Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bearlock laten monteren op oudere bus?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door RoCaBus »

Hallo forumleden,

Sinds oktober vorig jaar zijn we het avontuur aangegaan om een buscamper te mogen bezitten. Het is een T4 uit 1992 geworden. Het is voor ons een eerste kennismaking hiermee, na jaren camperen met tent en caravan. Tot nu toe bevalt het prima, maar de echte test zal met de zomervakantie gedaan worden door een rondtocht in Frankrijk.

Nu maak ik me een beetje zorgen om een eventuele diefstal van de camper. Volgens diverse personen die ik hierover gesproken heb is een oudere T4 niet zo diefstalgevoelig, maar volgens mij is het niet zo moeilijk om deze te stelen, de sloten lijken me makkelijk te kraken en er is verder geen (elektronische) diefstalbeveiliging aanwezig. Misschien staat deze bus niet hoog op de lijst van dieven maar zal een gelegenheidsdief deze wel gewoon meenemen als het mogelijk is. Je zult er maar staan straks, ergens zonder bus in Frankrijk. Of zelfs hier, hij staat op de oprit en (wonende in Zuid Limburg) de bus is binnen 10 minuten in het buitenland.

Ik kan hier lokaal een Bearlock laten plaatsen voor 625 euro. Dat lijkt me een redelijke prijs, maar toch nog wel een investering voor een relatief oude bus. Ook omdat we nog niet precies weten hoe het ons bevalt. Misschien niet, dan gaat die weg en dan is het maar afwachten of je de investering ook weer terug krijgt. Of misschien bevalt het juist heel goed en gaan we voor een nieuwere kijken aan het eind van het jaar? Maar kan ook dat we deze gewoon houden.

Dus, wat zouden jullie doen, Bearlock monteren of niet? Of kiezen voor een andere (goedkopere) diefstalbeveiliging (hoewel zoiets als een stuurslot, of wielklem volgens mij altijd in de weg zit). Met een Bearlock zal ik me al minder druk maken, hoewel het natuurlijk dan nog altijd mogelijk is dat de bus leeg gehaald wordt.

Ahhh, ik weet het niet meer :nuts , graag jullie mening hierover

Bedankt alvast. :sjaal
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 709
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door websurfer »

Als je bang bent om hem kwijt te raken heeft m.i. het virus je al te pakken :yes :nuts

Bearlock zijn op meerdere plekken te laten monteren mogelijk kan je iets verder weg wel goedkoper uit zijn

maar als beveiliging zijn het top sloten en dubbel en dwars zijn geld waard

m.i. doen dus
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Beckontheroad »

Voor de prijs zou ik idd even shoppen.
Of het voor jouw bus (nog) nut heeft, kan ik niet beoordelen.

Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Hanz »

Ik weet niet hoe je de bus verzekerd hebt maar veel verzekeringsmaatschappijen stellen een bearlock of vergelijkbare beveiliging verplicht en/of geven ze korting op de premie als er een bearlock op zit. En zoals gezegd, de prijs die je noemt is niet verkeerd, heel veel goedkoper zal je het niet vinden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Hanssyncro »

Wij hebben destijds, in 2007, gezocht welke de goedkoopste was met inbouwen en kregen van de Bearlock NL importeur zelf de tip te informeren bij http://www.multicampers.nl/. Zij waren destijds het goedkoopste (kan nu best veranderd zijn) en je kon erop wachten met een kop koffie. Kijk goed rond en vraag naar informatie. Het kan je gewoon een paar honderd euro schelen.

Succes.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2369
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door spyke »

Zal hem nooit meer bij mulicampers brengen, als je ziet hoe deze in mijn bus gemaakt is en dat ik zelfs nog terug moest omdat het nog niet goed gebeurd is. :muur nog droevig ik laat het wel zien als ik op een meeting ben.
Ow hij pakt het slot niet? pakken ze een pijp om de boel te verbuigen :muur :muur :muur
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Hanz »

In 2014 bij Multicampers naar een California wezen kijken en ze vroegen toen € 500,- voor inbouwen van Bearlock. Dus niet super goedkoop vergeleken met de genoemde prijs van € 625,-.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Hanssyncro »

spyke schreef: 27 mar 2017, 09:48 Zal hem nooit meer bij mulicampers brengen, als je ziet hoe deze in mijn bus gemaakt is en dat ik zelfs nog terug moest omdat het nog niet goed gebeurd is. :muur nog droevig ik laat het wel zien als ik op een meeting ben.
Ow hij pakt het slot niet? pakken ze een pijp om de boel te verbuigen :muur :muur :muur



Wij hebben deze ervaring niet met hun en waren zeer tevreden. Ook over de tijd die zij nodig hadden. Andere bedrijven hebben je bus een hele dag nodig terwijl het in 2 uurtjes ingebouwd kan zijn.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Scandibus »

Als je de camper bij 'Camperverzekerd' verzekert, ontvang je een aanbieding om Bearlock te laten istalleren:

https://www.camperverzekerd.nl/goedkoop ... -uw-camper

Scheelt je ook weer 10% in de Premie!
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door RoCaBus »

Hanssyncro schreef: 27 mar 2017, 09:05 Wij hebben destijds, in 2007, gezocht welke de goedkoopste was met inbouwen en kregen van de Bearlock NL importeur zelf de tip te informeren bij http://www.multicampers.nl/.
Bedankt voor de tip, maar dat is wel een eind weg voor ons. Dat kost dan minimaal een dag, mocht die al gelijk ingebouwd kunnen worden. Voor 100 Euro verschil ga ik liever hier lokaal, dat adres is vertrouwd en ze zijn niet te beroerd om me ook af en toe van technisch advies te voorzien.
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door RoCaBus »

Hanz schreef: 26 mar 2017, 20:29 Ik weet niet hoe je de bus verzekerd hebt maar veel verzekeringsmaatschappijen stellen een bearlock of vergelijkbare beveiliging verplicht en/of geven ze korting op de premie als er een bearlock op zit. En zoals gezegd, de prijs die je noemt is niet verkeerd, heel veel goedkoper zal je het niet vinden.
Ik heb nog een verzekering kunnen regelen zonder verplichte Bearlock, zelfs met diefstal erbij verzekerd. Maar dan geen korting. Het gaat me niet zozeer om het bedrag dat ik terug zou kunnen krijgen na diefstal, maar meer om de ellende die je dan erbij hebt (zeker midden in een vakantie).
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door RoCaBus »

Scandibus schreef: 27 mar 2017, 17:01 Als je de camper bij 'Camperverzekerd' verzekert, ontvang je een aanbieding om Bearlock te laten istalleren:

https://www.camperverzekerd.nl/goedkoop ... -uw-camper

Scheelt je ook weer 10% in de Premie!
Ah, dat is wel interessant, ik ga eens kijken. Bedankt voor de tip!
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Hanssyncro »

RoCaBus schreef: 27 mar 2017, 18:22
Hanz schreef: 26 mar 2017, 20:29 Ik weet niet hoe je de bus verzekerd hebt maar veel verzekeringsmaatschappijen stellen een bearlock of vergelijkbare beveiliging verplicht en/of geven ze korting op de premie als er een bearlock op zit. En zoals gezegd, de prijs die je noemt is niet verkeerd, heel veel goedkoper zal je het niet vinden.
Ik heb nog een verzekering kunnen regelen zonder verplichte Bearlock, zelfs met diefstal erbij verzekerd. Maar dan geen korting. Het gaat me niet zozeer om het bedrag dat ik terug zou kunnen krijgen na diefstal, maar meer om de ellende die je dan erbij hebt (zeker midden in een vakantie).

Onze camper is onze enige auto en bij veel verzekeringen kun je 'm niet als enige auto verzekeren. Wij hebben 'm nu bij Aveco verzekerd die er geen probleem van maken maar waar dus wel een bearlock verplicht is.
Ohja, voor ons was het inbouwen ook niet naast de deur. Gewoon een dagje uit van maken.

Succes met je keuze.
Laatst gewijzigd door Hanssyncro op 29 mar 2017, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Petra
ikfiets
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 okt 2016, 16:10

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door ikfiets »

Bij NKC krijg je korting met bearlock, je bus moet wel een waarde hebben van min. 30000,-.
Overigens kun je volgens mij beter een dik sluurslot gebruiken of een wielklem. Met een bearlock nemen ze je bus gewoon op de sleep.
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door RoCaBus »

ikfiets schreef: 28 mar 2017, 09:07 Met een bearlock nemen ze je bus gewoon op de sleep.
Oh, ik dacht dat een bearlock de versnelling (eerste, of achteruit) blokkeert? Slepen zal dan lastig zijn, of in ieder geval niet anders dan met wielklem of stuurslot? Ik denk trouwens dat slepen al een vrij heftige methode van diefstal is, maar ik weet het niet zeker (ik verkeer niet zo in die wereld, gelukkig)
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Plaats reactie