Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 California 'winterhard'

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door arjanzevenaar »

Voor de liefhebbers vond ik deze link

https://www.promobil.de/stellplatz/vors ... ge-europa/

:winter :zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Multivan Generation »

jipvdberg schreef: 06 nov 2017, 23:17 - Tochtstrip tegen de B stijl. Hoe ziet zoiets eruit Multivan Generation?
Afbeelding

Afbeelding

Ik had geen andere foto's er meer van en bus is verkocht..
Gebruikersavatar
jipvdberg
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2016, 16:21

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door jipvdberg »

@arjanzevenaar: Interessante link! Kenden we nog niet dus bedankt!
@Multivan Generation: Helder! Zal eens testen of hier veel koude verlies is.

Inmiddels van 10mm X-trem een isolatievloer gesneden voor in het camper gedeelte en bij HeatNet een electrisch vetwarmingselement gekocht van 90x75cm en van 100W/m2 dat mooi binnen de rails valt. Hier leggen we dan weer de mat op. Tijdens testen viel het op dat er nauwelijks warmte vanaf komt wat natuurlijk klopt omdat de temperatuur niet boven de 30gr komt. Ik hoop dat in combinatie met de isolatie hier toch wel een warmer binnenklimaat mee ontstaat.
1C30EB37-7CF0-4966-8A17-E784C68BE37E.jpeg
81DD188B-C9DB-4779-92BD-838BF4252940.jpeg
F9531F60-4BD7-476E-BDBF-712A7A69AA3B.jpeg
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Hanssyncro »

Wij hebben ons voor de kerst een hele goeie kachel op 220 gegund. Zie dit linkje: https://www.campingshopwagner.de/produc ... razit.html

Schrik niet van de prijs. Hij is het dik en dubbel waard! (in NL zijn ze nog duurder)
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Erwin L »

Laten jullie hier weten hoe die bevalt ?

Het is inderdaad heel veel geld, maar ik ben toch wel benieuwd naar het verschil met een apparaat van zeg maar 5 tientjes
T5 1,9 Tdi 2004
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Hanssyncro »

Erwin L schreef: 24 dec 2017, 00:30 Laten jullie hier weten hoe die bevalt ?

Het is inderdaad heel veel geld, maar ik ben toch wel benieuwd naar het verschil met een apparaat van zeg maar 5 tientjes
We hadden 'm al getest toen hij een paar dagen in onze bus stond en we 'm mochten test-gebruiken van een van onze duitse vrienden. Dit is ons zo goed bevallen dat we de knoop hebben doorgehakt. Hoe omschrijf je nou hoe goed dat ding is? Ik vind het lastig en Hans wist ook niet hoe we dit het beste duidelijk kunnen omschrijven. Misschien heb je iets aan deze NL info: http://www.ecomat2000.com/nl/produkte_select.html. Mocht de link niet direct de juiste weergeven, wij hebben de Ecomat 2000 Select..

Groetjes, Petra

Ps: Ohja, wat ik nergens terug kan vinden...met dit kacheltje hebben wij geen condens op de ruiten als je wakker word!
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door arjanzevenaar »

Hoi Petra. Ik kan nergens vinden hoe hard de kachel zeg maar blaast maar waarmee kan je dat vergelijken ? Fohn ?
Arjan.
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Hanssyncro »

arjanzevenaar schreef: 26 dec 2017, 20:21 Hoi Petra. Ik kan nergens vinden hoe hard de kachel zeg maar blaast maar waarmee kan je dat vergelijken ? Fohn ?
Arjan.
Geen idee Arjan, wij hebben een knop waarmee we het stil kunnen zetten en dat doen we natuurlijk ook en dan hoor je helemaal niks.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Erwin L »

Het is een beetje abstract, maar ik vond deze beschrijving van het geluidsniveau: http://www.ecomat2000.com/nl/popleise.html

Ik denk dat ik een nieuw spaardoel heb gevonden ........
T5 1,9 Tdi 2004
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Hanssyncro »

Erwin L schreef: 27 dec 2017, 22:51 Het is een beetje abstract, maar ik vond deze beschrijving van het geluidsniveau: http://www.ecomat2000.com/nl/popleise.html

Ik denk dat ik een nieuw spaardoel heb gevonden ........
Daar ga je geen spijt van krijgen. Wagner, het bedrijf waarvan ik de link plaatste heeft 'm het goedkoopste (incl verzendkosten) en is hiermee nog veel goedkoper dan 'm hier ergens te kopen. Ga niet voor een goedkopere versie...geloof dat die de "stil" knop niet hebben..

Succes met sparen :yes
Groetjes, Petra
Staal571
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:22

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Staal571 »

Hanssyncro schreef: 23 dec 2017, 19:07 Wij hebben ons voor de kerst een hele goeie kachel op 220 gegund. Zie dit linkje: https://www.campingshopwagner.de/produc ... razit.html

Schrik niet van de prijs. Hij is het dik en dubbel waard! (in NL zijn ze nog duurder)
Hans & Petra ik kijk op dit forum ook af en toe rond, ondanks dat ik een MB heb maar is het echt zo'n goede kachel ik heb er ooit naar gekeken maar vond het prijsje erg hoog heb er nu een van 35 euro van obelink en daar krijg ik het wel warm mee maar maakt een herrie en heeft geen demostaat dus hij blijft loeien.

Gr Peter Staal
Hans Syncro
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 nov 2015, 20:16
Locatie: Maasbracht

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Hans Syncro »

Ja Peter ,wij hebben eerst ook een gehad die jij nu hebt , wij waren in Berlijn en een vriend van ons had er een.
Hij zag die van ons en heeft die van hem bij ons in de camper gezet ,de hele nacht aan gehad ,en zit een stilte knop op ,verschillende standen
en wij hebben het heerlijk warm gehad doordat die een Van heeft. Toen we thuis kwamen hebben we er een besteld en zijn er zeer te spreken over.
Hij is klein wat ook weer voordelen heeft en is echt zijn centen waard.
Groetjes Hans
Gebruikersavatar
jipvdberg
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2016, 16:21

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door jipvdberg »

Inmiddels zijn we net terug van een wintersport trip in Oostenrijk. Het vroor flink (tot ca -10gr) dus we konden de schapenwol isolatie en vloerverwarming/isolatie goed uittesten.

Zowel met de standkachel als onze 1000W electrische kachel was het comfortabel warm in de bus. Hoewel niet schokkend zorgde de schapenwol (aan de rechterzijde) voor meer isolatie en dus minder koude uitstraling. Het dak houden we overigens altijd dicht dus daardoor hebben we ook daar meer isolatie. Ongemak van minder hoogte hebben wij nauwelijks last van (ben zelf 1.84m) en zittend leven gaat op zich prima. De elektrische vloerverwarming in combinatie met de 10mm Xtrem zorgde voor aanmerkelijk beter vloerklimaat met een stuk warmere voeten. Een flinke verbetering tegen een relatieve lage investering.

‘s Nachts hebben we overigens geen verwarming aan en hoogstens de vloerverwarming. Gaat prima onder ons donzen dekbedje met flanellen hoes!

En zo zag het eruit: :knipoog
D141BECE-5861-4B61-B9B7-50F19FE683F3.jpeg
07F5C881-A884-4A0D-AF0C-3AABA6CF3A4C.jpeg
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Mickel Moen »

Mooi man.

En ja.......

Vloerverwarming. Ik zou niet meer zonder willen...... :yes
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 California 'winterhard'

Bericht door Multivan Generation »

@ Jipvdberg,
hoeveel kWh aan stroom heb je per dag gebruikt?

@ Hans en Petra,
hoeveel kWh aan stroom verbruikt jullie kachel per dag?

Doel van de vraag:
ik kan me herinneren dat er tijdens een meeting een aantal mensen flink schrokken van de stroom rekening op de camping,
dus vandaar mijn vraag..


@ Jipvdberg, als je de driekhoek aan de voorzijde van het dak nog had dicht gelegd met 20 mm Reimo Xtrem, dan had je nog minder warmte verlies gehad.. en het maakt tijdens het rijden ook nog eens uit qua geluids-beleving :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie