Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

V-snaar?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

V-snaar?

Bericht door Drekes »

Eerst allen fijne komingsdag.

Gisteren was ik net op pas met de t4 en hoorde ik een kort piepend geluid en een plok. Daarna ging het acculampje branden en stopte de toerenteller. Ik heb een t4 2.4d uit 1992. De afstand tussen rotterdam en tilburg heeft ie netjes gehaald.

Is mn vsnaar of dynamo stuk?

We staan nu aan de stroom op de camping, laad ik hiermee mn batterij voldoende op om zo weer naar huis te cruisen?

Groet

Andre
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: V-snaar?

Bericht door Mercury »

Hoogst waarschijnlijk de snaar gebroken. Zou je moeten kunnen zien onder de motorka

Wanneer je heel spaarzaam gebruik maakt van verbruikers en de accu is goed, dan kun je heel lang rijden zonder dynamo.
Ik denk alleen de brandstofpomp als primaire verbruiker.
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: V-snaar?

Bericht door Hanz »

Aan de paal wordt alleen de huishoudaccu opgeladen, de startaccu niet. Tenzij je de schakeling zelf hebt aangepast maar dan had je deze vraag waarschijnlijk niet gesteld.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: V-snaar?

Bericht door Beckontheroad »

Hanz schreef: 27 apr 2017, 17:21 Aan de paal wordt alleen de huishoudaccu opgeladen, de startaccu niet. Tenzij je de schakeling zelf hebt aangepast maar dan had je deze vraag waarschijnlijk niet gesteld.
Of acculader op 220v direct op je start accu onder de motorkap opladen...
Suc6!

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: V-snaar?

Bericht door Drekes »

Allen,

Het was inderdaad een geknapte v-snaar. Nieuwe snaar erop en 4 tientjes later de garage weer uit :driveT4

Dank allen voor de reacties.

Andre
Plaats reactie