Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterpompje in campergedeelte

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
MarleenJanssens
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2013, 18:08

Waterpompje in campergedeelte

Bericht door MarleenJanssens »

Beste mensen,

Het waterpompje in het keukentje doet het niet meer. In het voorjaar heb ik een nieuwe laten plaatsen en die heeft het, al was het niet van harte, eventjes gedaan maar is nu weer helemaal lam. Ik moet zeggen dat ik deze niet of nauwelijks gebruik maar wil het toch graag in orde maken omdat ik de bus wil verkopen. Weet iemand waar ik terecht kan om dit na te laten kijken? Ik heb een T4, bouwjaar 1999, model 2000 met hefdak.

Met vriendelijke groet,
Marleen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Waterpompje in campergedeelte

Bericht door Hanz »

Voor een goed antwoord moet je even aangeven wat er precies hapert. De waterpomp zit in de watertank en als het om een California gaat zit de watertank niet in de keuken maar achterin de camper. In de keuken zit wel de kraan en in die kraan zit een schakelaar die de waterpomp aan- of uitzet. Wat is er precies vervangen? De kraan of de pomp? Je kan als eerste ook even naar de zekering kijken of die nog goed is. Bij een California zekering nummer 2 in het zekeringkastje naast het keukenblok.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
MarleenJanssens
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2013, 18:08

Re: Waterpompje in campergedeelte

Bericht door MarleenJanssens »

Dankjewel Hanz,
Het is een Westfalia inbouw, het pompje is vervangen. Het was wel de pomp omdat als ik de kraan open zette, er wel geluid kwam. Nadat het pompje vervangen was deed deze het nog wel maar niet zo goed als eerst, met moeite soms pas na een minuut. En nu volledige stilte. Maar bedankt voor de tips, ik ga er vast mee aan de slag.
Groetjes, Marleen
Gebruikersavatar
motorjan
Berichten: 394
Lid geworden op: 28 dec 2011, 12:01

Re: Waterpompje in campergedeelte

Bericht door motorjan »

ik woon in Apeldoorn en heb div.pompjes en kraantjes nieuw liggen.
als je een x in de buurt bent.... :driveT4
Plaats reactie