Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door Idk1969 »

Hallo,

Mijn naam is ted en wil graag een VW t4 camper aanschaffen om mooie herinneringen te maken met mijn familie.

Ik ga zaterdag kijken bij een westfalia uit 1991 die sinds 2016 uit nl is uitgevoerd naar duitsland toe. Zijn er problemen om die camper weer naar nederlands kenteken in te voeren? Ik weet dat je hem moet schouwen maar zijn er dan problemen waar ik rekening mee moet houden?

Ook ga ik nog kijken bij een busje in nederland.

Graag hoor ik van jullie.

Gr ted.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door brecht »

Naar mijn weten (maar een belletje naar de RDW zal je veel kunnen helpen) makat het wel uit of de bus in het buitenland ook ingevoerd is of niet. Ik heb eens een R5-je uit Belgie gehaald, dat was een ex-nl auto welke wel al uit NL geexporteerd was, maar nog nie op kenteken gezet in NL. Deze kon ik toen zo opnieuw op kenteken krijgen.

Het lijtk me trouwens dat een auto die in Duitsland is goedgekeurd zowiezo in NL ingevoerd moet kunnen worden.
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door Idk1969 »

Nou, ondertussen een bus aangeschaft. Het betreft een T4 multivan 2.5 tdi. Hij is van een liefhebber geweest die half europa is rondgereden om originele camper interieurs te zoeken en uiteindelink van 2 bussen 1 gemaakt die hij al in het bezit had. Hij heeft de bus 15 jaar gehad en kon er maar moeilijk afstand van doen. Alles zit erin. Airco, cruise control, breed bed, origineel california hefdak, originele webasto standkachel, speciale schokbrekers die uit de racerij speciaal voor de t4 is gemaakt voor een goeie wegligging, dikke zware remschijven enz enz enz.

Ik ben er heel blij mee en als wij over 2 weken de bus in bezit hebben zet ik er wat foto's van op het net.

Bedankt voor alle info op het hele forum en ben met behoorlijk veel info op zoek gegaan.

Gr t.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door moosev »

Gefeliciteerd! Alvast heel veel plezier ermee, ben benieuwd naar de foto's!
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door Idk1969 »

Komt helemaal goed. Nog even een vraag. Op het forum is wel wat te vinden over zelfbouw verzekeren maar bij de nkc probeer ik hem te verzekeren maar die zeggen andere regels te hanteren met zelfbouw campers. Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door moosev »

NKC vraagt inderdaad een aparte technische keuring van het camperdeel (gas water elektrisch), ik heb mijn zelfbouw T5 bij Aveco ondergebracht, wel taxatie noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door Snautzer »

Ja, sturen dan iemand land om de waarde vast te stellen en een soort van "technische keuring" te doen. Kost 150 euro geloof ik. Je kan je bus dan verzekeren tot dat bedrag. Ik heb uiteindelijk een gewone verzekering genomen. De zaken waarvoor je je verzekerd bij de nkc zitten niet in mijn bus.
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door Idk1969 »

Bedankt voor jullie antwoorden. Waar heb je je bus "gewoon" verzekerd en heb je er een normale auto bij voor dagelijks vervoer? Wij willen er ook gebruik van maken dagelijks. Al rijden wij maar 8000km per jaar woon/werk. Er gaat gelukkig wel een hoop vakantie kilometers bijkomen!!

Is diks verzekeringen wat? Iemand ervaringen mee?

Gr T.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door Snautzer »

Het verschil tussen camper en gewoon zit in de manier en wat je verzekerd. De camper is zo als ik het zie meer een inboedelverzekering, opstal en natuur ramp verzekering. In 1. Vaak ook nog gekoppeld aand een soort van anwb verzekering. En dit voor over het algemeen een gunstig tarief. Zover ik weet heeft de nkc geen km beperking.
Idk1969
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:19

Re: Tijdje meegelezen en nu maar is voorstellen.

Bericht door Idk1969 »

Mooi zo, bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb een bericht verstuurd met de vraag bij de huidige verzekeraar voor de bus of ik mij onder dezelfde voorwaarden mocht verzekeren. Nou, dat kon dus niet want de dagwaarde was te laag. Ze gaven aan dat dat gewoonweg niet kon. Omdat ze alleen maar all-risk erop loslaten. Terwijl de huidige eigenaar nog 3 maanden geleden gevraagd had of hij hem voor een dagwaarde van ong 11k kon verzekerd houden. Beetje raad. Aveco is het bedrijf.
Plaats reactie