Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat is wijsheid

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 709
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

wat is wijsheid

Bericht door websurfer »

vorige week een melding gekregen van NKC over het aflopen van de aankoop verzekering waarbij ik de aankoopwaarde bij totall loss uitbetraald krijg

nu kan ik de camper laten keuren bij een door un aanbevolen instantie (kosten 130 Euro) en dan zou ik 5 jaar de taxatie waarde weer als uit te keren bedrag bij totall loss krijgen(ipv dagwaarde )

wat is nu wijsheid wel doen of niet

want hoe snel daalt de dagwaarde van een camper zoals de california die wij hebben
Het gaat mij niet om de 130 euro maar meer de rompslomp (uit stalling halen enz)

graag jullie meningen ?
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: wat is wijsheid

Bericht door Snautzer »

De bottle neck zit hem in de taxatie waarde. Als het een onafhankelijke taxateur is zou ik het overwegen. Een Cali is en blijft een gewilde camper. Vaak jammer dat een taxateur te "sturen"is. In dir geval bezorgt de nkc hem klanten en hoewel jij hem betaald is het niet in zijn voordeel een hoge dan wel reële/markt waarde op te schrijven.
Buiten dat zit er een verschil in waardering van laten we zeggen een Cali 4 jaar geleden en nu. Vreemd genoeg gaan de prijzen momenteel sterk omhoog. Ook dat is iets om mee te nemen. Een T4 4 jaar geleden was minder waard dan een T4 vandaag mits goed onderhouden etc. Evenwel stelt de nkc voor de aanschaf prijs te vergoeden. Als je hem al een tijd hebt doe je jezelf te kort en zou ik zelf gaan voor een verzekering die meer de recente waarde vergoed dan de aankoop prijs in het verre verleden. De dagwaarde vermindering van een T4 Cali is in mijn opinie en die van de markt niet gebonden aan variabelen die normaal gelden voor een voertuig.
Kortom kijk wat een andere Cali zou kosten die min of meer hetzelfde is en kijk dan of je uit zou komen met het bedrag wat de nkc zou vergoeden. Oh en kijk ook eens in je huidige polis. Wat daar precies staat.
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: wat is wijsheid

Bericht door J.F.A. »

Met de NKC in contact treden en hun vragen of het een probleem is om de taxatie te laten uitvoeren op de plaats waar de camper nu staat. dus in de stalling. Hoef je niets te doen en komt de taxateur naar de stalling. Ka :zwaai n hij gelijk zien dat je er zuinig op bent, Hij rijdt er toch niet mee. Bij mij gewoon thuis voor de deur een experise gedaan zonder enige rompslomp.

Suc6
JFA
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: wat is wijsheid

Bericht door bvddobb »

Wij hebben dat ook recent aan de hand gehad met onze NKC-verzekering. Taxateur kwam gewoon naar/in de garage waar de bus stond, geen probleem. De taxatiewaarde nu was maar € 2.000,- lager dan in 2013, en we zijn wel 80.000 km verder...!

Ik zou het altijd doen, de (markt)waardedaling van VW Campers is momenteel zó gering, ze zijn ontzettend gewild en er worden soms idiote prijzen voor betaald. Als je dan zo'n hoge prijs gegarandeerd terugkrijgt is dat wel de moeite waard, want de moeite is dus niet zo groot. Nadeel is wel dat de premie zo ook vrij hoog blijft... :knipoog
Plaats reactie