Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Timovm92
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2018, 18:19

Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door Timovm92 »

Hallo!

Ik was benieuwd hoe er door jullie wordt gekookt in/naast de camper?

Zelf heb ik een inductie plaat buiten op de tafel met een WCD onder de bijrijders stoel welke hem voorziet van spanning. Dit ivm slechte afzuiging als je kookt op het gasfornuis in de camper. Dit is helaas alleen voor als we aangesloten zitten op de 220v. Onderweg ben ik nog steeds afhankelijk van het gaspit van de inbouw.

Een 12 -> 220v omvormer aanschaffen voor de kookplaat vind ik te gek, en wil geen los toestel in de camper hebben staan.

Mijn vraag is dus:
Hoe hebben jullie dit opgelost? Zelf kan ik alleen maar denken aan een afzuigkapje inbouwen ?

Thanks!
Timo
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door odorf »

Vaak buiten, (campinggas grillplaat en bbq) maar met slecht weer of wanneer nodig gewoon binnen op het ingebouwde 2 pits gasstel. We hebben aan de keukenkant een klapraam. Dat gaat dan wel open. En doordat het van boven scharniert kan het niet inregenen. :toppie

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door Jonathan L »

Wij koken altijd binnen op gas, samenstelling momenteel onduidelijk. Geen last van geurtjes, soms van de haverbrander, die krijg ik maar niet goed afgesteld.
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door Jonathan L »

Wij koken altijd binnen op gas, samenstelling momenteel onduidelijk. Geen last van geurtjes, soms van de haverbrander, die krijg ik maar niet goed afgesteld.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door J vd Pal »

Binnen op het gasfornuis met het raam open, bij voorkeur buiten op een Cadac Safari Chef 2.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door bvddobb »

J vd Pal schreef: 28 mar 2018, 21:06 Binnen op het gasfornuis met het raam open, bij voorkeur buiten op een Cadac Safari Chef 2.
Net zo, maar binnen geen vis of iets heel vets bakken :ie . Dat doen we buiten op de Cadac, onder de luifel. Binnen simpele dingen als pasta/rijst met een saus, koffie zetten, e.d. En 's winters meer binnen, 's zomers meer buiten.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door eurocook »

Tip van de Meester!
Bak thuis een flinke hoeveelheid mager rookspek uit in wat extra toegevoegde zonnebloemolie. Laat het geheel afkoelen. Je hebt dan een (gekoeld) lang houdbaar product. Makkelijk uit het gestolde vet te scheppen en te verwerken in diverse gerechten. Wat dacht je van spekjes met gebakken uitjes, champignons en zure room/combinatie volle yoghurt. Heerlijke saus bij pasta.
Zelf koken wij op de gaspitten in de camper en gebruiken soms een kookplaat 2000 Watt, verder een Cobb en een MSR allesbrander mee. Ook als de mogelijkheid er is een houtvuurtje/BBQ.

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door Pascal-141 »

odorf schreef: 28 mar 2018, 20:33 Vaak buiten, (campinggas grillplaat en bbq) maar met slecht weer of wanneer nodig gewoon binnen op het ingebouwde 2 pits gasstel. We hebben aan de keukenkant een klapraam. Dat gaat dan wel open. En doordat het van boven scharniert kan het niet inregenen. :toppie

Odorf
+1
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door ThomasH »

odorf schreef: 28 mar 2018, 20:33 Vaak buiten, (campinggas grillplaat en bbq) maar met slecht weer of wanneer nodig gewoon binnen op het ingebouwde 2 pits gasstel. We hebben aan de keukenkant een klapraam. Dat gaat dan wel open. En doordat het van boven scharniert kan het niet inregenen. :toppie

Odorf
+1
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Waarop wordt er door jullie (binnen) gekookt?

Bericht door Beckontheroad »

Onderweg met goed weer voor lunch met koffie opxeen losse gasbrander
Verder in de bus met dak omhoog ( uiteraard)*en raam open.
Wel de campingaz 907 vervangen door een 7kg gasfles.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie