Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe loopt water uit dorpels T4?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Hoe loopt water uit dorpels T4?

Bericht door Hella »

Tijdens een buitengewoon zware hoosbui op de terugreis afgelopen vakantie is bij mijn California (zoals ik reeds in een ander item heb gemeld) via een vergaan afdichtrubber van een bevestigingsbout van de Omnistore luifel water naar binnen gelopen. Inmiddels is de vloerbedekking en ook de hechthouten vloer daaronder weer helemaal droog. Heb daarop gelijk de hele T4 vloer geïnspecteerd; alles mooi in de lak en totaal geen roest(blaasjes). Het is wel een vroege 91-er met hoog geplaatst VW logo in de achterklep :sjaal
Ook heb ik de gevoelige linkeronderzijde van de bus, achter het aanrecht, bekeken, schoongemaakt en goed ingespoten met Amber tectyl. Kan mooi nu en het duurt toch wel even voordat de tectyllucht zal zijn verdampt. :campingT4
Dat type tectyl gebruik ik al zolang ik mij kan herinneren. Heeft als goede eigenschap dat het vocht verdrijvend is en bij hogere temperaturen (vanaf +/- 20 graden) weer gaat uitvloeien waardoor eventuele scheurtjes /beschadigingen weer dichttrekken.

Toch heb ik nog een vraag over indringend water.
Hoe kan het water/condens dat in de koker / dorpel terechtkomt weglopen?
Het is mij nu pas opgevallen dat er aan de onderzijde van de aanhechting van de dorpel op de koker geen afwateringssleuven zitten.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hoe loopt water uit dorpels T4?

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt eventueel een rubber stopje uit een kokerbalk halen zodat het wat door kan luchten tijdens winterstalling.
Plaats reactie