Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aanpassing "grote"kast California.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

aanpassing "grote"kast California.

Bericht door brecht »

Geinspireerd door een topic hier waar iemand een prachtige verbetering op het westfalia interieur had aangebracht door een schuifdeur van de keuken deur te maken en ge-ergerd door de soms onhandige indeling van de westfalia vroeg ik me van het weekend af: kan ik niet wat beters maken van die grote kast achterin? Voor de duidelijkheid een plaatje:

Afbeelding

Die opening rechts is kleiner dan de binneruimte, het is altijd een gedoe om de grote tassen eruit te halen die er nu eenmaal wel in passen, daarnaast zijn die kleine vakjes aan de buitenkant imho wat onzinnig: ik hoef mijn yatzee scorekaarten echt niet altijd binnen handberijk te hebben....

Het viel me van het weekend op dat dat grijze front met wat schroeven vast zit. Zijn er geen andere inserts van Westfalia verkrijgbaar? Is er iemand die hier zelf al eens iets gebouwd heeft? In de 1000-en resultaten die ik krijg als ik op "kast" zoek heb ik nog niets gezien. Ik zat te denekn aan een gote deur daar, of lades...

Inspriratie welkkom!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: aanpassing "grote"kast California.

Bericht door Hanz »

Hier is een topic van iemand die de kastindeling heeft veranderd: viewtopic.php?t=38536#p267805

Helaas zijn de foto's van dit topic niet meer zichtbaar maar met Google heb ik er nog een paar gevonden. Ik hoop dat dit voldoende indruk geeft.
Ik zou ook eens nadenken over een mogelijkheid voor een rolluik of schuifdeur in plaats van deurtjes of lades. Op deze plek in de camper zitten die bijna altijd in de weg of ze kunnen niet open door andere spullen die achterin liggen. En de bank en de klep van de koelbox zitten ook nog eens in de weg.
kast1.png
kast1.png (82.96 KiB) 1394 keer bekeken
kast2.png
kast2.png (48.38 KiB) 1394 keer bekeken
kast3.png
kast3.png (95.61 KiB) 1394 keer bekeken
kast4.png
kast4.png (63.14 KiB) 1394 keer bekeken
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: aanpassing "grote"kast California.

Bericht door Hanz »

En hier nog een site ter inspiratie https://sites.google.com/site/christiaa ... -t4-camper
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: aanpassing "grote"kast California.

Bericht door brecht »

Dat zijn al wat mooie voorbeelden! Vooral mooi om te zien dat blijkaar planken klemmen in de kast zonder dat er geschroefd hoeft te worden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: aanpassing "grote"kast California.

Bericht door Multivan Generation »

Met de juiste kit kun je inderdaad een hoop
Plaats reactie