Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opbergvak in schuifdeur?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door NLinGER »

Multivan Generation schreef: 26 jan 2018, 17:52 Ik weet niet waar je vandaan komt, maar valt een kind van 6 jaar niet onder de leerplichtwet?
In duitsland nog niet. Vanaf 7 pas. Het idee is om het laatste jaar voor de basisschool weg te gaan.
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door jones »

Dat topic lijkt me een heel goed idee, zulk soort projecten vind ik altijd heel leuk om te volgen.
Lijkt wel of er steeds meer mensen met een busje de wereld rond gaan of enorm lange reizen gaan maken, prachtig.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door brecht »

NLinGER schreef: 26 jan 2018, 18:00
Multivan Generation schreef: 26 jan 2018, 17:52 Ik weet niet waar je vandaan komt, maar valt een kind van 6 jaar niet onder de leerplichtwet?
In duitsland nog niet. Vanaf 7 pas. Het idee is om het laatste jaar voor de basisschool weg te gaan.
Tip die ik van andere reizigers met kinderen hoorde: gewoon uitschrijven uit NL, val je ook nier meer onder de leerplichtwet. :)
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door J vd Pal »

Uitschrijven in NL heeft behoorlijke nadelen, heel goed uitzoeken voordat je zo'n oplossing kiest. Uiteraard is het per geval tot geval anders maar een van de problemen zijn alle verzekeringen die je hebt.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door brecht »

Ben nieuwsgierig: welke problemen?

Verzekeren: kan ook buiten het nederlandse verplichte stelsel om. (goedkoper zelfs voor relatief zelfde dekking).
Pensioen: je bouwt geen aow op. Dat vind ik een keuze, geen probleem.
Enige vervelende wat ik ervaar tot nu toe is administratieve rompslomp omdat de meeste systemen er niet op ingericht zijn.

Admin: kunnen we anders de laatste paar berichten op dit topic overzetten in een nieuw topic: "langer op weg " of "wat te regelen bij lange reizen" oid? Dan blijft fit topic behouden voor waar het om ging: een deurbak. (hoe snel kun je afdwalen :)
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door bvddobb »

brecht schreef: 30 jan 2018, 08:46 Ben nieuwsgierig: welke problemen?
Zoek even op camperforum.nl op 'wonen camper' en evt. 'briefadres' en je vindt hele uitgebreide draadjes over de diverse 'uitdagingen' van meer dan 8 maanden het land uit zijn of geen vaste woon- of verblijfplaats (willen) hebben, en links naar allerhande overheidssites met info over hoe je dat zou moeten (kunnen) regelen... Je wordt er niet vrolijk van!

Op het Engelse Californiaclub-forum loopt een langlopend draadje van een gezin dat een jaar door Europa reist. A.s. september moet hun oudste zoon naar school, maar ze kunnen hem nergens inschrijven, want op hun a.s. woonadres (hun eigen, voor een jaar verhuurde huis) staat iemand anders ingeschreven, dus daar wonen ze niet, volgens de gemeente... Dat is dan maar één die dingen... :bonk
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door keestdi »

hebben al mensen zoon opberg bak gemaakt in de schuifdeur van en t4 en daar foto s van . :zwaai
Gebruikersavatar
De Konjel
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jan 2015, 10:00

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door De Konjel »

keestdi schreef: 04 feb 2018, 11:34 hebben al mensen zoon opberg bak gemaakt in de schuifdeur van en t4 en daar foto s van . :zwaai
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar............. :proost
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door ThomasH »

Kijk, nu zijn we weer back on topic :-) Die van mij staat nog in de stalling, dus voorlopig kom ik er niet aan toe. Zodra hij er uit is ga ik eens kijken wat er mogelijk is.
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Framejunky23
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2020, 00:44

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door Framejunky23 »

Je moet zoeken op Pinterest, storage vw t4 / slide door storage t4.

Ik zoek ook al een tijd naar zoiets. Maar iets wat ook zelf te maken is - is een net, maar dan groter of meerdere zoals deze. T4 LT Westfalia Elasticated Storage Net.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door J vd Pal »

Mag niet te dik worden want dan kan de deur niet meer open!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Framejunky23
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mei 2020, 00:44

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door Framejunky23 »

Haha goede!

Niet aan gedacht, gelukkig heb ik nog niets besteld :-)
pwhooftman
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door pwhooftman »

je hebt maar een centimetertje speling, inderdaad.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door Multivan Generation »

ThomasH schreef: 10 jan 2018, 16:10 Ik kwam vandaag al surfend terecht bij een hele mooie oplossing voor extra bergruimte in de schuifdeur van een T5. Ik zie dat ze te koop zijn onder de naam 'door store. 'Zie het topic viewtopic.php?f=24&t=56399&start=75 Mijns inziens een prachtige oplossing.

Nou vroeg ik me af, is zoiets ook mogelijk voor in een T4? Ze worden iig niet verkocht door de fabrikant die ze voor de t5 verkoopt. Maar het zou wel een mooie toevoeging zijn zeg!
Van Kiravans zijn ze nu ook voor de T4 leverbaar (en vanuit Nederland :gekte :jumpklap )

https://kiravans.com/collections/kirava ... tion-vw-t4

Scheelt mensen veel zelf knutselen en meten en weer knutselen..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie