Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bakken onder bed.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roffel
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 aug 2015, 07:08

Bakken onder bed.

Bericht door Roffel »

Als je eens een zondag tijd over hebt :knipoog en je wil twee bakken achterin onder je bedplank net zo als wij dan zie hier het resultaat.
Ze zijn gemaakt van 15mm populier multiplex.
Totale breedte is 73,5 cm
Hoogte is 35 cm
en de diepte zonder schotje voor de achterbank is 77 cm (schotje even verwijderen) en met schotje is 74 cm.
Ik heb gekozen voor een bak van 45 cm en een bak van 28 cm, het is maar net wat je wil.
De achter-onderkant is iets schuin dit in verband met de leiding afdekplaat en aan de onderkant heb ik een aantal nylon glijdoppen gemonteerd zodat de bakken makkelijker schuiven.
IMG_2320.JPG
IMG_2322.JPG
IMG_2321.JPG
T4 California 2.5 Tdi+ 75Kw 1998 2.6k
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Bakken onder bed.

Bericht door wilko »

En hoe kom je nu bij je gasfles? Ik draai deze altijd dicht tijdens het rijden en meestal 's nachts ook. Er is trouwens ook een toppic over iemand die aan de achterzijde een luikje gemaakt heeft om de gasfles te kunnen afsluiten.
Gebruikersavatar
Roffel
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 aug 2015, 07:08

Re: Bakken onder bed.

Bericht door Roffel »

Gewoon even :knipoog de bak eruit trekken, gaat makkelijk door de nylon glijders (heb ik natuurlijk even geprobeerd). Daar ga ik geen luikje voor maken.
Het zelfde geldt voor het vullen van de watertank, even :knipoog de bak eruit trekken.
T4 California 2.5 Tdi+ 75Kw 1998 2.6k
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Bakken onder bed.

Bericht door wilko »

Ziet er netje uit hoor. Misschien kun je nog wat foto's plaatsen van de geleiders En hoe die gemonteerd zijn?
Bij ons is het ook altijd een zooitje achterin. Vooral schoenen, slippers, klompen etc. zijn ondingen, die vallen er altijd uit als je achterin moet zijn. verder nog barbeque en andere meuk, stroomkabel, krik, oprijblokken, Je kunt natuurlijk ook gewoon wat minder meenemen maar ja...... wij zijn natuurlijk wel echte volksverhuizers he. :ikrij :jumpklap :proost
Gebruikersavatar
Roffel
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 aug 2015, 07:08

Re: Bakken onder bed.

Bericht door Roffel »

Dank Wilco,

Wij hadden het zelfde probleem, slippers, BBQ, jerrycan, pannen, waslijn, stroomkabel, busmuts, voorraad, wijnflessen, enz, altijd een zooitje achterin, open de achterklep........en wat valt er het eerst uit?????
Verrassing de bakken hebben geen geleiding, ze staan los (op nylon geleiders, dit zijn dopjes met een spijker en deze sla je onder in de bakken), en je kan ze dus heel eenvoudig er uit halen (door de lengte van de bakken blijven ze een soort van hangen onder de bedplank erg handig (heb je geen geleiding nodig)). Vandaar ook ook het klepje (luikje gasfles) probleem wat er dus niet is.

Geleiding kost hoogte en dat wilde ik juist niet, optimaal gebruik van de ruimte die er is.
T4 California 2.5 Tdi+ 75Kw 1998 2.6k
Kennywdv
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2023, 06:18

Re: Bakken onder bed.

Bericht door Kennywdv »

Ik vond dit zo een geweldig idee dat ik even een kopietje gemaakt heb.
Moest ik het opnieuw doen zou ik op de nerf-richting letten van de 2 frontjes maar ik ga nu de kisten schilderen waarschijnlijk.
Handvatjes (2 touwen) staat ook nog op mijn to do list.
Bijlagen
20230919_084325.jpg
20230919_160811.jpg
Plaats reactie