Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijzondere campers op Marktplaats

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

mijn account is geactiveerd dus ik kan zelf reageren. en ik heb gelijk het idee dat ik iemand anders zijn topic aan het kapen ben. sorry alvast :knipoog

Ik ben dus diegene voor wie Sjoerd de link plaatste. Kan best iets met oude auto's maar ben voor deze camper echt niet op zoek naar een sleutel project. Gewoon een fijne bus om makkelijk veel mee weg te kunnen met vrouw en zoontje van nu 8 maanden. Budget is tussen de 5 en 10K, maar ik betaal liever goed geld voor iets goeds dan weinig geld voor rommel. Zelfbouw vind ik prima, zeker als het zo netjes is (lijtk) als deze. Maar bij de km-stand ging ik echter ook twijfelen. Da's best veel voor benzine.

Verkoper zegt: Deze Camper wordt afgeleverd met een nieuwe Apk en een grote onderhoudsbeurt.
Inclusief distributieriem en waterpomp, nieuwe accu, Bougies, bougies kabels, onsteking, Olie en filters, en onlangs vervangen zijn versnellingbak, dynamo en een deel uitlaat en achterdemper
. De optimist zegt dan dat er al veel gedaan is, de pessimist zegt dan dat er waarschijnlijk nog veel meer werk aan komt. Wat vinden jullie?

lijkt dit een zinvolle aankoop? of beter wat meer uitgeven voor bijvoorbeeld dit:


https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer
Is dat een originele kleurstelling? of is dat een onderkant vol grijsgecamoufleerde roest?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Geen originele kleurstelling maar dit hoeft niet direct te betekenen dat er roest onder het grijs zit. Op de foto's moeilijk te zien.
Aan de andere kant moet je geluk hebben om onder de 10.000 euro een goede Westfalia te vinden dus de kans dat er wel het een en ander aan gedaan moet worden is groot. Wel weer goed dat de onderhoudsgeschiedenis aanwezig is maar als je op de RDW site kijkt zie je dat deze auto de laatste 9 jaar 4 eigenaren heeft gehad. Dus de vraag is hoe ver die onderhoudsgeschiedenis terug gaat.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

Goed gezien. 4 eigenaren in zo'n korte periode ijtk mij ok geen heel goed teken. Ff bellen en ik weet meer naturlijk. Het hoeft voor mij overigens niet per se een originele westfalia te zijn hoor. Dat is diegene die Sjoerd als eerste voor mij postte ook niet.

Zit nog te dubben om daarvoor naar Enschede te rijden om m te bekijken. Op de foto's ziet het er een zeer net gebouwde en onderhouden auto uit. Heeft iemand ervaring met een 2.0 benzine motor met een km stand van 360K km?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Je hoeft niet meer te dubben want hij is al weg. Ik had trouwens geen goed gevoel bij deze advertentie. Werd aangeboden als 'particulier' terwijl het duidelijk een handelaar was. Adverteert ook met Westfalia wat het beslist niet was. En of dat nu met opzet is of uit onwetendheid, in beide gevallen geeft dat geen vertrouwen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

Vanmiddag belde ik m om te zeggen dat ik toch geen interesse had. Toen bleek ie inderdaad al verkocht ja. Lekker verder zoeken. Hoe strikt is het weetjewel forum? zal ik maar een eigen topic openen of lekker deze blijven spammen?
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Lutra »

Dit misschien iets? Geen binding of ervaring met aanbieder.

Vw T4 Westfalia calofornia 4pers
http://link.marktplaats.nl/m1187960308? ... nt=app_ios
Ad
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

In ieder geval wel een Westfalia en met de verlaagde prijs misschien ook de moeite waard om te bekijken. Wel twee opmerkingen bij de advertentietekst:
Het bed is niet 120 x 220 cm maar 117 x 194 cm.
Het is geen tweepits gasstel maar een tweepits spiritusbrander. Niets mis mee maar wel een andere manier van koken.

Nu maar hopen dat de opmerking 'de camper is zonder roest' wel waar is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

Die had ik al eens laten schieten ivm combinatie prijs en hoge km stand. Nu hij er 1000 afgegooid heeft is er wel wat over om opzij te zeten voor evt motoronderhoud natuurlijk. Aan een diesel zonder turbo kan zowiezo weinig mis lijtk me. Of zie ik dat verkeerd?

Maar vooral: kijk dit:

kachel/koelkast/stand van accu/buiten temp alles vanuit cabine regelbaar

vanuit de cabine regelbare buitentemperaturen! Dat wil ik! :)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Dat bedoel ik. Als de omschrijving zo slordig is en met fouten dan heb ik meteen twijfel of de verkoper wel weet waar hij het over heeft. Dat betekent dat een eventuele koper extra attent moet zijn om geen kat in de zak te kopen. Het kan natuurlijk dat met de auto niets mis is en dat de verkoper gewoon niet beter weet, maar autoverkopers hebben niet helemaal voor niets een bepaalde reputatie.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J.F.A. »

Hanz schreef: 02 aug 2017, 09:14 Dat bedoel ik. Als de omschrijving zo slordig is en met fouten dan heb ik meteen twijfel of de verkoper wel weet waar hij het over heeft. Dat betekent dat een eventuele koper extra attent moet zijn om geen kat in de zak te kopen. Het kan natuurlijk dat met de auto niets mis is en dat de verkoper gewoon niet beter weet, maar autoverkopers hebben niet helemaal voor niets een bepaalde reputatie.

citaat: "maar autoverkopers hebben niet helemaal voor niets een bepaalde reputatie."

Slaat dit op jezelf ?? wanneer jij je bus wilt verkopen, of geldt dit voor iedereen die zijn eigen auto wil verkopen. Denk dat je woordkeus niet geheel juist is.

JFA :zwaai
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

In de zin daarvoor schreef ik:
Hanz schreef: 02 aug 2017, 09:14 ...Het kan natuurlijk dat met de auto niets mis is en dat de verkoper gewoon niet beter weet,...
We hebben in dit topic al een aantal voorbeelden gezien van advertenties waar een hoop onzin in stond. Ook deze advertentie vertoont weer een aantal onjuistheden. Dit kan onwetendheid zijn, of slordigheid, of in het ergste geval kwade opzet. Allemaal eigenschappen die niet meteen vertrouwen geven in de verkoper. Daarom mijn advies om in dit soort gevallen zelf extra op te letten.
Overigens gaat het hier niet om een particulier die zijn eigen auto verkoopt maar om een handelaar met de naam 'Klapcampers'. Als een handelaar zo'n naam gebruikt verwacht je dat hij ook verstand heeft van klapcampers en weet waar hij over praat. En dat blijkt nu juist niet uit deze advertentie.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

over fouten in de advertentie:

Heeft iedereen over die in de titel heen gelezen? of is het iemand al opgevallen?
laten we voorlopig van het beste uit gaan en aannemen dat de man meer heeft met capers dan met taal.

Ben nu zelf op vakantie. ALs ie bij terugkomst zaterdag nog in Groningen staat ga ik er toch maar heen rijden. Wat een end.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Pascal-141 »

Die rode (van de laatste opgegeven link) lijkt mij een opgelapte roestbak . Hoe erg dat roest is , is niet te zien op de foto's , maar het zit er , en het is gecamoufleerd...

Waarom ? Let op de details...
foto 5 : onderaan de wielrand (voor het achterwiel) zie je dat het onderste stukje wel op een golfplaat lijkt , die hoek zit gegarandeerd volgestouwd met plamuur en daar werd overheen geschilderd. In de schuifdeur lijk ik ook afwijking te zien , maar dat kan de lichtinval/foto zijn.
foto 6 : de wielranden zijn allen herspoten (de buitenzijde is heel netjes , glanzend rood , aan de andere zijde van de rubber (binnenzijde) lijkt het rood eerder mat roze ...
foto 22 : de wielrand staat bol van de roest in het midden , en daar werd netjes overheen geschilderd.

Mijn idee : deze California zien er nu op het eerst zicht goed uit (en hoe er rekening mee dat ze er op foto nog een stuk beter uitzien dan in het echt) , maar mijn verwachting is dat er binnen x-aantal tijd (pakweg een jaar of zo) het roest terug overal onderuit komt . Deze lijkt mij herspoten en gedeeltelijk gepolijst , gewoon optische "schmuck" voor de verkoop ...

Dan zwijgen we nog van het belangrijke deel : de onderzijde (chassisbalken/schuine balkjes vooraan ; en de dwarsbalk vooraan ; en de binnenbumper achteraan ; en in het interieur achteraan ,bij de aansluiting vloerplaat en wielkasten ) ...

Er zal nog wel wat van te maken zijn natuurlijk , maar als het een hobbyauto word (lees : restauratieproject) , dan vind ik de prijs veel te hoog , zeker voor een 92-er met een antieke 2.4d erin .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

Zou jammer zijn om daar na 2.5 uur rijden achter te komen ja. Eerst bellen en vragen kan natuurlijk altijd. Maar de vorige camper die ik bekeek die volgens verkoper "hard" was...

Deze staat een stuk dichterbij. Volkswagen California Westfalia 2.4 D 4 Pers., Hefdak
€ 8.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1189443387? ... ialbuttons
Zwaardere motor en veel minder km's ook.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door brecht »

Zou jammer zijn om daar na 2.5 uur rijden achter te komen ja. Eerst bellen en vragen kan natuurlijk altijd. Maar de vorige camper die ik bekeek die volgens verkoper "hard" was...

Deze staat een stuk dichterbij. Volkswagen California Westfalia 2.4 D 4 Pers., Hefdak
€ 8.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1189443387? ... ialbuttons
Zwaardere motor en veel minder km's ook.
Plaats reactie