Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kosten & tips ombouw

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
PDJ
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jul 2017, 18:11

Kosten & tips ombouw

Bericht door PDJ »

In mijn voorbereidingen om een T4 om te gaan bouwen naar Camper, zou ik van de ervarings deskundigen hier graag willen weten wat zo ongeveer de kosten zouden kunnen gaan worden. Ik weet dat de kosten aan jezelf liggen, maar er zijn ook dingen waar ik nu misschien nog niet aan gedacht heb.

Het liefst wil ik een groot hefdak, en of ik die zelf ga inbouwen of dat ik het laat doen dat moet ik nog bekijken. Ligt niet aan het niet zelf kunnen, maar meer aan het feit dat ik geen loods heb en ook maar korte weekenden.
Verder wil ik een zo praktisch mogelijke indeling gaan maken zodat er zoveel mogelijk leefruimte in de auto overblijft.
Tips qua gebruik van materialen zijn ook welkom, iedereen heeft daar waarschijnlijk zijn ervaringen mee.
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: Kosten & tips ombouw

Bericht door bekend »

Je zou een hefdak kunnen laten inbouwen. Wil je een slaaphefdak of niet? Verder is de vraag hoeveel zitplaatsen je wilt.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Kosten & tips ombouw

Bericht door Snautzer »

Hangt enorm af van met wat voor T4 je begint. Voor grote leefruimte zou ik een lange wielbasis overwegen. scheelt 40 cm maar dat telt echt.
Ik denk dat je eerst je huiswerk een beetje moet doen en een plan voor je zelf maken en dat dan voorleggen zodat je dan gericht advies kan krijgen. Zo is het wel heel vaag. Er staan veel voorbeelden hier op het board en afkijken is hier geen schande.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Kosten & tips ombouw

Bericht door LAYCA »

In sept 2014 gestart met aankoop en ombouw naar camper.

Totaal 12000 euro en heeeeeel veel uren en alles zelf gedaan.

Zie mijn topic.


Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie