is hoe zwaar je die laat meetellen,
en doe goed onderzoek, een scharniertje van een keuken wat bijvoorbeeld vaak defect gaat kost maar een paar euro..
maar een motorblok of versnellingsbak die te boek staat als "mogelijk probleemgeval" die de geest geeft kost meteen een flinke duit.

succes met de keuze die je maakt .. en mijn advies: heb je een mogelijk interessante camper gezien specificaties opzoeken en veel lezen...

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Plaats reactie