Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Extra zitplaats maken

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
outrage
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 mar 2017, 11:15

Extra zitplaats maken

Bericht door outrage »

Hallo Lezers.
Ik overweeg om een T4 camperbus te gaan kopen.
Ik heb een hele mooie gevonden die ook nog in mijn buurt is echter heeft de VW maar 2 zitplaatsen, ook op kenteken.
Heeft iemand van jullie een idee wat de mogelijkheden zijn om er een 3e stoel in te plaatsen of een kleine 2 persoons bank.
Ik wil echter wel dat de stoel/bank makkelijk te verwijderen is en dat de bevestiging niet in de weg zit.
Waar moet het volgens RDW aan voldoen en wat zouden ongeveer de kosten zijn?
Zijn er schuifrails die makkelijk in de bus te plaatsen zijn waarop de stoel/bank kan en uit gehaald kan worden?
Alle input is welkom.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Extra zitplaats maken

Bericht door Beckontheroad »

Heb in onze oude T4 Reimo een back To back stoel geplaatst.
Zitting inklappen en kon t bed nog plat
Zie fotoalbum nr 999
1 handgreep en stoel was eruit
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
outrage
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 mar 2017, 11:15

Re: Extra zitplaats maken

Bericht door outrage »

Het gaat in dat geval om een bekende op het forum.
Ik overweeg om de blue star bulli te kopen.
Bedankt voor de input.
outrage
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 mar 2017, 11:15

Re: Extra zitplaats maken

Bericht door outrage »

bobv schreef: 19 mar 2017, 17:00 Bijna alles is afhankelijk van het bouwjaar en het chassisnummer, of deze begint met WV1 of WV2
Wat is het verschil? Is dat ook uiterlijk te zien?
Dick_T5
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2017, 13:23

Re: Extra zitplaats maken

Bericht door Dick_T5 »

Ik heb net telefonisch contact gehad met de technische helpdesk van de RDW om duidelijkheid te krijgen over zitplaatsen in een camper op basis van een bestelbus (wv1). Het komt erop neer dat als de bus van voor 1998 is alle zitplaatsen (achterin neem ik aan) toegestaan zijn zonder gordels. Naar voren kijkend, naar achteren of in lengterichting. In lengterichting zelfs tot (en met?) 2012! Vanaf 1998 worden de regels strenger en heb je dus eigenlijk een wv2 nodig voor goedgekeurde zitplaatsen naar voren.

Heb je een bus van voor 1998 dan kun je wel nog gordels aanbrengen! Die worden dan ook door de keurmeester beoordeeld. In de woorden van de helpdeskmedewerker: "Hij kijkt er met zijn gezonde verstand naar." Hij beoordeelt alleen of de constructie naar zijn oordeel robuust genoeg is. Een bout door een plaatje multiplex wordt dus vanzelfsprekend afgekeurd. Als er bij de keuring geen gordels aanwezig zijn worden ze ook niet beoordeeld. Gebruik die kennis naar eigen inzicht! :lach

Aangezien TS al 2 zitplaatsen op kenteken heeft ga ik ervan uit dat zijn beoogde bus van na 1998 is. Maar voor anderen (waaronder ikzelf :sjaal ) is deze informatie wellicht nog interessant.
Plaats reactie