Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Favorite VW Camper recipes

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Favorite VW Camper recipes

Bericht door brecht »

Mijn werkgever was een weekje naar Engeland en belandde daar bij het Cotswold Motoring Museum & Toy Collection. quizvraag tussendoor : welke TV held komt daar vandaan? En nam een erg leuk souveniertje voor me mee: Een recpetenboekje genaamd "Favorite VW Camper Recipes". Met recepten die makkelijk zouden moeten zijn voor in de camper. Een lekker Engels boekje vol met leuke classic afbeeldingen van VW Campertjes (op een enkel T3 interieur na allemaal T1 en T2 overigens...)

- Wat me opviel: op werkelijk all foto's is de vrouw aan het koken en de man doet iets "gezelligs": hij speelt met de kinderen of maakt een fles wijn open of zo :) lekker stereotyp
- En wat verder op viel: Op bijna alle foto's is te zien dat het kooktoestel naar buiten gekeerd is. Blijkbaar een optie bij oudere campers die vanaf het T3 interieur verdwenen is. Ik vraag me af waarom deze fantastisch optie nu niet meer in de Westfalia interieurs zit, want iedereen kookt toch liever buiten?

anyway: hier een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ten eerst vond ik het leuk om te delen en ten tweede: Hebben jullie eigenlijk favoriete recepten voor onderweg?
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door brugseb »

Leuk en lekker vintage.
Ik vond vorig jaar dit boek - vlot geschreven en met leuke recepten, al heb ik zelf duidelijk geen talent om zelf voedsel vinden in de omgeving van je stek op reis, in tegenstelling tot Martin :bifun
Bijlagen
images.jpg
images.jpg (6.44 KiB) 1785 keer bekeken
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door Beckontheroad »

dat "koken naar buiten" had onze T2B Westfalia ook. Aan het "keukenblok" met oorspronkelijk alleen een isolatiekast ( !) met watertank en wasbak met waterpomp, open afvoer onder de bus (losse emmer meenemen), zat aan de zijkant, schuifdeurzijde, een uitklapbare plank. Daarop monteerden we een Coleman 2 pits benzinebrander.
Binnen was ook wel erg klein om te koken, ofschoon de Berlin uitvoering een uitklapbare kookplaat had, over het doorloop heen ( van voorstel na achterdeel).
Dus ja t was altijd mooi weer!

;)

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door Multivan Generation »

Optioneel was het voor de T4 California mogelijk om met 4 vleugelschroeven, het kookstel te demonteren,
en buiten op een potenconstructie van ik meen Brandrup te zetten.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door J vd Pal »

Daarvoor zit zelfs tot aan de allerlaatste T4 California's een snelkoppeling in de gasleiding onder de kookplaat.

Het onderstel heb ik overigens nog nooit gezien.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door Hanz »

Uit een folder met Westfalia accessoires. Het onderstel was dus van Westfalia, en niet van Brandrup. Op de plaats van het verwijderde gasstel kan je ook nog een afdruipplaat leggen (plaatje linksboven).
Gasstel.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door Multivan Generation »

Leuk joh dat je dat als Google keizer gevonden hebt.

Heb je toevallig ook de implicaties v.w.b. de belastingdienst gevonden?

Er is eens een topic over geweest, over die poten.

Maar goed het ging hier over recepten.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door Hanz »

De Belastingdienst heeft als inrichtingseis: ◦een vast ingebouwd kooktoestel bestemd voor gebruik in de binnenruimte.

Als dat betekent dat een kooktoestel alleen vast ingebouwd is als er gereedschap nodig is om het te verwijderen dan zouden alle California's na 1993 niet in aanmerking komen voor het kwarttarief. Want vanaf januari 1994 is er de mogelijkheid om het gasstel met vleugelbouten en een snelkoppeling, dus zonder gereedschap, te verwijderen. We kunnen dus rustig aannemen dat de Belastingdienst een dergelijke constructie wel beschouwd als een vast ingebouwd kooktoestel. En dat het af en toe op een camping los gehaald wordt om buiten te kunnen koken zal naar mijn mening voor geen enkele belastinginspecteur reden zijn om het kwarttarief te schrappen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef: 17 okt 2017, 15:34 Leuk joh dat je dat als Google keizer gevonden hebt.
Brecht vroeg zich af waarom die optie van een uitzwenkbare keuken verdwenen was. Jij reageerde daarop met informatie over de uitneembare kookplaat die op een onderstel geplaatst kan worden. Iemand zei toen dat hij zo'n onderstel nog nooit gezien had dus leek het mij leuk om daar een plaatje van te posten. Daar is geen Google aan te pas gekomen dus de titel 'Google keizer' is te veel eer.
Multivan Generation schreef: 17 okt 2017, 15:34 Maar goed het ging hier over recepten.
Nee, het ging dus niet over recepten. Het receptenboekje was voor de topic starter aanleiding om iets te zeggen over de rolverdeling man-vrouw en over de verdwenen optie van een zwenkbare keuken. En op dat laatste hebben we gereageerd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door Freestyle »

Hé, das leuk dat iemand toch nog het originele westfalia plaatje heeft gevonden. Ik wist dat dit bestond maar heb er nooit iets van kunnen vinden dus heb ik maar zelf wat gebouwd.
buitenkeuken_08.jpg
buitenkeuken_09 (450x253).jpg
buitenkeuken_09 (450x253).jpg (158.88 KiB) 1707 keer bekeken
topic over de bouw is hier te vinden:
viewtopic.php?f=12&t=55408&p=397634#p397634

idee is het zelfde alleen de uitwerking wat anders :jump
Werkt perfect! lekker koken in de buitenlucht en als je klaar bent kan je hem dichtklappen en als bijzettafeltje gebruiken.
Ingeklapt past hij precies in de rollerbox die onder de bedplank schuift.

Als ik de belastinginspecteur tegenkom op de camping zal die vast zelf ook op vakantie zijn dus daar maak ik me niet druk om :lach

Ben wel benieuwd of er iemand is die deze accessoire in het bezit heeft.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door brecht »

Leuk, de interpretatie van mijn originele post :) Het is al lang mooi dat er lekker over gediscussieerd wordt.

En die oplossing voor het buiten koken: prachtig! De originele assecoire (zal dat nog te vinden/betalen zijn?) staat op mijn verlanglijstje. En de klaptafel met inbouw gasstel staat hoog op mijn klus lijstje. Super mooi gemaakt.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door Hanz »

Je hebt PB
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
vd Kleij
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 jan 2012, 15:03

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door vd Kleij »

Maar, welke tv held komt daar nu vandaan?
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Favorite VW Camper recipes

Bericht door brecht »

BRUM!
Plaats reactie