Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onderhoud leren zelf doen en interieur laten doen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
elswhere
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2013, 23:12

Onderhoud leren zelf doen en interieur laten doen

Bericht door elswhere »

Beste mensen!
Graag wil ik wat meer leren over mijn T4 coach. Enerzijds omdat ik wat geld wil besparen en wat vaker onderhoud kan plegen, maar vooral ook omdat ik de auto wil leren kennen. Waar moet ik op letten en wat zijn nou typisch onderhoudsdingen die vaak in de garage wordt overgeslagen? Ik ben zeer tevreden met onze garage, daar zal die ook nog echt regelmatig gaan komen...maar ik vraag me af of ik de onderhoudsbeurten niet zelf kan leren doen, of een deel ervan. Hoe en waar zou dat kunnen? Zijn er plekken in een straal van ongeveer 150 km van Den Haag waar ik zoiets zou kunnen leren?

Verder; er staan wat interieur onderhoudsklussen op de lijst. Nieuw tentdoek enzo. Iemand tips welke garage dit (voor een schappelijke prijs) doet? Ook moet het camperinterieur eens een onderhoudbeurt hebben. Graag laat ik dit doen, voordat het kapot gaat.

Tips welkom!
Groetjes, Els
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onderhoud leren zelf doen en interieur laten doen

Bericht door Multivan Generation »

Dag Els,
onderhoud zoals vloeistoffen en filters vervangen is prima zelf te doen.
Denk eens aan een boek zoals So wird's gemacht.

Om het tentdoek te vervangen, heb ik een artikel daarover geschreven.
Zie: http://www.eldiape.com/tentvervangen/tentvervangen.htm
Misschien dat je na het lezen van dit artikel zoiets hebt van, dat ga ik gewoon zelf proberen :knipoog
Er zijn er al velen je voor gegaan.

Groeten Peter
PS welkom op weetjewel
elswhere
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2013, 23:12

Re: Onderhoud leren zelf doen en interieur laten doen

Bericht door elswhere »

Hoi Peter!

Dank voor de tip voor het boek. Wellicht ook een mooie voor mijn Sint lijstje!
Het artikel van je tentdoek, die heb ik ooit doorgenomen en besloten dat dat het niet wordt voor mij. Hoewel het me enorm veel geld zou uitsparen. Ik vind het niet erg om hier voor te betalen ook, alleen schrik ik enorm van wat Poptop hier in Noordwijk er voor vraagt.
Gaan er wel eens mensen naar Duitsland voor onderhoud van het interieur? Of zoiets als dat tentdoek? Dat zou ik mooi kunnen combineren met een paar daagjes er op uit gaan, ik pak daar wel een hotel en neem de fiets mee. Ook leuk.
Ik heb een gesprek hierover gevonden dat daar zijdelings over ging. Maar vooral zitten hier toch mensen die heel veel zelf kunnen en doen. :)

Groetjes, Els
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Onderhoud leren zelf doen en interieur laten doen

Bericht door heartbeat »

Els kom eens langs op de camper meetings die we hier hebben daar allemaal handige mensen
zelf kunnen mijn vrienden en ik zelf ook aardig wat maar zitten gewoon met weinig vrije tijd
maar wie weet kunnen we zo nu en dan ook wel eens helpen en of adviseren
met mooi weer zitten we regelmatig op een zondag aan de waterkant van het brielse meer daar is een dag camping voor dag recreatie

dus altijd welkom en gezellig aansluiten
Rob & Lize
Plaats reactie