Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Loshangende hemel in hefdak

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
bluebutterfly
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2016, 16:33

Loshangende hemel in hefdak

Bericht door bluebutterfly »

Hallo, ons probleem is het volgende:
We hebben een T4 blauwe TDI van 2000, heb daar in 2004 een hefdak op laten zetten, merkloos, maar lijkt erg op die van Reimo.
Nu begon tijdens onze vakantie in Portugal de hemel van het hefdak los te laten en het resultaat is nu een compleet loshangende hemel, behalve bij de zijkanten natuurlijk en waar de handvaten en verdere bevestigingspunten zitten.
Het vreemde is dat met het dak omlaag de hemel zich weer redelijk herstelt en bijna tegen het dak aan zit.
Gaat s'avonds het dak omhoog dan zie je de hemel weer loskomen en s'morgens hangt er weer een grote zak aan het plafond.
Weet iemand hoe ik dit kan repareren cq. oplossen? :T44EVER
Pim en Betsy
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Loshangende hemel in hefdak

Bericht door Blue Star »

Hoi Pim en Betsy,

Probeer spuitlijm van Bison.
Verkrijgbaar in de bouwmarkt.
Hemeltje los halen en wel beide vlakken inspuiten.
Ik plak daar ook mijn wandbekleding mee in mijn diverse Bulli's


Wandbekleding monteren in de Blue Star
Wandbekleding monteren in de Blue Star
021.JPG (52.42 KiB) 1828 keer bekeken
Suc6,

Grüsse Fred
New Blue Star Bulli :toppie :toppie
No road ? Not a problem ! :ikrij
bluebutterfly
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2016, 16:33

Re: Loshangende hemel in hefdak

Bericht door bluebutterfly »

Tja, dit zou een oplossing kunnen zijn, al wordt het wel een uitdaging om de hemel helemaal los te halen van de zijkanten en hem opnieuw op het schuim wat tegen het dak zit te lijmen.
Aangezien ik de bus niet binnen kan zetten durf ik het niet aan om het dak eraf te halen en op z'n kop te zetten om er goed bij te kunnen.
Dus we zoeken nog even door, maar bedankt voor je goeie tip wat betreft die spuitlijm! :T44EVER
Gebruikersavatar
CamperCat
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2015, 11:17

Re: Loshangende hemel in hefdak

Bericht door CamperCat »

Hier al een paar jaar hetzelfde probleem in een Reimo hefdak, alleen is bij mij het doek door ouderdom (20 jaar) inmiddels ook gescheurd boven het keukendeel. Doordat het schuim eronder totaal verpulverd was, hechtte geen enkele lijm, of maar voor heel kort. Ook de spuitlijm geprobeerd. Het loslaten van doek, is behalve ouderdom, ook door vochtinwerking heb ik het idee. Vandaar ook bij droog weer, een redelijk strakke hemel, en bij vochtig weer inderdaad een zak!

Ik ben nu van plan om het slechte stuk eruit te knippen en zoveel mogelijk de oude schuimlaag af te steken. Daarna een voorstrijkmiddel erop, en de vervolgens een goede lak. De randen van het doek, wil ik naar binnen slaan, evt. omzomen en dan vastlijmen op de nieuwe schone ondergrond.
Evt. een nieuw lapje bestellen bij Reimo (ze hebben het hemeldoek op rol) en daarmee het andere deel opvullen. Of een ander stukje doek. Het zal wat patchwork worden, maar een nieuwe hemel is me op dit moment te duur (offerte ca. 700 euro).
Het kan dus wel: een nieuwe hemel laten plaatsen, misschien is dat voor jullie een optie.

Groeten,
Lien
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: Loshangende hemel in hefdak

Bericht door Jonathan L »

hoi Lien, ik zou graag willen weten wat je uiteindelijk hebt gedaan met je hemeltje. zou je dat willen delen? alvast bedankt!
Plaats reactie