Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camperbus aanschaffen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Harry Toorman
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2017, 22:03

Camperbus aanschaffen

Bericht door Harry Toorman »

Door lichamelijke klachten 'moet' ik aan de camper. :driveT4
Weet nog niet precies hoe of wat, alleen dat het ook het algemene transport moet gaan worden.
Ben op zoek naar een T4, denk ik.... :vraagteken

Wat mijn vraag nu eigenlijk is, is dat het financieel aantrekkelijker is om hem aan het einde van het seizoen aan te schaffen, word vaak beweerd maar is dit ook echt zo? En wat voor verschil praat je dan over?
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Re: Camperbus aanschaffen

Bericht door RoCaBus »

Hallo, niet dat ik er heel veel ervaring mee heb, afgelopen jaar zijn we voor het eerst op zoek gegaan naar een camper. Dit na de zomer gedaan (omdat het zo uitkwam). Ik heb niet het idee dat de prijzen omlaag gingen, in ieder geval niet van de T4 Westfalia's. Misschien dat het aanbod wat groter was, omdat diverse personen de camper wegdeden na het seizoen (of inruilden). Ook kan het zijn dat er wat minder mensen op zoek zijn naar een camper in die periode. Maar ik kan niet zeggen dat er overvloed was aan keuze, dus geen massieve prijsdalingen gezien.

Uiteindelijk hebben we er eentje in oktober gekocht, maar ik heb nooit de indruk gehad dat we ergens flink over de prijs konden onderhandelen. Voor ons was het vooral dat we een bus hadden gevonden die aan onze voorwaarden voldeed (uitrusting, staat, budget). Dat was al lastig genoeg, dus hebben we snel de knoop doorgehakt. Onderhandelen over reparaties (ook bij een oudere bus) en accessoires was trouwens wel goed te doen.

Ik denk dus dat je vooral het gevoel moet hebben dat de bus "klopt" bij je, dan maak je al gauw een goede koop. Oriënteer je wel goed wat ongeveer de waarde is van een exemplaar.

Succes en groet.
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Gebruikersavatar
motorjan
Berichten: 394
Lid geworden op: 28 dec 2011, 12:01

Re: Camperbus aanschaffen

Bericht door motorjan »

P1070462.JPG
wij zijn aan het kijken voor n grotere camper.
hebben nu een t4 uit 2002 in nieuwstaat.
met vd 1e dag alle onderhoudsgegevens erbij.
P1050453.JPG
P1050453.JPG (63.26 KiB) 898 keer bekeken
prijs incl.alle extra's 15000,-
P1080368.JPG
P1060654.JPG
Laatst gewijzigd door motorjan op 09 mei 2017, 18:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camperbus aanschaffen

Bericht door Multivan Generation »

Harry Toorman schreef: 05 mei 2017, 15:35
Wat mijn vraag nu eigenlijk is, is dat het financieel aantrekkelijker is om hem aan het einde van het seizoen aan te schaffen, word vaak beweerd maar is dit ook echt zo? En wat voor verschil praat je dan over?
In de na-herfst en wintermaanden liggen de prijzen over het algemeen 1 a 2000 euro lager.
Plaats reactie