Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verzekering camperbusje

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
PieterT4a
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:17

verzekering camperbusje

Bericht door PieterT4a »

Beste heren en dames,

Ik wil van een bestelbus een camperbusje gaan maken. Dit zal na keuring bij de RDW dan een personenauto met camperinrichting worden. Momenteel heb ik nog geen no claim opgebouwd en betaal een relatief hoog bedrag van 56 euro per maand.

Nu heb ik vernomen dat deze premie gaat stijgen wanneer ik straks van de rdw/belastingdienst mijn nieuwe kenteken ga ontvangen. Ik zal dan contact op moeten nemen met mijn verzekeraar en deze gaat natuurlijk vragen stellen. Ik heb vernomen dat er onderscheid wordt gemaakt in het doel waarvoor je de camper gebruikt. Gebruik je hem voor recreatieve doeleinden dan betaal je een lager tarief dan dat je hem dagelijks zou gaan gebruiken. Voor de goede orde het lage tarief is gewoon vrijwel gelijk aan het tarief dat ik momenteel betaal wanneer hij nog te boek staat als een bestelbus.

Ik had eigenlijk niet verwacht dat een premieaanpassing plaats zou gaan vinden bij omkeuring van een bestelbus naar een personenbus. Je mag dit naïef noemen..

Nu is mijn vraag concreet:
1. zijn jullie dit ' probleem' ook tegengekomen en hoe hebben jullie dit opgelost?
2. kennen jullie een tussenpersoon of verzekeraar met een leuke aanbieding/lage premie die ik eventueel kan contacten?

BVD!

Groeten,
Pieter
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: verzekering camperbusje

Bericht door cowboy »

Ik ken het probleem ik belde abn amro op waar ik mijn bus heb verzekerd dat binnenkort een aanpassing gedaan moet worden omdat het een camper is geworden nou dit kan niet was het antwoord wij verzekeren geen campers :ie

Dan maar eens gaan kijken bij de anwb wat die kunnen betekenen.
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: verzekering camperbusje

Bericht door Hanssyncro »

Wij hebben onze verzekerd bij Aveco. Die verzekerd ook zelfgebouwde campers na een taxatie omdat ze natuurlijk eerst moeten weten wat je busje nu waard is geworden na de ombouw. Het taxatiegebeuren betaald Aveco de helft en de andere helft betaal jij. Kost iets van 130 euro geloof ik in totaal (dus je betaald daar de helft van). Daarna is hij voor 5 jaar aan dat bedrag verzekerd en na 5 jaar word er weer gekeken naar wat hij waard is.

Succes!
Groetjes, Petra
Plaats reactie