Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zonnepanelen op dak

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MiNiER
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 dec 2007, 14:15
Locatie: Zwolle

Zonnepanelen op dak

Bericht door MiNiER »

Nou wil een lader halen NDS gold 25 en een zonnepaneel van NDS 120 watt.
Is dit een goede combinatie? heb ik dan wel degelijk goed spul. Niet dat het zonnepaneel in de fik vliegt of dat de lader snel kapot is, omdat het een alles 1 een product is. Welke van de weetjewellers :wjw kan hier iets zinnigs over zeggen.. :jumpklap :bonk

Ik heb een voorkeur, (waarom weet ik niet) voor het merk NDS. Ik heb blijkbaar een sympathie voor producten uit Italie(ongeacht of ze in China gemaakt worden). Weet het echt niet :gekte .

Ik heb dus een NDS accu gehaald GP 100B. dus een 100 ampere.

Verbruikers:
compressor koelkast, Stroomverbruik per 24 uur ca. 340 Watt, - Verbruik 12V gemiddeld 1,2 A p/u
TV(kleintje)
Waterkraan
Verlichting binnen
Verlichting buiten


Specs NDS gold 25 lader(De lader kan door drie verschillende krachtbronnen gevoed worden, namelijk een wisselstroomdynamo, een zonnepaneel en een netlader), onderweg laden(dynamo) tot max 25A, via zonnepaneel 20A, en via stroomnet 20A.
Rendement is 95% Minimaal vermogen van de dynamo is 70 A.(bij mij is de dynamo 120A)
MAX voor zonnepaneel 250 watt
Laad in 5 fasen met desulfatie
onderweg laden tot max 40 ampere per uur

Specs NDS solarflex zonnepaneel 120 watt
120Watt: 117x54cm , SF 120 Wp, moocrystalline
voltage at max power 19,9v
open circuit voltage 24,2v
current at maximum power isc 6,45A
size 1175x540x3
gewicht 2,25 kg

Flexibele panelen van NDS Solarflex afmetingen
50Watt: 56x56cm
55Watt: 56x54cm
100Watt: 105x54cm
110Watt: 107x54cm
120Watt: 117x54cm (mijn keuze)
140Watt: 133x54cm
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Zonnepanelen op dak

Bericht door RichardK »

Wij hebben ook gekozen voor NDS, gewoon solide en goed spul. En qua rendement doen ze ook wat ze zeggen.

Hieronder het adres waar wij hem hebben laten inbouwen... ik heb het samen met Jan gedaan hij heeft al jaren ervaring met dit soort klussen en verstand van zaken. Heb er verder geen banden mee of word er ook niet beter van maar je kunt hem qua zonnepanelen niet veel wijs maken heb ik het idee..
http://marke.grondsels.nl
Life's What You Make it...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Zonnepanelen op dak

Bericht door Snautzer »

En weer een bookmark gemaakt. Schilt zo ontzettend als iemand er al eens geweest is,
Gebruikersavatar
MiNiER
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 dec 2007, 14:15
Locatie: Zwolle

Re: Zonnepanelen op dak

Bericht door MiNiER »

RichardK schreef: 21 jul 2017, 14:39 Wij hebben ook gekozen voor NDS, gewoon solide en goed spul. En qua rendement doen ze ook wat ze zeggen.
Hieronder het adres waar wij hem hebben laten inbouwen... ik heb het samen met Jan gedaan hij heeft al jaren ervaring met dit soort klussen en verstand van zaken. Heb er verder geen banden mee of word er ook niet beter van maar je kunt hem qua zonnepanelen niet veel wijs maken heb ik het idee..
http://marke.grondsels.nl
Leuk om te lezen Richard(de website grondsels). staat aardig informatie. Ik zal volgende week even contact opnemen. Dank voor de tip. :yes :toppie
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Zonnepanelen op dak

Bericht door RichardK »

:toppie
Life's What You Make it...
Plaats reactie