Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rokende standkachel

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Rokende standkachel

Bericht door Drekes »

Hallo allen,

Nog een euvel... standkachel springt wel aan, maar buiten wordt veel dieselrook gegenereerd en uiteindelijk ook binnen door de roosters. Verder werkt de kachel zoals ik gewend ben. Heb wel het idee dat de ventilator langer blijft aanstaan. De dieseldampen zijn zo erg dat je de camper na 1 minuut moet verlaten...

Groet

Andre
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Rokende standkachel

Bericht door brugseb »

Dag André,
ik neem aan dat je een klassieke standkachel zijnde verwarming van de woonruimte in een cali bedoelt?
Toevoerleiding en filter controleren om te zien of er niks in de aanvoer van diesel zit, en gloeikaars nakijken/reinigen/vervangen. Kijk in dat geval ook even op www.standkachels.nl (maar zijn elders ook goedkoper te vinden).
Verder zou ik het ook niet weten. Er wordt op fora wel aangeraden om de kachel nu en dan tenminste een halfuur te laten doorbranden, om alle roet e.d. te verwijderen.
groeten
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: Rokende standkachel

Bericht door Gobert »

Tenminste een half uur op vol vermogen. Dit ter voorkoming van interne vervuiling. Sowieso de kachel bvk niet korter dan een half uur laten branden.
Drekes
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 mei 2016, 21:32

Re: Rokende standkachel

Bericht door Drekes »

Onder het rijden de kachel een uur aangezet op vol vermogen... volgende keer afwachten wat er gebeurt..

Tnx voor de reacties.

Andre
Plaats reactie