Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camperhoes?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
arjangr

Camperhoes?

Bericht door arjangr »

Ik denk erover om een camperhoes aan te schaffen. De T4 is toch wel erg roestgevoelig en hij staat altijd onbeschut buiten.
Mijn vraag is; biedt een hoes bescherming tegen roest? Of blijft er vocht onder hangen waardoor hij nog harder gaat roesten? Heeft er iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Camperhoes?

Bericht door Snautzer »

arjangr

Re: Camperhoes?

Bericht door arjangr »

Klinkt logisch. Vervolgens verkoopt dit merk natuurlijk ook weer zijn eigen covers :jump
Bedankt voor de link!
Zijn er mensen hier die zelf hun ervaringen kunnen delen?
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Camperhoes?

Bericht door brecht »

Ik zou persoonlijk ook nooit teen auto of motor buiten onder een hoes zetten. Precies om de redenen die omschreven worden in het artikel: Condensatie ontstaat altijd. En (welke hoes dan ook) een hoes zal het verdampen van condensatie altijd vertragen. Een droge stalling of anders regelmatig gebruik zodat je voertuig warm en droog wordt lijkt mee ene beter optie.
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1157
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Camperhoes?

Bericht door brugseb »

Onze bus staat 's winters doorgaans onder een hoes (dubbel gevoerd, autohoezenonline.nl); erg tevreden, zorg gewoon dat de wind onder de bus doorkan, dan droogt ie volgens mij voldoende; sowieso staat er 's winters ook altijd een vochtvreter in de bus - zelfs zonder hoes slorpt die behoorlijk wat vocht op!
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Plaats reactie