Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

USB lader inbouwen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

USB lader inbouwen

Bericht door Punker73 »

Beste forumleden,

Ik wil graag in mijn T4 een oplaadpunt inbouwen voor mijn USB apparaten en nu heb ik op AliExpress een perfecte lader gevonden voor nog geen €4,-
(zie foto).

Ik kan deze nu rechtstreeks aansluiten op de huishoudaccu dmv de ringen maar ik zit ook even te denken of ik deze niet gewoon kan inbouwen boven de 2 stekkers en die kleinere sigaretten aansluiting naast de keuken.

Vraag is nu zou ik de kabel kan splitsen van die kleine sigaretten aansteker of deze zelfs helemaal kan vervangen door deze lader (weet iemand of daar een beetje ruim draad zit zodat ik niet op de CM hoef te solderen).
Bijlagen
usb.jpg
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: USB lader inbouwen

Bericht door brugseb »

zijn al heel wat topics over geweest o.a. viewtopic.php?f=2&t=51975 :proost
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: USB lader inbouwen

Bericht door Hanz »

Dat is geen sigaretten aansluiting naast het keukenblok maar een 12V stopcontact. Als je dit nooit gebruikt dan kan je deze vervangen door de USB contacten. De bedrading van het stopcontactje is ruim genoeg en er zit nog een stekkertje tussen, dus zo nodig eenvoudig te verlengen. Ik heb zelf een gasalarm afgetakt van het 12V stopcontactje, zie dit topic: viewtopic.php?f=23&t=56501&hilit=gasalarm#p405869
Je kan ook hier eens kijken voor een andere oplossing met een verlengsnoer: viewtopic.php?f=23&t=56099&hilit=usb+aa ... ng#p402745 Zo vlak naast het keukenblok is niet handig om een telefoon of tablet neer te leggen en met zo'n verlengsnoer kan het overal neergelegd worden, en is zo ook tijdens de rit te gebruiken op de achterbank.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: USB lader inbouwen

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou er wel over nadenken of je het USB stopcontact schakelaar wilt maken.
Er is een topic over geweest dat goedkope USB stopcontacten bij niet gebruik toch nog aardig wat ruststroom trekken.
Misschien dus een overweging?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: USB lader inbouwen

Bericht door Punker73 »

Hanz schreef: 25 apr 2018, 21:07 Dat is geen sigaretten aansluiting naast het keukenblok maar een 12V stopcontact. Als je dit nooit gebruikt dan kan je deze vervangen door de USB contacten. De bedrading van het stopcontactje is ruim genoeg en er zit nog een stekkertje tussen, dus zo nodig eenvoudig te verlengen. Ik heb zelf een gasalarm afgetakt van het 12V stopcontactje, zie dit topic: viewtopic.php?f=23&t=56501&hilit=gasalarm#p405869
Je kan ook hier eens kijken voor een andere oplossing met een verlengsnoer: viewtopic.php?f=23&t=56099&hilit=usb+aa ... ng#p402745 Zo vlak naast het keukenblok is niet handig om een telefoon of tablet neer te leggen en met zo'n verlengsnoer kan het overal neergelegd worden, en is zo ook tijdens de rit te gebruiken op de achterbank.
Perfect precies wat ik zocht ... duidelijke foto waar ik kan inbouwen.
Plaats reactie