Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Boekje/instructie/informatie gezocht van camperdeel T4 Dehler Profi 2.5 DL 1993

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Elluda
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:43

Boekje/instructie/informatie gezocht van camperdeel T4 Dehler Profi 2.5 DL 1993

Bericht door Elluda »

Hallo allen,

ik ben sinds een week in het trotse bezit van een bovengenoemd camperbusje. Helemaal geweldig. Maar aangekocht via een particulier, die er weinig schriftelijke of digitale info over had. Hij had er zelf door omstandigheden ook weinig gebruik van kunnen maken (heeft sowieso niet in overnacht). Er zaten wat vervaagde, slecht leesbare Duitstalige kopietjes in een map, maar ik zou graag wat meer (en duidelijker) willen weten hoe het een en ander werkt.
Van het VW T4 gedeelte inmiddels online een digitaal instructieboekje gevonden, maar van het campergedeelte heb ik weinig verhelderends.
Bijvoorbeeld hoe de kachel, de 'koelkast' (Supercool), de luifel (Omnistor 1000) enz. werkt. Ook wat betreft het gebruik en het onderhoud van bijvoorbeeld watertanks en gasvoorziening is niets bijgeleverd. Heeft iemand daar (het liefst digitaal!) aanvullende informatie over? Ik ben bovendien (nog) geen ervaren kampeerder, dus heb ook weinig praktische ervaring.
Tips over must-haves en must-do's, en adressen voor het aanschaffen van vervangende onderdelen of aanvullende accessoires zijn dan ook van harte welkom!
Bij voorbaat heel hartelijk bedankt!
Laatst gewijzigd door Elluda op 07 aug 2017, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
:T44EVER
RHH
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:35

Re: Boekje/instructie/informatie gezocht van camperdeel T4 Dehler Profi 2.5 DL 1993

Bericht door RHH »

a silence so loud
Gebruikersavatar
idutchman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2015, 11:25

Re: Boekje/instructie/informatie gezocht van camperdeel T4 Dehler Profi 2.5 DL 1993

Bericht door idutchman »

hallo elluda
Alle informatie kan je vinden op de hier boven genoemde site's.
Ik zelf had eerst een Dehler optima 4.7 en heb nu een Dehler optima 5.1.
Ik heb wel wat dokumenten van de Dehler maar zou die dan voor je moeten scannen.
Dat zal dan wel na mijn vakantie moeten, daar ik nu in Kroatië zit :proost .
Op de Duitse Dehler site ben ik ook te vinden (idutchman2)
Ik zal wel kijken wat ik na de vakantie voor je kan doen.
gr. Marinus
Elluda
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:43

Re: Boekje/instructie/informatie gezocht van camperdeel T4 Dehler Profi 2.5 DL 1993

Bericht door Elluda »

idutchman schreef: 06 aug 2017, 23:29 Ik heb wel wat dokumenten van de Dehler maar zou die dan voor je moeten scannen.
Dat zal dan wel na mijn vakantie moeten, daar ik nu in Kroatië zit :proost .
Op de Duitse Dehler site ben ik ook te vinden (idutchman2)
Ik zal wel kijken wat ik na de vakantie voor je kan doen.
gr. Marinus
Bedankt voor het aanbod Marinus, ik maak graag gebruik van je aanbod.
De Duitstalige adressen hierboven genoemd heb ik al bekeken, maar Duitstalig is bepaald niet mijn ding, dus ik kom daar niet veel verder.
Ik zal deze oproep ook plaatsen op het NL-talige deel van het Dehler forum, zoals hierboven genoemd.
Bedankt voor de tips tot dusver allen.
:T44EVER
Plaats reactie